ScillaBlå skrev 2013-10-15 18:11:30 följande:
Tack, bra initiativ. Hoppas jag får vara med och stötta och stöttas även fast det i grunden var jag som var upphov till hela sidospåret. Jag/vi har just avslutat "mys"-veckan. Men så mysigt tycker jag nog inte att det är längre. Idag åkte jag hem på lunchen (maken var sjuk) bara för att ha ett sista försäkerhetsskullligg. Lite busigt och hade nog känts rätt romantiskt om det hade varit under normala omständigheter. Nu kändes det dock bara påtvingat och tråkigt. Hur känner ni att försöken påverkar era förhållanden? För mig känns det som att vi bara har sex för att göra barn just nu. Och att han inte kan förstå hur ledsen jag blir när mensen kommer. Eller hur mycket jag funderar på det här varje dag.
Ja du inte kan jag påstå att det finns så mkt spännande, spontanitet och iver kvar direkt. Vi har mer eller mindre bara sex under "mysveckan" och då varannandag. I vanliga fall hade vi ofta sex typ två gånger i veckan av lust. Nu blir det typ fem gånger så då kan du ju tänka dig. Jättetrist! Men man biter ihop och tänker att det är tillfälligt, att när vi väl får plusset så kan man slappna av och göra det när man vill igen. Men inget än efter 14 månader så... Vet inte om varannandag verkligen räcker, många lära säger ju att det är det bästa. Men hittills har det ju inte funkat...? Fattar inte vad det sitter i. Jag känner ju klart och tydligt min ägglossning och min mans spermier var bra enligt prov. Varför blir det då inget??? :-\