• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • moderlig
    M och M skrev 2013-11-13 18:40:45 följande:

Ja så de tycker alltså inte man ska ha sex Var - till varannan dag?
    Nej inte för oss som har dålig kvalite på simmarna...!
  • moderlig

Ett och ett halvt dygn före ägglossning sjunker östrogenet abrupt samtidigt som det sker en snabb tillfällig stegring av stresshormonet noradrenalin vilket stimulerar bildandet av det sekret som har till uppgift att "låsa upp" för ev väntande spermier så att dessa ska kunna simma vidare till ägget. Detta sekret upplever kvinnan som en extremt våt och hal flytning. Detta är peak-day, den sista dagen med fruktsamt sekret, fruktsamhetstoppen. Chansen till befruktning är störst den här dagen. Ägglossning sker till 80%. nu, övriga 20% sker dagen före eller efter peak day. Dagen efter peak-day är en torr dag och detta abrupta avslut av flytningen är indikationen för att ägglossning har skett dagen före. 
    Källa; familjeplanering.se 

fanns en tråd om just detta oxå såg jag  

• Kingston

Jag orkar inte läsa igenom allt men jag vill gärna vara med här. Har ett barn på 2 år hemma och vi vill så gärna ha en till!

Sist slutade det i ett X med operation som följd. Därmed lever jag nu med endast en äggledare och endometrios som eventuellt förstört den andra kvarvarande äggledaren. Så det ser ju inte jätte ljust ut men vi ger inte upp ännu...

• moderlig

Välkommen Kingston!
    Tråkigt att läsa din historia. Har de sagt att det ska kunna gå den vanliga vägen eller är det aktuellt med behandling?

• jamka

Nu är jag tillbaka i den här tråden. Jag fick missfall i v. 12, det för två dagar sedan. Fostret dog i v. 8+5. Nu väntar jag tills allt kommer ut. Jobbigt. Mitt andra missfall.

Så jag ska fortsätta min kamp att få syskon till min 6-åring.

Och så fick jag reda på att en släkting till mig är i v. 14. Hon får sitt junibarn men inte jag:(

• alem
    jamka skrev 2013-12-03 16:48:43 följande:
    Nu är jag tillbaka i den här tråden. Jag fick missfall i v. 12, det för två dagar sedan. Fostret dog i v. 8+5. Nu väntar jag tills allt kommer ut. Jobbigt. Mitt andra missfall.

Så jag ska fortsätta min kamp att få syskon till min 6-åring.

Och så fick jag reda på att en släkting till mig är i v. 14. Hon får sitt junibarn men inte jag:(

beklagar {#emotions_dlg.flower}

(¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • Kingston

Moderlig: vi vet inte ännu om det är helt kört för att få barn den naturliga vägen. Vi ska titta närmre på det efter nyår.
    Annars är vi väldigt inne på IVF. Man får ju inte ge upp innan man har försökt iaf :)

Jamka: fy va tråkigt! Jag beklagar verkligen... Fick också reda på att jag och en kompis skulle fått barn på samma dag till och med! Men nu blir det ju inte så för min del... Det svider rejält

• moderlig

Helt rätt intställning Kingston! 
    Fy va tufft för dig Jamka:( och dig Kingston.. fick oxå mf i våras och en vän har nu fått sin fina.. jobbigare när man vet hur svårt det är att få till ett nytt knyte..

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?