ScillaBlå: varför vänder du dig inte privat? I och för sig så är det ju bra att man får någon hjälp över huvudtaget via landstinget när man redan har barn, men det är väl ändå bättre att göra en ordentlig undersökning innan man börjar ta olika slags hormonbaserade läkemedel? Jag menar, man vet inte om det är något fel hos någon av er, och särskilt hos kvinnan kan det vara så mycket som krånglar, och då kommer man inte långt med ett ultraljud och ägglossningsstimulerande! Sådant gör varken till eller från om man tex har fel på ämnesomsättningen eller har låg ämnesomsättning. Gå in på tex fertilitetsguiden.com så kan du där läsa om både kvinnlig och manlig fertilitet och vad dom kan vara fel, men även vad man kan göra
Sedan så måste jag säga att jag tycker det är fel att ljuga till sig en undersökning, med tanke på de knappa resurser som landstingen har. Men det är jag det....
För övrigt kan jag berätta att i fredags så var jag iväg på äggplock och då blev skörden totalt 11 ägg. 8 av dessa var mogna, 5 befruktades. Ett toppenägg fick jag tillbaka i måndags och de övriga odlades vidare till blastocyter. 3 klarade detta och ligger nu i frysen.