Maramina skrev 2013-06-11 15:15:27 följande:
Mammamia, du har inte funderat på att gå till vårdcentralen och be dom kolla upp din trötthet? Det kan ju vara så att du är gravid men att du inte får ut något hcg i urinen. De kan ju ta ett blodprov samtidigt som de kan kolla upp andra orsaker till tröttheten, som tex blodbrist. Fast om du går dit, börja inte med att nämna att du tror att du kanske är gravid utan säg att du är så enormt trött och utgå från det. Sedan kan det kanske vara bra att fundera på om du inte skulle ta och sjukskriva dig? För det är väl semester du har? För om du sjukskriver dig så sparar du semestern till när du är piggare och orkar njuta av din ledighet
Ska vänta ett par dagar och sedan kontakta VC för att få en undersökning med prover om varför jag är så hiskeligt trött hela tiden.
Fick ju en blödning men då den varade i mindre än 1 dygn så verkade det inte som att det var mensen heller liksom och efter det har jag inte blött något mer öht så jag tänker att det kan inte varit mens, eller? Men om det VAR mens varför är jag såhär trött då? Det ska jag be att få kolla upp om jag inte får nåt resultat snart på testerna. Men kanske jag bör kontakta MVC just pga den där blödningen jag hade? Tänker om det är nåt gynekologiskt fel???
Vad ska jag sjukskriva mig för? Trötthet? Är ju redan 50% sjukskriven så det skulle ju bli dubbla sjukskrivningar. Och jag måste hitta en läkare som kan sjukskriva mig också men för vad som sagt? Blir galen av detta nu...