• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • jamka
    Anceka m D skrev 2013-12-15 21:42:11 följande:
    Jag kanske också kan få vara med här? Vi har en son född i augusti 2010. När vi hade försökt få syskon till honom i 10 månader fick min man besked att han hade testikelcancer. Ena testcykeln opererades bort, och sen fick han cellgiftet vilket gjorde att vi inte får försöka på egen hand igen på minst 6 månader. Innan operationen frystes det ner spermier, men det var ingen toppenkvalitet på dem. Vi har gjort ett IVF försök nu i november som misslyckades. 

Så 17 månader efter att vi började försöka är vi inte ett dugg närmare ett syskon till vår son. Nu står hoppet lite till att det ser bättre ut på det nya spermieprovet som maken ska lämna i januari, så att vi antingen kan göra nästa IVF med färska spermier eller till och med försöka själva igen!
    Lycka till! Hoppas att det lyckas för er!

Jag förlorar långsamt hoppet att jag ska få en dotter eller en son, ett syskon till min 6-åring. Speciellt efter senaste rapporter att mammor äldre än 30 har lika stor risk att barnet dör i magen som de som röker eller har fetma:( Och jag är 36:( Två MA i bagaget:(
  • Kingston

Välkommen till dig Anceka!
    Vi får hoppas på en bra början på 2014!

Det hoppas jag vi alla får!
    Och du Jamka... Än är loppet inte kört! Känner MÅNGA (inkl. min mor) som fått barn efter 36! Vi måste försöka hålla oss ovanför vattenytan och tro på det tills motsatsen bevisas

• moderlig

Vilka tester?!?

moderlig skrev 2013-05-18 22:58:58 följande:
    okej! Hoppas för dig med;) vad innehåller pergotime egentligen? Ja man måsteverkligen tjata. Tjata till mig sköldkörtel o progesterontest igår. .

• Anceka m D
    M och M skrev 2013-12-25 14:56:48 följande:
    Kul att man fick mens i julklapp...

Jag med. Blä.
  • M  och  M
    Anceka m D skrev 2013-12-25 16:19:25 följande:

Jag med. Blä.
    Ja blä ;-(
  • M  och  M
    Anceka m D skrev 2013-12-15 21:42:11 följande:
    Jag kanske också kan få vara med här? Vi har en son född i augusti 2010. När vi hade försökt få syskon till honom i 10 månader fick min man besked att han hade testikelcancer. Ena testcykeln opererades bort, och sen fick han cellgiftet vilket gjorde att vi inte får försöka på egen hand igen på minst 6 månader. Innan operationen frystes det ner spermier, men det var ingen toppenkvalitet på dem. Vi har gjort ett IVF försök nu i november som misslyckades. 

Så 17 månader efter att vi började försöka är vi inte ett dugg närmare ett syskon till vår son. Nu står hoppet lite till att det ser bättre ut på det nya spermieprovet som maken ska lämna i januari, så att vi antingen kan göra nästa IVF med färska spermier eller till och med försöka själva igen!
    Ja fy vad jobbigt att drabbas av testikelcancer mitt i allt också! Mår han bra nu då? Fick ni ert första barn naturlig väg eller? Har ni något mer än din mans sjukdom och operation som talar emot er, eller är det bara oförklarligt? Började ni med IVF och nedfrysning pga av operationen och det eller tänkte ni välja den vägen i alla fall? Gör ni det privat då?

Vi har en dotter som föddes i april 2010.Hon kom till på naturlig väg efter 6 månader. Det kändes länge då. Men nu i efterhand efter att nu har försökt i 17 månader så känns det ju som ingenting. Vi har gjort utredning och allt ser bra ut för både mig och min man. Men det vill sig likt förbannat inte! 

jag mår psykiskt jättedåligt av detta. Känner som att jag sitter i fängeslse, som att min kropp är ett grått instängt deppigt fängelse. Någon har berövat mig friheten. Vi funderar att gå vidare med IVF. Orkar inte försöka själva mer, än fast läkaren på kvinnokliniken tyckte vi skulle pröva ett år till själva när vi gjorde utredningen för 4 månader sen...men vet inte om jag och vi orkar det...
  • M  och  M

Hur stor chans har man egentligen med IVF? Man tänker ju att det typ är lösningen. Men det känns ju som att det lika gärna kan gå åt helvete också. Och vad fan gör man då?!?!!!!!!! Jag vägrar ge mig. Jag ska bära och föda och få ett barn till! ;-(

• Kingston

Här är en till som fick mens i julklapp!
    Och ja! jag bad den högt och tydligt att fara åt helvete så fick jag sagt det också... ;)
    Men fy va man känner sig deppig! Hade någonstans ändå gått och hoppats på bästa julklappen ever... Men egentligen borde man ju lagt av att hoppats vid det här laget

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?