• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M
    Anceka m D skrev 2014-01-04 22:40:59 följande:
    Jag har dock märkt att sekundär barnlöshet ibland betyder att det även var svårt att få första barnet. Blir intressant att se vilken vinkling de kör.

Aha ja det är ju lite annat.. 14 januari tror jag den skulle komma ut
  • Anceka m D

Lyckades få till det igår men har inte fått utslag på äl-stickorna än. Dock rejäla äl-flytningar så det borde vara på gång. Har ju inte så stort hopp men man vill ju ha gjort ett försök/äl ändå. 

Det här bara måste bli vårt år!!

• M  och  M
    Anceka m D skrev 2014-01-05 12:47:09 följande:
    Lyckades få till det igår men har inte fått utslag på äl-stickorna än. Dock rejäla äl-flytningar så det borde vara på gång. Har ju inte så stort hopp men man vill ju ha gjort ett försök/äl ändå.  Det här bara måste bli vårt år!!

Precis samma här. Det är på gång, märker det på flytningar och molande i magen, men inte fått utslag än, gissar på måndag eller tisdag. Är på dag 11 idag.. Vi fick till det senast i fredags och idag blir det inget, hinner inte tyvärr, så får bli imorgon. Har inget hopp kvar längre men som sagt man vill ju ha gett det en chans i alla fall. Vad är det som säger att det ska hända nu när det inte gjort det tidigare liksom...?
  • M  och  M

Har ni lust fortfarande? Hur får ni liksom till det utan att det bara bli mekaniskt och känslan av att man bara gör det av en anledning? Är ju inget kul!

• miap01
    M och M skrev 2014-01-05 14:41:23 följande:

Har ni lust fortfarande? Hur får ni liksom till det utan att det bara bli mekaniskt och känslan av att man bara gör det av en anledning? Är ju inget kul!

Nä det är inget kul längre, knappt ens mysigt. Men man får väl försöka spetsa till det lite. Nya underkläder mm. Inte vara rädd för att prova något nytt, och framför allt tala om för partnern om det är något som skulle få igång en. Inte vet jag, som sagt detta är liksom ett extraknäck :/
  • Anceka m D
    M och M skrev 2014-01-05 14:41:23 följande:

För mig kom lusten tillbaka lite när vi började med IVF. Det tog ju liksom bort lite av kraven att lyckas på egen hand.
  • Anceka m D

Nu är ägglossningen över för denna gång. Vi fick till det två dagar innan, och samma dag. Jag tror ju inte att vi kommer lyckas på egen hand, men drömma kan man ju alltid. BIM typ 18-19 januari.

• Pling123

Hej,

Känner mig precis som ni gör. Börjar fundera på IVF, när ska man ta steget? Vi har försökt i 17 månader och sexet är ju allt annat än roligt just nu. I december gjorde jag en spolning och fick upp hoppet men på nyårsafton kom mensen... Har intalat mig att jag vi ska försöka 2 månader till sedan kontakta ivf. Då är det ju nästa fråga, vilken klinik ska man välja? Syskonförsöken tar så mycket energi, jag vill så gärna så att jag nästan spricker... Vet inte var jag ska göra av alla tankar.. Kämpa på och hoppas att vi alla får det efterlängtade plusset snart!

• M  och  M
    Anceka m D skrev 2014-01-07 07:23:59 följande:
    Nu är ägglossningen över för denna gång. Vi fick till det två dagar innan, och samma dag. Jag tror ju inte att vi kommer lyckas på egen hand, men drömma kan man ju alltid. BIM typ 18-19 januari.

Här är snart perioden slut också... Fick utslag på ägglossningstest idag. Fick till det 5 dagar innan, 2 dagar innan, idag samma dag och så tänkte jag få till det imorgon också förhoppningsvis. Har ingen tro på att det ska bli nåt längre men likt förbannat så tänds en liten gnutta hopp efter varje ÄL då man ändå tycks ha prickat rätt bra.. :-\
  • M  och  M
    Pling123 skrev 2014-01-07 20:11:59 följande:
    Hej, Känner mig precis som ni gör. Börjar fundera på IVF, när ska man ta steget? Vi har försökt i 17 månader och sexet är ju allt annat än roligt just nu. I december gjorde jag en spolning och fick upp hoppet men på nyårsafton kom mensen... Har intalat mig att jag vi ska försöka 2 månader till sedan kontakta ivf. Då är det ju nästa fråga, vilken klinik ska man välja? Syskonförsöken tar så mycket energi, jag vill så gärna så att jag nästan spricker... Vet inte var jag ska göra av alla tankar.. Kämpa på och hoppas att vi alla får det efterlängtade plusset snart!

Känner igen mig så i det du skriver :-\ Vad gör man av sig själv och alla känslor? Vi har inte så mkt val på klinik då det bara finns en privat i lagom avstånd (10 mil) från oss Jag tror att misslyckas vi denna gång så tror jag att det blir att ta tag i IVF mer allvarligt...
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?