• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

Åh vad härligt Jennie, försök slappna av nu om du kan! Jösses, du är redan i 14:e veckan!! :)

Välkomna Bianca och Jensan!  Jag fick MA i somras, gravid på försök nr 2 i juni, MA 12e veckan, foster
    dött sen v6-7. 
    Sen dess har min kropp och ÄL varit ur balans men nu i februari verkar den fungera normalt igen! Dessutom
    så är min sambo borta i jobbet mkt och endast hemma fre-sön, så vi har haft extra svårt att
    börja försöka igen!
    I jan gjorde vi första riktiga försöket sen MA i augusti!  

Hörni tjejer, jag hade blandade känslor vid frukost idag. Ett par som bor på min ort, som min sambo känner lite,
    fick ett barn i jan. Pojken levde endast 1timme pga hjärtfel... 
    När jag hör sånt är jag glad att min graviditet avstannade när den gjorde!         

Men det jag skulle berätta var att jag har kraftiga gravidsymtom och är nu 100% säker att jag inte är gravid.
    Fick exakt likadant vid första försöket i maj, och då var jag inte gravid.
    Har sen i torsdags haft ganska stark molvärk som återkommer flera gånger under dagen. Magen är helt i uppror
    och så fort jag äter så bullrar den och jag blir jättesvullen!
    Så nu tar vi paus, nästa ÄL vi kommer sexa på blir kring 8-9april :)

Trevlig helg till er alla! Kramar!    

• Bianca1

Nu är ju min mens slut och jag vill så gärna pricka in ÄL denna gång! Tycker ni jag ska börja med stickorna redan eftersom jag inte vet hur min cykel är nu efter MA, eller ska jag utgå från min gamla regelbundna cykel och börja med stickorna om en vecka? Kanske missar det då?

• jensan1
    Bianca1 skrev 2013-02-10 12:14:32 följande:
    Nu är ju min mens slut och jag vill så gärna pricka in ÄL denna gång! Tycker ni jag ska börja med stickorna redan eftersom jag inte vet hur min cykel är nu efter MA, eller ska jag utgå från min gamla regelbundna cykel och börja med stickorna om en vecka? Kanske missar det då?
    Jag hade nog börjat med dem nu, kroppen kan vara lite upp och ner efter ma. Lycka till!
  • Bianca1

Min mens tig slut igår och idag har jag jätte-ömma bröst precis som vid ÄL! Det bör ju inte stämma men som sagt efter MA kan det ju spöka hur som helst! Ska köpa stickor imån och börja testa, fast det kanske redan är försent då :/. Men om jag har ÄL nu så har vi ju i alla fall sexat en gång igår. Blir lång väntan till bim nu då :/

• jensan1
    Bianca1 skrev 2013-02-10 20:38:00 följande:
    Min mens tig slut igår och idag har jag jätte-ömma bröst precis som vid ÄL! Det bör ju inte stämma men som sagt efter MA kan det ju spöka hur som helst! Ska köpa stickor imån och börja testa, fast det kanske redan är försent då :/. Men om jag har ÄL nu så har vi ju i alla fall sexat en gång igår. Blir lång väntan till bim nu då :/

Vilken dag brukar du ha äl på?

Jag fick äl tre dagar tidigare när jag blev gravid i julas, vilket var överraskande. Höll på att lägga ner amningen med så jag trodde det skulle ta mkt längre tid. Man vet ju aldrig hur kroppen resonerar Tungan ute.
    Jag hade också testat nu, håller tummarna att du får utslag och att det tar sig bums!
  • Jennie89

Jag får väl också hälsa er välkomna, riktigt tråkigt att vi blir fler, MA borde inte kunna inträffa!

Jag fick mitt i v 16, fostret dött sen v9-10. Skrapades. Min mens blev nästan mer regelbunden och mensvärken försvann, jag kände även av ÄL, något jag aldrig gjort tidigare.
    Hade ingen äl första månaden (tror jag), hade nog andra, tredje månaden fick jag en cysta (typiskt när man vill bli gravid) och under fjärde månaden tog det sig igen och jag är nu i v 14. Jag fick ta fram dopplern igår för att jag tyckt jag varit lite för glad de senaste dagarna, men visst var det någon där inne.

När har alla ÄL pch BIM?         

• Bianca1

Om man ska utgå från min vanliga cykel så har jag ÄL 19/2 och. BIM 4-5/3. Men det kan ju vara hur som helst nu efter MA

Har haft mens som slutade efter tre dagar, sen uppehåll en dag sen lite blödning en dag och nu är det mest ljusbruna flytningar när jag torkar mig. Allt känns mest hopplöst nu när man inte har koll på nånting! :(

• Diche79

Jag har BIM på tisdag 19/2. 
    Har haft rätt stark molvärk på ÄL+2 till ÄL +5/6 nånstans.
    Igår lite svag på em, och idag inget alls.

Men är redan på väg in i "nu tar vi paus"-tankesättet och tycker
    det ska bli jätteskönt!
    Har ställt in mig på att nästa ÄL-sex blir kring 6-9april!

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-02-13 13:37:42 följande:
    Jag har BIM på tisdag 19/2.  Har haft rätt stark molvärk på ÄL+2 till ÄL +5/6 nånstans. Igår lite svag på em, och idag inget alls. Men är redan på väg in i "nu tar vi paus"-tankesättet och tycker det ska bli jätteskönt! Har ställt in mig på att nästa ÄL-sex blir kring 6-9april!

Jag har också bim nästa vecka, runt 20/2. Igår kände jag en konstig känsla i magen, går inte att förklara. Bara fram och tillbaka, så var det borta sen. Som ett jättesnabbt molande?
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/