• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Ja oj GRATTIS! Hoppas att det går vägen där gången nu, ni som kämpat så länge!

• M  och  M
    ScillaBlå skrev 2013-10-15 18:11:30 följande:
    Tack, bra initiativ. Hoppas jag får vara med och stötta och stöttas även fast det i grunden var jag som var upphov till hela sidospåret. Jag/vi har just avslutat "mys"-veckan. Men så mysigt tycker jag nog inte att det är längre. Idag åkte jag hem på lunchen (maken var sjuk) bara för att ha ett sista försäkerhetsskullligg. Lite busigt och hade nog känts rätt romantiskt om det hade varit under normala omständigheter. Nu kändes det dock bara påtvingat och tråkigt. Hur känner ni att försöken påverkar era förhållanden? För mig känns det som att vi bara har sex för att göra barn just nu. Och att han inte kan förstå hur ledsen jag blir när mensen kommer. Eller hur mycket jag funderar på det här varje dag.

Ja du inte kan jag påstå att det finns så mkt spännande, spontanitet och iver kvar direkt. Vi har mer eller mindre bara sex under "mysveckan" och då varannandag. I vanliga fall hade vi ofta sex typ två gånger i veckan av lust. Nu blir det typ fem gånger så då kan du ju tänka dig. Jättetrist! Men man biter ihop och tänker att det är tillfälligt, att när vi väl får plusset så kan man slappna av och göra det när man vill igen. Men inget än efter 14 månader så... Vet inte om varannandag verkligen räcker, många lära säger ju att det är det bästa. Men hittills har det ju inte funkat...? Fattar inte vad det sitter i. Jag känner ju klart och tydligt min ägglossning och min mans spermier var bra enligt prov. Varför blir det då inget??? :-\
  • M  och  M

Min man förstår dock min sorg så det är skönt. Men jag tror aldrig han kan sätta sig in i hur det känns att leva i en kropp där allt händer, där man känner allt under cykeln och måste analysera och tänka på detta varje dag. Han kan ju koppla bort det på ett annat sätt då han inte är fysiskt närvarande i situationen liksom... Men han tycker också det är jättejobbigt. Men inte på samma sätt. Han har tex inte samma problem med att fyra i vår bekantskapskrets är gravida nu. Jag orkar knappt se eller höra om det men det går bättre för han. Jag tror han tänker att det handlar inte om oss. Medan jag känner känslan att va gravid och avsaknaden av det när jag ser dessa magar, blir avundsjuk och blir deppig.

• Maramina

Tack tjejer!

Nu kan det låta som ett konstigt råd, men ni har inte funderat på att "ta en paus" från varannandagsligget och istället försöka få till det när ni väl är sugna? Har mannen bra spermier finns det ingen anledning till att köra varannan dag, utan då kan man till och med ta varje dag, om man vill det, eller ta någon dag emellan. Spermierna kan överleva flera dagar inne i kvinnan i väntan på ägget. Och ser man på kvaliteten så brukar man som man inför ett spermieprov avrådas från att ha utösning de närmaste 2-4 dagarna före provet. Sedan vet jag inte om man ökar chanserna då, men jag tror absolut på att man kan må bättre både i sig själv och i förhållandet.

För mig har nog det tack och lov, aldrig varit den där bergochdalbanan i känslor under mina cykler utan mensen har mer eller mindre varit ett konstaterande. Och i och med ägglossning har min sexlust vaknat av sig själv så det har fallit dig naturligt.

• moderlig

Ojojoj har inte blivit såhär underhållen på länge... vilken nötig brud som hoppade in men som trots allt livade upp tråden! Och

du gav verkligen svar på tal Maramina :) hoppas vi som LÄNGTAT EFTER SYSKON LÄNGE kan fortsätta stötta varann här ! Annars är det inte så jävla roligt att vara moderlig...samma här med inbokade tvångsknull och näe det går ju liksom inte att släppa / plötsligt skita i de så invanda tankarna efter 3 År av försök.... det finns intejust så mkt sug kvar efter 6 så då skulle det nog aldrig bli av är jag rädd:/

• moderlig
    M och M skrev 2013-10-12 23:17:05 följande:
    Alla vi umgås med förutom två syucken har varit gravida eller fått barn under det senate året vi försökt. Kul. Och varenda jävel blir gravida på en grisblink Oj vi trodde inte det skulle gå så fort. Nähä stackars er då.

Precis stackars er.. Ja fyfan så orättvist det är! Det handlar ju inte om att missunna någon.. Har tom de som fått 2 barn medan vi kämpat för ett syskon.... det är också "synd om " de som får sina 2or och måste känna sig dumma för att vi är uppgivna över att det aldrig funkar för oss...det är som att man måste be om ursäkt för att man mår dåligt över det öppet.. svårt för den som inte varit där att förstå tydligen.
  • M  och  M

[quote=71398342][quote-nick]moderlig skrev 2013-10-16 12:14:20 följande:[/ och näe det går ju liksom inte att släppa / plötsligt skita i de så invanda tankarna efter 3 År av försök.... det finns intejust så mkt sug kvar efter 6 så då skulle det nog aldrig bli av är jag rädd:/[/quote] Nä jag önskar att det vore så lätt Maramina men jag är beredd att hålla med moderlig i allt hon skriver. "vågar" inte släppa den vanan för då skulle det typ aldrig bli av. Vet inte ens när jag hade sex sist bara för att jag hade lust, utan annan baktanke...

• M  och  M
    moderlig skrev 2013-10-16 12:14:20 följande:[/ och näe det går ju liksom inte att släppa / plötsligt skita i de så invanda tankarna efter 3 År av försök.... det finns intejust så mkt sug kvar efter 6 så då skulle det nog aldrig bli av är jag rädd:/[/quote] Nä jag önskar att det vore så lätt Maramina men jag är beredd att hålla med moderlig i allt hon skriver. "vågar" inte släppa den vanan för då skulle det typ aldrig bli av. Vet inte ens när jag hade sex sist bara för att jag hade lust, utan annan baktanke... [quote=71398576][quote-nick]moderlig skrev 2013-10-16 12:38:26 följande:
    Precis stackars er.. Ja fyfan så orättvist det är! Det handlar ju inte om att missunna någon.. Har tom de som fått 2 barn medan vi kämpat för ett syskon.... det är också "synd om " de som får sina 2or och måste känna sig dumma för att vi är uppgivna över att det aldrig funkar för oss...det är som att man måste be om ursäkt för att man mår dåligt över det öppet.. svårt för den som inte varit där att förstå tydligen.

Ja folk typ har dåligt samvete och nästan skäms för att berätta om sina graviditeter för oss. Trist. Men jag förstår dom. För dom känner väl hur jobbigt jag tycker det. En av våra kompisar kommer också hinna få två barn innan vi får syskon...
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?