• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M
    Alvia skrev 2013-06-09 20:45:57 följande:
    Jag kan knapt tro det, vi fick till det. BF i mitten februari ugefär. så härligt, vi har forsökt í över tvo och ett halvt år. äntligen tog det sig. 
    ღ ♥ ღ Flicka född Juni 2008 ღ ♥ ღ Drömmer ღ ♥ ư

Stort grattis! Vilken lättnad och glädje du måste känna.
  • M  och  M

Så jävla less. Känner mensen på G. Är det så livet ska vara hädanefter? Allt står på paus jag är helt känslokall och allt är indelad o tvåveckorsperioder.... Fan. Jag vill leva!

• Maramina
    M och M skrev 2013-06-11 06:47:23 följande:
    Så jävla less. Känner mensen på G. Är det så livet ska vara hädanefter? Allt står på paus jag är helt känslokall och allt är indelad o tvåveckorsperioder.... Fan. Jag vill leva!

Jag har svårt att hålla reda på alla här inne, men hur länge har ni försökt? Har ni gjort någon utredning? Har du funderat på att gå till någon och prata om längtan och hur det är? Eller helt enkelt ta en paus?

Jag känner lite som du. Men vi har tagit beslutet att inte göra några aktiva försök i sommar och sedan till hösten/vintern kanske göra våra två återstående IVF-försök för att därefter ge upp och leva vidare som lyckliga föräldrar till det barn vi har. Egentligen så vill vi bara ha våra resterande IVF:er avklarade så att vi kan gå vidare med våra liv
  • moderlig

Ja vem vill inte det? Det är förjävligt och onaturligt!! Men nån gång måste de väl ändå bli vår tur....:-/

• Alvia
    moderlig skrev 2013-06-10 20:15:20 följande:
    ? Grattis Alvia!! Lycka till nu!!! ?
    tack så mycket.
    M och M skrev 2013-06-11 06:45:35 följande:

Stort grattis! Vilken lättnad och glädje du måste känna.
    tack så mycket, jag är otroligt nöjd och glad, kan knappt tro det. trodde nästan att det skulle aldrig gå till.
    beklagar. Jag håller med Maramina att det kan bli skönt med en paus, forsöka njuta av sommaren och komma in med full energi till hösten.

ღ ♥ ღ Flicka född Juni 2008 ღ ♥ ღ Drömmer ღ ♥ ư
  • mammamia78

Jag håller på att bli GALEN av att inte veta, mest för jag är så sjukt äckligt trött. Och ingen i omgivningen kan förstå varför jag är så trött, inte jag heller för den delen. Min man tycker jag är bara lat för jag är ledig nu och blir därför trött för jag inte har nåt bättre för mig. Men jag är inte tröt i huvudet (psykiskt trött alltså) utan det är kroppen som känns som jag sprungit maraton med en järnrustning på mig och jag orkar inte röra mig av trötthet.

Är även sjukt irriterad på folk... jag brukar inte alls vara såhär trött eller irriterad, bara irriterad när jag ska ha mens.

Och jag börjar bli orolig ang tröttheten nu som suttit i sen ÄL nån gång...  så ovissheten är sååå jobbig.

Antingen kan mensen komma och låta mig gå vidare eller så kan det bli ett plus... men kanske min ENDAGS blödning var mens??!! Obestämd Det var isf första gången den uppförde sig så konstigt och var så kort.

Jag vill bara VETA!!!! antingen eller...

• Maramina

Mammamia, du har inte funderat på att gå till vårdcentralen och be dom kolla upp din trötthet? Det kan ju vara så att du är gravid men att du inte får ut något hcg i urinen. De kan ju ta ett blodprov samtidigt som de kan kolla upp andra orsaker till tröttheten, som tex blodbrist. Fast om du går dit, börja inte med att nämna att du tror att du kanske är gravid utan säg att du är så enormt trött och utgå från det. Sedan kan det kanske vara bra att fundera på om du inte skulle ta och sjukskriva dig? För det är väl semester du har? För om du sjukskriver dig så sparar du semestern till när du är piggare och orkar njuta av din ledighet

• mammamia78
    Maramina skrev 2013-06-11 15:15:27 följande:
    Mammamia, du har inte funderat på att gå till vårdcentralen och be dom kolla upp din trötthet? Det kan ju vara så att du är gravid men att du inte får ut något hcg i urinen. De kan ju ta ett blodprov samtidigt som de kan kolla upp andra orsaker till tröttheten, som tex blodbrist. Fast om du går dit, börja inte med att nämna att du tror att du kanske är gravid utan säg att du är så enormt trött och utgå från det. Sedan kan det kanske vara bra att fundera på om du inte skulle ta och sjukskriva dig? För det är väl semester du har? För om du sjukskriver dig så sparar du semestern till när du är piggare och orkar njuta av din ledighet

Ska vänta ett par dagar och sedan kontakta VC för att få en undersökning med prover om varför jag är så hiskeligt trött hela tiden.

Fick ju en blödning men då den varade i mindre än 1 dygn så verkade det inte som att det var mensen heller liksom och efter det har jag inte blött något mer öht så jag tänker att det kan inte varit mens, eller? Men om det VAR mens varför är jag såhär trött då? Det ska jag be att få kolla upp om jag inte får nåt resultat snart på testerna. Men kanske jag bör kontakta MVC just pga den där blödningen jag hade? Tänker om det är nåt gynekologiskt fel???

Vad ska jag sjukskriva mig för? Trötthet? Är ju redan 50% sjukskriven så det skulle ju bli dubbla sjukskrivningar. Och jag måste hitta en läkare som kan sjukskriva mig också men för vad som sagt? Blir galen av detta nu...
  • Maramina

Ja, varför inte trötthet? Eller rättare sagt att du är så totalt utmattad att du inte orkar något. För det är väl det du säger att du är? Tänk så här, om du inte hade varit ledig nu, hade du orkat jobba? Om inte, vad skulle du gjort då? Jag antar att du hade gått till läkare och sjukskrivit dig. Eller? Så nu när du är ledig ska du tänka precis likadant. Men är du pigg nog så att du tror att du skulle orkat jobba, ja, då avvaktar du helt enkelt. I och med att du har känt så nu i mer än två veckor så ser jag ingen anledning till att du inte ska söka hjälp eller vänta med att söka hjälp. För så länge ska man ju inte gå och vara totalt utmattad

• mammamia78
    Maramina skrev 2013-06-11 20:04:52 följande:
    Ja, varför inte trötthet? Eller rättare sagt att du är så totalt utmattad att du inte orkar något. För det är väl det du säger att du är? Tänk så här, om du inte hade varit ledig nu, hade du orkat jobba? Om inte, vad skulle du gjort då? Jag antar att du hade gått till läkare och sjukskrivit dig. Eller? Så nu när du är ledig ska du tänka precis likadant. Men är du pigg nog så att du tror att du skulle orkat jobba, ja, då avvaktar du helt enkelt. I och med att du har känt så nu i mer än två veckor så ser jag ingen anledning till att du inte ska söka hjälp eller vänta med att söka hjälp. För så länge ska man ju inte gå och vara totalt utmattad

Det är det här att man inte vill vara till besvär, man orkar heller inte ta sig för med att ordna med sjukskrivning osv... hade jag inte varit ledig hade jag fått tvinga mig o jobba för jag inte har råd att sjukskriva mig mer. Suck vad besvärligt allt ska vara.

Imorgon har vi skolavslutning för dottern och mamma är här på besök men när hon åker hem ska jag ringa MVC för jag är så nojjig ang den där blödningen också. Vad tusan kan det varit? Mf borde varat längre o blött mer o mens likaså, ändå är testerna negativa
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?