• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Ännu mer konstigt egentligen att det inte tar sig då det egentligen inte är så noga när man har sex, kan ta sig tre dagar innan eller en dag etter eller lite hittan som dittan. Då borde det ju verkligen inte ta år för det att bli nåt tycker man. Grr på det här.

• M  och  M

Har n sex var tredje dag hinner det ju egentligen bara bli 2, max 3 ggr, till ägglossningen

• M  och  M

Ja jag kan då verkligen inte missa min ägglossning i alla fall. Fick utslag på stickan i morse och strax efter lunch hade jag så ont att jag nästan inte kunde stå upp, fick nästan gå dubbelvikt. Jag får för mig att ägget lossat när värken går över, men jag är hunnit hundra. Jag vet mensen kom på natten mot lördag så då kanske ägget lossar då också fast två veckor senare. Punktlig som bara den men vad hjälper det...?!... :-\

• moderlig

åååh lider med dig o känner igen mig:-/ man får för sig att man ska kunna lista ut det hela liksom jag ska faan knäcka nöten för man bli så frustrerad o arg på helsicket:-/ blev som skrivet ba 1 gång för oss denna omgång och chansen känns obefintlig men lik FÖRBENAT kan inte hjärnjvln sluta och säga till mig att kanske kanske jo nä jo ...uaääh freakout!

Oj att du känner det så tydligt!!! Men körde ni innan nu eller hur blev det?

Apropå inget..Har förbjudit min snubbe att bada varmt, basta och röka m.m. (gud va man håller på...)

M och M skrev 2013-10-18 19:26:11 följande:
    Ja jag kan då verkligen inte missa min ägglossning i alla fall. Fick utslag på stickan i morse och strax efter lunch hade jag så ont att jag nästan inte kunde stå upp, fick nästan gå dubbelvikt. Jag får för mig att ägget lossat när värken går över, men jag är hunnit hundra. Jag vet mensen kom på natten mot lördag så då kanske ägget lossar då också fast två veckor senare. Punktlig som bara den men vad hjälper det...?!... :-\

• M  och  M
    moderlig skrev 2013-10-18 21:24:45 följande:
    åååh lider med dig o känner igen mig:-/ man får för sig att man ska kunna lista ut det hela liksom jag ska faan knäcka nöten för man bli så frustrerad o arg på helsicket:-/ blev som skrivet ba 1 gång för oss denna omgång och chansen känns obefintlig men lik FÖRBENAT kan inte hjärnjvln sluta och säga till mig att kanske kanske jo nä jo ...uaääh freakout! Oj att du känner det så tydligt!!! Men körde ni innan nu eller hur blev det? Apropå inget..Har förbjudit min snubbe att bada varmt, basta och röka m.m. (gud va man håller på...)

Ja helt sjukt att jag försöker lista ut och knäcka nöten som du säger. Bara jag gör si eller så den här månaden. Om jag tar en annan vitamin eller har sex de här dagarna istället. Eller den här tiden på dygnet då DÅ har vi en chans. Så sjijuuuuuuuuukt! Less på detta hjärnspöke! Ja känner av det tydligt. Först senaste månaderna jag börjat förstå hur min kropp funkar. Nu tack vare ägglossningstest har jag lärt mig hur jag känner på dagen jag får utslag. Sen vet jag ju inte direkt när ägget lossnar men.. Denna gång fick vi till det tre och en dag innan utslagsdagen och på den dagen också. Nu finns det väl unga flera chanser så nu går vi in i hopperioden då. Laddar upp för att bli skengravid. IGEN. Suck :-\
  • ScillaBlå

Jag har inte förbjudit min man att basta, men däremot har jag tvingat i honom zinktabletter. I hopp om...

Nu går jag in i den sista hopp-veckan. När man får alla skensymptom ni vet. På lördag är det BIM. Fingers crossed.

• Liii82

vi försöker bli gravida med vårt andra barn och har nu försökt plussa i över ett år utan resultat är på bim +5 idag men neg grav test, dock va min senaste mens riktigt skum då den kom 17 sep pågick sex dagar och sen uppehålll 5 dagar för attt sen komma den 27 sep igen och då kom jättelite blödningar men som på gick i fyra dagar,, någon som har något hum om vad som händer imin kropp, har aldrig haft mellanblödningar sen mensen i aug som ja fick den 19 pågick i 14 dagar och så länge har jag aldrig heller haft mens den brukar i snitt va 6 dagar. blir riktigt förvirrad

Vad händer med min kropp HJÄLP!
  • ScillaBlå

Nu har jag varit på mitt VUL. Allt ser bra ut och läkaren kunde bekräfta att jag haft ÄL nyligen. Från höger äggstock vilket jag även känt. De tog lite prover som jag ska få svar på. Annars är det bara att köra på enligt läkaren. Hoppas att detta kan ta bort om jag nu har nån undermedveten spärr och stress över att nåt skulle vara fel. Nu vet jag iaf att det ser bra ut på insidan. Skönt.

BIM på lördag tror jag...

• moderlig
    M och M skrev 2013-10-18 22:49:53 följande:

Ja helt sjukt att jag försöker lista ut och knäcka nöten som du säger. Bara jag gör si eller så den här månaden. Om jag tar en annan vitamin eller har sex de här dagarna istället. Eller den här tiden på dygnet då DÅ har vi en chans. Så sjijuuuuuuuuukt! Less på detta hjärnspöke! Ja känner av det tydligt. Först senaste månaderna jag börjat förstå hur min kropp funkar. Nu tack vare ägglossningstest har jag lärt mig hur jag känner på dagen jag får utslag. Sen vet jag ju inte direkt när ägget lossnar men.. Denna gång fick vi till det tre och en dag innan utslagsdagen och på den dagen också. Nu finns det väl unga flera chanser så nu går vi in i hopperioden då. Laddar upp för att bli skengravid. IGEN. Suck :-\
    Jaa känner igen mig så:( Väntar på mensen nu..varit trött grinig o bråkig(kan iof sig ha andra orsaker). Stålsätter mig för besvikelsen :-/( men hoppas förtvivlat i smyg:()
  • Liii82

ja känner mig gravid är på bim +6 men gjorde neg test igår, känns som mensen ska komma hela tiden men kommer inte spänningar i brösten och nyss kom något slem från ena bröstet och nu kommer d genomskillnig vätska från det ena utan att jag rör det, känner mig varm och trött

Gravid???
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?