• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • moderlig

(Pratade nyss med ännu en klinik som inte trodde på insemination m tanke på dålig sperma:( de utförde inte det heller. Hon tyckte ivf och hänvisa till annan ort..!)

• Maramina
    moderlig skrev 2013-05-30 09:20:47 följande:
    ÅH så spännande..! Kommer du gå full hormonbehandling eller vad man nu säger? Haha kände själv att jag blev babblig där. Menar progtest. Har för mig att det värdet kan tyda på över(lr under)stimulerad sköldkörtel eller struma vilket i sin tur påverkar infertilitet.. men detta har du säkert bättre koll på:) (Alltså har ngt konstigt illamående som kommer på tidiga timmar när jag ligger ned. )

Just den kopplingen har jag aldrig hört talas om men jag är ju inte expert Däremot så har jag lite koll på ämnesomsättningsproblematik då jag själv har det. Ska du inte kolla TSH direkt? För den kan ju vara fel även om progesteronet är ok
  • Ampin
    moderlig skrev 2013-05-30 09:20:47 följande:
    ÅH så spännande..! Kommer du gå full hormonbehandling eller vad man nu säger? Haha kände själv att jag blev babblig där. Menar progtest. Har för mig att det värdet kan tyda på över(lr under)stimulerad sköldkörtel eller struma vilket i sin tur påverkar infertilitet.. men detta har du säkert bättre koll på:) (Alltså har ngt konstigt illamående som kommer på tidiga timmar när jag ligger ned. )
    Vet inte vilket protokoll det blir, hoppas på det korta då det väl ska vara lite mindre jobbigt eftersom man då slipper nedreglering innan själva behandlingen... Men man kan ju bara hoppas, vi kommer ju köra på vad dom rekommenderar helt enkelt.

Jag har inte heller hört talas om någon tydlig koppling mellan progesteron och sköldkörtelhormoner, men det kan säkert finnas någon De brukar alltid kolla TSH (sköldkörtelhormon alltså) i samband med infertilitetsutredningar men har de inte redan gjort det så borde du ju såklart kolla det! Vad jobbigt med ditt illamående...
  • moderlig

Ja det var väl tsh jag menade då..va nu det är...har väl blandat ihop det! Jaha..då måste jag väl ringa nötterna igen då.... Fick hem mina journaler idag. Nästan skrattretande. Kass svenska och ena läkaren säger att det finns behandling för honom att få medan den andra skriver tvärtom. Fick inte heller hans jornal trots att vi bett om båda. Det hela är så absurt, fattar inte vad de sysslar med och blir bara så leds på det hela. Ringt 3e ivf som säger att de inte är lönt med insem om det är nedsatt rörlighet bättre köra på ivf. gonatt

• Elisabet7101

Och så kom den förbaskade mensen.Trodde verkligen jag var gravid men lura mig själv igen.Bara att ladda om igen.Är det någon som vet vilken skullnad det blir på att ta enkelkur pergotime och dubbelkur pergotime?Ger det bättre resultat med dubbel eller är det skitsamma?

• mammamia78

Har alla möjliga symptom såhär nu 6 dagar innan BIM.

Halsbränna
    EXTREM trötthet
    Molvärk
    Superömma bröst
    Smått illamående (känns som man ätit för mycket precis hela tiden fast man inte har ätit nåt,fick enbart i mig en glass nu nåt annat klarar jag inte att äta).
    Gråtmild
    Humörsvängingar.

Så hör man person efter person är gravida och jag kan inte hjälpa det men jag blir avundsjuk för jag vill också bli det nu!!!! Är så sjukt otålig så denna väntan att bara vänta o vänta innan man kan få utslag på ett test är olidlig, jag vill veta NU och helst vill jag veta att jag ÄR gravid inte att det inte är nåt, vill INTE att mensen ska komma på minst 9 månader nu.

• moderlig

Ja...man blir galen när man hör eller ser den ena efter den andra som får sin lycka...! Mycket orättvist:/ Tror jag börjar tappa hoppet faktiskt mina symtom är att jag är så jvla leds på detta...!

mammamia78 skrev 2013-05-31 14:07:37 följande:
    Har alla möjliga symptom såhär nu 6 dagar innan BIM.

Halsbränna

EXTREM trötthet

Molvärk

Superömma bröst

Smått illamående (känns som man ätit för mycket precis hela tiden fast man inte har ätit nåt,fick enbart i mig en glass nu nåt annat klarar jag inte att äta).

Gråtmild

Humörsvängingar.

Så hör man person efter person är gravida och jag kan inte hjälpa det men jag blir avundsjuk för jag vill också bli det nu!!!! Är så sjukt otålig så denna väntan att bara vänta o vänta innan man kan få utslag på ett test är olidlig, jag vill veta NU och helst vill jag veta att jag ÄR gravid inte att det inte är nåt, vill INTE att mensen ska komma på minst 9 månader nu.

• mammamia78

Det verkar inte bättre än att vi legat på fel dagar i månaden Förvånad

Tog ÄL-test för första gången i tisdags och fick ett svagt men inte jättesvagt utslag och dagen efter var det lite svagare så jag tror jag hade ÄL på söndagen eller måndagen och inte alls när jag trodde att jag hade det i mitten i månaden Skrikandes

Om detta stämmer så är det inte undra på om det inte tagit sig om man har gjort det på fel tidpunkter! Suck vad less jag blir... hoppas såååå att det ska ta sig denna månad då vi faktiskt låg på fredag innan helgen och sedan på tisdagen och onsdagen (kanske får ta o ligga lite till idag bara för att säkra det haha).

Men jag är så less på mig själv och detta kännande efter symptom varenda månad som alltid slutat i besvikelse (inte underligt då vi inte prickat in rätt dagar).

Så nu är det EXTRA jobbig väntan känner jag... är otålig av naturen också och denna väntan är sååå jobbig ju!!!

Har fortf superont i tuttarna och känner lite molvärk till o från och känner alldeles för mkt i stort sett och jag hoppas det kan ta sig nu så man kan få börja slappna av lite och sluta vänta på att det ska ta sig. Gaahh... jag vill veta NU!!! Tungan ute

• Maramina

Mammamia: De flesta får alltid svagt utslag på sina test och denna kan variera en del under månaden. Det är endast när teststrecket är starkare än kontrollstrecket som man verkligen kan säga att man troligtvis haft ägglossning.

• mammamia78
    Maramina skrev 2013-06-01 12:39:57 följande:
    Mammamia: De flesta får alltid svagt utslag på sina test och denna kan variera en del under månaden. Det är endast när teststrecket är starkare än kontrollstrecket som man verkligen kan säga att man troligtvis haft ägglossning.
    Jag har testat nu och det ger inget utslag ALLS längre så jag tippar på att jag hade ÄL förra helgen. Då strecket var rätt starkt men inte starkare än kontrollstrecket när jag testade på tisdagen och därefter har det blivit svagare och svagare till numer obefintligt så jag tror inte att det var så att det alltid ger utslag då det inte visar något alls nu.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?