• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • alem

4 år och 1 månad tog det men igår kom + et!!!! 

SJUKT olägligt, kan inte finnas en mer oläglig tidpunkt för det men sjukt glada!  

• jamka
    alem skrev 2013-10-30 16:42:51 följande:
    4 år och 1 månad tog det men igår kom + et!!!! 

SJUKT olägligt, kan inte finnas en mer oläglig tidpunkt för det men sjukt glada!  

Grattis! Har ni försökt över 4 år? Varför tror du att det lyckades just nu? För mig var det också så för några år sedan, jag har försökt att bli gravid sedan 2008 och blev gravid först 2011 just då när jag inte ville bli gravid. Jag blev i alla fall överlycklig men jag fick missfall i v. 9. Men nu är jag gravid igen, v. 7+1:)
  • alem
    jamka skrev 2013-10-30 17:21:01 följande:

Grattis! Har ni försökt över 4 år? Varför tror du att det lyckades just nu? För mig var det också så för några år sedan, jag har försökt att bli gravid sedan 2008 och blev gravid först 2011 just då när jag inte ville bli gravid. Jag blev i alla fall överlycklig men jag fick missfall i v. 9. Men nu är jag gravid igen, v. 7+1:)
    aaa börja försöka aug 09 så sjukt lång tid har det tagit... 

ingen aning, kanske just för att det är sjukt olägligt då vi ska gifta oss 26/7 nästa år men nu har vi bf 3/7 så om det går vägen får vi nog skjuta på bröllopet...  
    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • M  och  M
    alem skrev 2013-10-30 21:17:22 följande:
    aaa börja försöka aug 09 så sjukt lång tid har det tagit...  ingen aning, kanske just för att det är sjukt olägligt då vi ska gifta oss 26/7 nästa år men nu har vi bf 3/7 så om det går vägen får vi nog skjuta på bröllopet...  

Grattis! Har ni försökt själv hela den här tiden eller gjort utredning etc? Har du någon problematik eller har det inte bara velat ta sig?
  • alem

Vi har försökt mestadels själva, i sept förra året så gjorde gubben sperma prov som visade helt ok och jag fick börja med pergotime i 6 månader enda dom kunna se var att jag hade aningen tunna slemmhinnor så att det kan vara svårt för något att fästa och därav fick jag pergotime. 
    Men trotts att jag var på vul varje dag kring ÄL för att se och vi sexade precis efter order så att säga så har det inte tagit sig innan...

Dottern vi har (hon blir 5 nu i dec) tog det 3 år att få till oxå, med något missfall på vägen...  

• M  och  M
    alem skrev 2013-10-31 16:15:40 följande:
    Vi har försökt mestadels själva, i sept förra året så gjorde gubben sperma prov som visade helt ok och jag fick börja med pergotime i 6 månader enda dom kunna se var att jag hade aningen tunna slemmhinnor så att det kan vara svårt för något att fästa och därav fick jag pergotime.  Men trotts att jag var på vul varje dag kring ÄL för att se och vi sexade precis efter order så att säga så har det inte tagit sig innan... Dottern vi har (hon blir 5 nu i dec) tog det 3 år att få till oxå, med något missfall på vägen...  

Vad frustrerande det är! Om man verkligen ser att det är rätt tidpunkt och får till det, vad är det som gör att det inte blir????? Jag förstår inte!!! Jag vet inte hur jag skulle klara att försöka fyra år! Vi har kämpat drygt ett nu och jag tycker det är psykisk terror. Hur har ni klarat er? Hur har er relation till det? Sexlivet? Hur tänker du kring syskon till er dotter, har det varit jobbigt eller inget ni tänkt på? Fy fan orättvisa värld säger jag bara. Skönt att ni fått ert plus i alla fall!!!!
  • alem
    M och M skrev 2013-10-31 22:26:54 följande:

Vad frustrerande det är! Om man verkligen ser att det är rätt tidpunkt och får till det, vad är det som gör att det inte blir????? Jag förstår inte!!! Jag vet inte hur jag skulle klara att försöka fyra år! Vi har kämpat drygt ett nu och jag tycker det är psykisk terror. Hur har ni klarat er? Hur har er relation till det? Sexlivet? Hur tänker du kring syskon till er dotter, har det varit jobbigt eller inget ni tänkt på? Fy fan orättvisa värld säger jag bara. Skönt att ni fått ert plus i alla fall!!!!
    det har verkligen gått upp och ner, och varit väldigt påfrestande.... Vi har försökt fokusera på annat och köra på utan att tänka massa på det men det har varit skit tråkigt rent ut sagt stundtals att lixom nä vi måste ha sex nu... sex ska va kul inget man känner tvång till! 
    Vi gick och bestämde oss för att gifta oss istället så har fokuserat på det och jag har börjat plugga och grejer!
    Men nu så kommer vi behöva skjuta på bröllopet då det var tänkt 26/7 men bf är 3/7 så tror inte vi kommer klara av det då hehe skulle gifta oss i vår lilla hemby 60 mil bort oxå och tänk om man går över 2 v lixom...

Men vi väntar med att skjuta på det offentligt tills vi ser hur det går iom alla missfall jag haft tidigare så känner vi oss inte säkra ännu... men om allt har gått bra till årsskiftet så skjuter vi på det offentligt, har inte skickat inbjudningar och sådant ännu så det är inga problem så sätt.

Och tänkte isf göra en kul grej av det, typ en video där vi tillsammans berättar att bröllopet är inställt och snirkligt komma fram till att det är det för att det istället kommer en liten bäbis och visa ul bild eller nå sånt hehe

åhåååå va jag hoppas att det lila livet får stanna!!!!

Men är lite orolig då jag haft så ont i magen hela dagen nu... som hugg till och från och så har jag fått vid några mf tidigare så är ju såklart orolig över det men hoppas på att det bara är vanlig "växtvärk"  
  • M  och  M
    alem skrev 2013-11-01 01:25:04 följande:
    det har verkligen gått upp och ner, och varit väldigt påfrestande.... Vi har försökt fokusera på annat och köra på utan att tänka massa på det men det har varit skit tråkigt rent ut sagt stundtals att lixom nä vi måste ha sex nu... sex ska va kul inget man känner tvång till!  Vi gick och bestämde oss för att gifta oss istället så har fokuserat på det och jag har börjat plugga och grejer! Men nu så kommer vi behöva skjuta på bröllopet då det var tänkt 26/7 men bf är 3/7 så tror inte vi kommer klara av det då hehe skulle gifta oss i vår lilla hemby 60 mil bort oxå och tänk om man går över 2 v lixom... Men vi väntar med att skjuta på det offentligt tills vi ser hur det går iom alla missfall jag haft tidigare så känner vi oss inte säkra ännu... men om allt har gått bra till årsskiftet så skjuter vi på det offentligt, har inte skickat inbjudningar och sådant ännu så det är inga problem så sätt. Och tänkte isf göra en kul grej av det, typ en video där vi tillsammans berättar att bröllopet är inställt och snirkligt komma fram till att det är det för att det istället kommer en liten bäbis och visa ul bild eller nå sånt hehe åhåååå va jag hoppas att det lila livet får stanna!!!! Men är lite orolig då jag haft så ont i magen hela dagen nu... som hugg till och från och så har jag fått vid några mf tidigare så är ju såklart orolig över det men hoppas på att det bara är vanlig "växtvärk"  

Hoppas allt går vägen!!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?