• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • moderlig

Det ha ju vart/är en process innan man känner sig mogen för ivf kände jag. Önskar jag tagit de beslutet tidigare men va väl nåt som måste växa fram.. man vill ju inte göra ivf:/ Men nu känns det som det inte går på annat sätt..blir så psykiskt jobbigt. Jag är 34 och när vi träffa de på ivf sa hon att man får sämre ägg efter 30. Och med hans dåliga simmare så känns tiden verkligen som en faktor

• moderlig

Googla human finans. har typ nåt samarbete med ivf. !

Kingston skrev 2014-01-02 05:08:52 följande:
    Moderlig: Oj tar det 3 månader bara att fångad trots att man söker privat?? Och lånen du pratar om... Är det lån man får vi kliniken?

• Anceka m D

Vi fick tid på IVF-kliniken efter 3 veckor så det är nog olika. Sen var det så uppenbart var vårt fel låg men de kollade ju mig också förstås.

Vi blir 33/43 i år. Jag tänker definitivt på vår ålder, annars hade jag inte känt mig lika stressad...

• M  och  M

Ibland kan jag tänka att jag inte "är värd" att ta till IVF än. Vi har ju bara försökt i 18 månader. Det finns ju dom som försökt i mer än det tredubbla så då borde ju jag också måste kämpa på inte tycka att det blir jobbigt redan. Men jag står verkligen inte ut längre. Jag trodde inte jag skulle hamna här. Det skulle inte ta såhär lång tid. Det här rubbade hela min livsbild. Och det påverkar oss och det påverkar mig. Då är man väl värd att hitta en enklare lösning oavsett tid som gått? Åh stäng av min hjärna!

• Kingston

M och M: du/ni är helt och hållet värda IVF! Du måste ju ändå bekosta det själv så vem skulle beröva dig din rätt? Det är som att önska sig en ny soffa, gå till butik för att betala den önskvärda soffan, men bli hindrad av en kund i butiken.... Vem lyssnar och vem bryr sig om vad andra tycker! Det är du som skall vara lycklig i ditt liv!

• miap01
    M och M skrev 2014-01-02 16:57:30 följande:

Går det bra att köra varje dag? Har du regelbunden cykel eller är det olika månad från månad?
    Det går väl bra att köra på varje dag antar jag :/

Vi spexade i onsdags vid hög fertilitet, hoppade över igår då det fortfarande var hör fertilitet, idag får vi få till det igen och så fick jag max fertilitet imorse. Sen bet jag inte hur vi för resten av dagarna, min man har blivit lire sjuk (manlig förkylning) så ska kanske inte köra slut på honom helt :)

Jag fyller snart 33 och mannen 32.
  • miap01

Jag har också ganska regelbunden cykel, men denna månaden upptäckte jag att min äl var några dagar senare än jag förväntat mig. Jag kombinerade vanliga äl- stickor med monitorn denna månad för att se när jag fick utslag på dem, och det blev positiv idag också. Så de funkar ju men kanske lite sent, vill ju ha en hint några dagar innan om att det är på G.

Och vi spexade givetvis inte utan sexade :)

• M  och  M

I nästa nummer av Vi föräldrar är det en artikel om Sekundär barnlöshet!

• Anceka m D
    M och M skrev 2014-01-04 22:33:11 följande:
    I nästa nummer av Vi föräldrar är det en artikel om Sekundär barnlöshet!

Jag har dock märkt att sekundär barnlöshet ibland betyder att det även var svårt att få första barnet. Blir intressant att se vilken vinkling de kör.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?