• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M
    jamka skrev 2013-11-04 17:11:15 följande:
    Jag trodde också att något har hänt under förlossningen som gör att jag inte kan bli gravid men nu slutligen lyckades det och jag är i v.7+6, jag är såååå lycklig! Lycka till alla ni som har svårigheter med att få syskon till era barn! 
    Tack! man hoppas ju, men ju längre tiden går desto mer tveksam blir jag till om det någonsin kommer gå.... Då borde det ju redan hänt.
  • M  och  M

Blir så förbannad! Jag, och andra, som är en bra männsika, med sunda värderingar, ett bra liv och medvetenhet vad gäller att äta ch köpa ekologiskt, giftritt, dricker knappt någon alkohol, har aldrig rökt eller snusat, äter bra mat, är normalviktig, motionerar och sköter mig på alla sätt och vis uatn att bli extrem. Jag kan inte få detta att funka?!!!!! Men nån j-l som är dum i huvudet, som misssköter allt, äter och dricker skit och är allmänt störd. Dom dom lyckas! Kan inte ens ta hand om ett barn utan får placera om det osv. Fan fan fan. bedrövliga orättvisa värld!!!!!!!!!! 

• jamka
    M och M skrev 2013-11-08 14:21:04 följande:
    Blir så förbannad! Jag, och andra, som är en bra männsika, med sunda värderingar, ett bra liv och medvetenhet vad gäller att äta ch köpa ekologiskt, giftritt, dricker knappt någon alkohol, har aldrig rökt eller snusat, äter bra mat, är normalviktig, motionerar och sköter mig på alla sätt och vis uatn att bli extrem. Jag kan inte få detta att funka?!!!!! Men nån j-l som är dum i huvudet, som misssköter allt, äter och dricker skit och är allmänt störd. Dom dom lyckas! Kan inte ens ta hand om ett barn utan får placera om det osv. Fan fan fan. bedrövliga orättvisa värld!!!!!!!!!! 
    Visst, livet är orättvist, hur gammal är du? Hur gammalt är ditt första barn?
  • M  och  M
    jamka skrev 2013-11-08 18:59:08 följande:
    Visst, livet är orättvist, hur gammal är du? Hur gammalt är ditt första barn?

Jag är 32 och min dotter är 3 1/2 år
  • jamka

När jag var 32 var min son 2 år och jag bestämde mig då att jag ska göra utredning. Tyvärr hjälpte det inte så mycket. Jag testade allt möjligt och tog även pergotime på egen bevåg (av det fick jag en cysta som sprack och jag hamnade på sjukhuset).

Tänker du göra IVF om det inte lyckas naturligt? Lycka till!

• moderlig
    M och M skrev 2013-11-08 14:15:10 följande:
    Ja men fy, inget roligt att höra. Men det är inte roligt för samlivet. Inte direkt så man känner att åh äntligen ska vi få göra detta igen :-/ Romantiken och lusten och spänningen är ju ett minne blott. Jag kommer på mig själv att räkna ibland hur många ggr vi måste ha sex den här månaden för att ha en chans. Tragiskt.

Ja du paus? Kan någon stänga av ens hjärna medans också då eller? Hur fasen tror dom att man kan ta en paus när det inte finns något annat fokus än att räkna dagar och leva i 2 veckors intervaller för att försöka rkna när ägglossning och BIM osv ska vara. ...?

Nu tror jag dock vi ska ge oss med varannan dag och hoppas att var tredje räcker/funkar bättre. Orkar inte. Jag tänkte när mannens spermaprov gjordes hade det ju gått 3-4 dagar sen sist så resltatet är ju utifrån så lång tid så tänkte att kvaliten kanske faktiskt är bättre då och ger starkare typer som orkar kämpa sig fram. Hur tänker ni?

Varför måste det gått flera dagar när de gör spermaprov? Tänker att det måste ju spela in då eftersom de inte tycker att man kan göra det dagens efter liksom...

hehe nä inte direkt.. Ja de är tragiskt hur mkt det påverkar en. 3-7 dagar stod det ju på spermatestet. Och till oss med dålig kvalla har de sagt var 3e dag inte mer. så antar att de blir fler ju längre tid det går men över 7 dar så bli de slö/dö...
  • M  och  M
    jamka skrev 2013-11-09 14:06:43 följande:
    När jag var 32 var min son 2 år och jag bestämde mig då att jag ska göra utredning. Tyvärr hjälpte det inte så mycket. Jag testade allt möjligt och tog även pergotime på egen bevåg (av det fick jag en cysta som sprack och jag hamnade på sjukhuset). Tänker du göra IVF om det inte lyckas naturligt? Lycka till!

Ja jag kommer inte ge upp utan att försöka. Jag bara SKA ha ett barn till, kan inte tillbaka mig annat!
  • M  och  M
    moderlig skrev 2013-11-12 20:51:42 följande:
    hehe nä inte direkt.. Ja de är tragiskt hur mkt det påverkar en. 3-7 dagar stod det ju på spermatestet. Och till oss med dålig kvalla har de sagt var 3e dag inte mer. så antar att de blir fler ju längre tid det går men över 7 dar så bli de slö/dö...

Ja så de tycker alltså inte man ska ha sex Var - till varannan dag?
  • M  och  M

Tänkte köra var tredje dag denna gång. Hittills på dag 8 och 11. Och nu på dag 120fick jag positivt ägglossning test och jag tror att ägglossningen är nu på kvällen. Frågan är ju då hur man ska tänka. Är ju ingen idé att köra igen på dag 14 då är det ju redan för sent. Men om vi får till det ikväll så har det ju bara gått en dag emellan. Och om man kör morgon på dag 13 så vet jag ju inte om det är för sent också. Tycker det är svårt... Jag får ofta tväront när jag har ägglossning. Kan det vara precis när äggen lossar? Hur lång tid tar det då från att de lossar till att de kommer ner och möter spermierna i äggledarna?

• moderlig

Allt från en halvtimme till några dar..beroende på simmarnas kvalla. Som jag läst så är det som störst chans dagarna innan ÄL. (kanske därför det bruka va som mest glatt där nere just då;) så dra på dig nåt läckert o gå å dra över gubben din du:) Han verka ju ha glada simmare så! Lycka till...! (VEET de är skitsvårt när man blir sådär när ska jag lämpligast få till det för att ens ha chans-nipprig. Är ju fn som ett lotteri...hoppas på annat än nit för oss snart.....!)

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?