Maramina skrev 2013-06-23 10:08:50 följande:
Hej hej, alem! Tråkigt att det inte har tagit sig för er heller!
Du vet väl att utredning får man i alla fall i se allra flesta landsting inom den vanliga högkostnadsskyddet även om man redan har barn och att det därmed inte kostar mer än vanliga läkarbesök? Så utredning kan ni ju göra även om ni inte har det så bra ekonomiskt!
Eventuell behandling får ni betala själva, men det behöver inte nödvändigtvis inte betyda att det behöver bli den dyraste behandlingen, IVF utan det kan ju vara enklare saker som behöver åtgärdas som tex ämnesomsättningen (Levaxin som man får då kostar ca 80 kr burken och räcker i 100 dagar om man ska ta en tablett/dag, jag äter det nämligen själv). Så utredning borde nu ju kunna göra även om ni sparar till bröllop!
Vi har försökt men inte fått göra någon grundlig utredning utan då skulle vi vända oss privat...
Jag har tunna slemhinnor, och har ätit både levaxin och pergotime och spermatest var normalt som vi gjorde...
Men det har inte funkat något av det...
Men det har ju funkat förut så nån gång ska det väl bannemig funka igen! Även om det är tröttsamt att det aldrig tar sig... hade så gärna velat ha närmare mellan barnen... Vi tänkte vänta till nästa höst nu iaf så vi får bröllopet och allt sådant klart innan vi gör ordentlig utredning. Jag har 2½ år kvar i skolan nu oxå så man har ju lite fullt upp ändå :)