Annica: Grattis till dig att allt har gått vägen för dig och din familj hittills. Och tro det eller ej, jag gläds med alla som det går bra för. Och jag hoppas att du aldrig behöver möta baksidan av ageranden som det vi diskuterar. Jag hoppas att du aldrig kommer behöva vänta på en livsviktig operation på grund av köer, eller sitta med ditt barn på akuten i timmar där barnet uppenbarligen är mycket sjuk/har mycket ont, i väntan på att de barn vars föräldrar har ljugit om sina barns tillstånd mer än vad du har gjort. Jag hoppas att du inte på något vis ska behöva märka av landstingens knappa resurser, du tycks ju vara väl förskonad från dom i alla fall fram till nu. Men skulle lyckan vända, skulle du en dag få komma i kontakt med detta, ja, då tror inte jag att du skulle tycka att det var lika ok att utnyttja resurserna. Eller snarare, du skulle själv vilja utnyttja dom, av förklarliga skäl, men du skulle garanterat inte tycka att det var lika ok att andra gjorde det.
Nu har jag haft lyckan att också slippa möta sådant i alltför stor utsträckning, men jag har i alla fall lite vett och lite medmänsklighet i min kropp. Samtidigt som jag även anser att min familj är viktigast i hela världen.
Och till din information, att vi väntade så länge på utredning var vårt eget beslut, vi hade rätt till det redan efter sex månaders försök men vi valde att vänta.
Slutligen, jag undrar fortfarande vad du menar med att jag ska ta itu med mitt liv. Vilken del tycker du jag ska börja med?