• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Fröken Frågvis

Idag har jag fått se en 2mm minibebis ännu för tidigt för att se hjärtat slå men storleken stämde iallafall med tiden. Nu ska jag försöka slappna av lite! Jag hoppas på många fler plus i tråden snart!

• Ampin
    Fröken Frågvis skrev 2013-08-09 18:56:32 följande:
    Idag har jag fått se en 2mm minibebis ännu för tidigt för att se hjärtat slå men storleken stämde iallafall med tiden. Nu ska jag försöka slappna av lite! Jag hoppas på många fler plus i tråden snart!
    Skönt att höra! Och grattis än en gång!
  • M  och  M

GRATTIS Fröken Frågvis! Vilken lycka! Kan ju förstå hur avundsjukan står genom öronen :-P

• M  och  M
    Här är vardagen igång igen och inget plus har vi fått under sommaren tyvärr ;-(
    Igår hade vi tid hos läkare för utredning på kvinnokliniken på sjukhuset för att få svar på våra tester. Tur i oturen så visade de inte på något konstigt utan allt såg bra ut. det enda hon kunde möjligtvis peka på var mina sködkörtelfunktion, men det var det minimala, men hon skrev levaxin iaf så jag ska ta dom då. Sen om en vecka ska jag tillbaka för att kolla progesteronvärdet och sen en månad senare kolla upp sköldkörteln och progesteronet igen då. Så ja vi har nog bara otur. Vi ska inte spela på lotto iaf det är ju ett som är säkert :-P Hur fasen kan man inte få ett plus på 12 månader om allt funkar som det ska, med ägglossning och spermier etc?? Helt osannolikt egentligen.. Ja ja. Hon sa att hon tyckte vi skulle försöka ett år till själva innan man börjar fundera på att gå privat med IVF. Så håller tummarna!
  • M  och  M

Igår såg hon en äggblåsa på ultraljud som var 16mm och hon trodde ägglossning kunde vara om ca 3 dagar. Har ingen koll på sånt med äggblåsor och sånt, men det lät ju bra iaf

• moderlig
    Fröken Frågvis skrev 2013-08-09 18:56:32 följande:
    Åh härligt.hoppas allt går bra!! Varför tror du att det funkade just denna gång? Gjorde ni något annorlunda? Dela gärna med dig!!
  • moderlig
    M och M skrev 2013-08-20 20:37:07 följande:
    Igår såg hon en äggblåsa på ultraljud som var 16mm och hon trodde ägglossning kunde vara om ca 3 dagar. Har ingen koll på sånt med äggblåsor och sånt, men det lät ju bra iaf
    jaha häftigt att de kan se det..och bestämma äl op så vis! Lycka till! Har just gjort bort pippnungen för denna gång...phu ....!
  • M  och  M
    moderlig skrev 2013-08-23 11:49:27 följande:
    jaha häftigt att de kan se det..och bestämma äl op så vis! Lycka till! Har just gjort bort pippnungen för denna gång...phu ....!
    Haha ja visst är det härligt när man ser på det som man har gjort bort det :-P
  • Snusann

Då är jag gravid igen men med min historia med många mussfall så är det inget att lita på... Fast jag hoppas ändå, hoppas hoppas hoppas!

• Maramina
    Snusann skrev 2013-08-26 06:05:47 följande:
    Då är jag gravid igen men med min historia med många mussfall så är det inget att lita på... Fast jag hoppas ändå, hoppas hoppas hoppas!

Grattis! Må det gå vägen den här gången! Hur länge är det ni har försökt och hur många missfall har du haft?
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?