• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • miap01

Här har jag idag, om än lite sent fått blinkande gubbe på cb- digital äl-test. Jag fräknar med hög fertilitet imorgon också, för att på fredag och lördag få max. Skulle ju ha äl imorgon.. Men men bättre ett lite sent utslag än inget alls, så nu blir det att knäcka extra i sänghalmen i några dagar.

Med ivf vet jag inte våra chanser, antar att det inte är större chans att lyckas behålla graviditeten med ivf än utan. Hoppas de är ärliga och säger hur våra chanser ser ut, men önska ju att chanserna är goda för oss, kosta vad det kosta vill.

• M  och  M
    miap01 skrev 2014-01-01 17:54:16 följande:
    Här har jag idag, om än lite sent fått blinkande gubbe på cb- digital äl-test. Jag fräknar med hög fertilitet imorgon också, för att på fredag och lördag få max. Skulle ju ha äl imorgon.. Men men bättre ett lite sent utslag än inget alls, så nu blir det att knäcka extra i sänghalmen i några dagar. Med ivf vet jag inte våra chanser, antar att det inte är större chans att lyckas behålla graviditeten med ivf än utan. Hoppas de är ärliga och säger hur våra chanser ser ut, men önska ju att chanserna är goda för oss, kosta vad det kosta vill.

Kör ni på varje dag? Har inte orkat mer än var tredje, som de säger ska räcka, de senaste månaderna. Eller äl - dagen och så dagen före eller dagen efter också. Men annars var tredje... Har ni en sån monitor? Missfall har jag, mig veterligen, ingen erfarenhet av. Aldrig upplevt. Så jag hoppas ju på nåt vis att när jag väl är befruktade så fortsätter det så. Tänker att IVF skulle vara positivt då..
  • moderlig

Det går ju alltid att börja med att söka sig till IVF och avgöra efter mötet. Tog ju 3 mån innan man fick tid o ytterligare nåra innan det kommer igång(med jul o semesterstängt..) Jag har tvekat alltför länge men nu är vi på gång och det känns ändå okej att prova nåt annat liksom. kommer säkert skrika gråta mig igenom det hela men det är väl bara att bita ihop och kämpa sig igenom. Finns humana lån att ta med mindre ränta.

• Kingston

Moderlig: Oj tar det 3 månader bara att fångad trots att man söker privat?? Och lånen du pratar om... Är det lån man får vi kliniken?

• miap01
    M och M skrev 2014-01-01 19:35:26 följande:

Kör ni på varje dag? Har inte orkat mer än var tredje, som de säger ska räcka, de senaste månaderna. Eller äl - dagen och så dagen före eller dagen efter också. Men annars var tredje... Har ni en sån monitor? Missfall har jag, mig veterligen, ingen erfarenhet av. Aldrig upplevt. Så jag hoppas ju på nåt vis att när jag väl är befruktade så fortsätter det så. Tänker att IVF skulle vara positivt då..
    Jag har köpt en moniter som där en glad gubbe blinkar vid hög fertilitet i två dagar och sen en glad gubbe som består vid max fertilitet, borde bli max imorgon då den även idag blinkade.

Vi kör på varje dag, ibland varannan under dessa dagar.

Vi är beredda att prova allt, även om det kostar, sen hoppas jag ju att vi slipper låna till det, men klinikerna har nog lån de erbjuder genom olika kreditbolag, precis som tex butiker där man kan köpa saker mot avbetalning.
  • M  och  M
    miap01 skrev 2014-01-02 10:01:43 följande:
    Jag har köpt en moniter som där en glad gubbe blinkar vid hög fertilitet i två dagar och sen en glad gubbe som består vid max fertilitet, borde bli max imorgon då den även idag blinkade. Vi kör på varje dag, ibland varannan under dessa dagar. Vi är beredda att prova allt, även om det kostar, sen hoppas jag ju att vi slipper låna till det, men klinikerna har nog lån de erbjuder genom olika kreditbolag, precis som tex butiker där man kan köpa saker mot avbetalning.

Går det bra att köra varje dag? Har du regelbunden cykel eller är det olika månad från månad?
  • M  och  M

Om man får fråga, hur gamla är ni? Och är det något ni tänker på vad gäller barnfrågan...

• M  och  M
    moderlig skrev 2014-01-02 02:00:51 följande:
    Det går ju alltid att börja med att söka sig till IVF och avgöra efter mötet. Tog ju 3 mån innan man fick tid o ytterligare nåra innan det kommer igång(med jul o semesterstängt..) Jag har tvekat alltför länge men nu är vi på gång och det känns ändå okej att prova nåt annat liksom. kommer säkert skrika gråta mig igenom det hela men det är väl bara att bita ihop och kämpa sig igenom. Finns humana lån att ta med mindre ränta.

Ja jag tror vi ska ta steget vidare. Min man har pratat med dem på telefonen och vi skulle skicka in ett personligt brev och testresultaten från vår utredning så skulle vi få tid för en konsultation efter det för att prata om hur man gör vidare. Och som du säger. Man kan ju göra det och se hur det känns vad man beslutar och när man isåfall vill börja med eventuell behandling
  • M  och  M

Tar ni eller er man kosttillskott eller behandlingar av något slag för att lyckas bättre? Tänker ni på att undvika något eller?

• M  och  M
    miap01 skrev 2014-01-02 10:01:43 följande:
    Jag har köpt en moniter som där en glad gubbe blinkar vid hög fertilitet i två dagar och sen en glad gubbe som består vid max fertilitet, borde bli max imorgon då den även idag blinkade. Vi kör på varje dag, ibland varannan under dessa dagar. Vi är beredda att prova allt, även om det kostar, sen hoppas jag ju att vi slipper låna till det, men klinikerna har nog lån de erbjuder genom olika kreditbolag, precis som tex butiker där man kan köpa saker mot avbetalning.

Jag har ju väldigt regelbundna cykler. Några dagar hit eller dit när gäller ÄL och samma med mens. Men vet ju på ett ungefär. Så jag testar med clearblues äl - stickor från dag 10-11 typ. Vet inte om en sån monitor skulle hjälpa oss så mkt då... Är kanske mer om man är väldigt oregelbunden cykel..? Brukar bli att vi får till det typ dag 8, 11, (13), 14, (15) typ. Hoppas det räcker...
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?