• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Alvia

tror att det inte blev något denna gången. Jag har lite stickningar i livmodern men det kan oxå vara mensen som blir här. jag har inga andra känningar.

Var hos doktorn i dag som vill ge mig större dos av pergotime, hann vill att jag ska ta en trippelkur nästa gång. Hoppas det tar sig snart, det är jobbigt att hålla på med dessa forsök för evigt. 

ღ ♥ ღ Flicka född Juni 2008 ღ ♥ ღ Drömmer ღ ♥ ư
  • Snusann

Hej alla...

Ny här! Har en son född 2010 och längtar så efter ett till barn. Verkar inte ha problem med att bli gravid men får missfall efter missfall. Har läst lite grann här inne och jag ser att många kämpar... Jag tycker det är otroligt tufft även om jag inser att många har det värre än oss men detta plus lite andra saker har gjort mig heldeppig.
    Tappat lusten till allt, det är inte ens kul att ha sex längre...

Tänker att jag ska försöka njuta av sommaren och en längre ledighet med min son... <3    

• mammamia78

Tror jag fått mensen, men smärtan är lite annorlunda mot för hur den brukar vara vid mens för mig. Kraftigare och blodflödet känns mindre, mer ljusrött blod utan så mycket klumpar i som det brukar (ursäkta detaljer).

Är det mensen trots allt eller kan det vara en graviditetsblödning? Anledningen att jag undrar är för den inte brukar komma tidigare som den gjorde nu... och smärtan var lite annorlunda, magen är sjukt svullen och det gjorde ont när jag gick förut till affären och tillbaka varje steg ömmade magen.

• Ampin
    Maramina skrev 2013-06-04 19:57:10 följande:
    Är det inte så typiskt, idag på eftermiddagen kom mensen. Om den ändå skulle vara sen kunde den väl ändå ha väntat en dag till, i alla fall? Om den hade kommit ett dygn tidigare, ja, om den hade kommit bara 16-17 timmar tidigare så hade vi fått köra på nu med behandlingen. Nu får vi istället vänta två månader.
    Neeej vad störigt! Att det ska handla om bara timmar, vad är oddsen?!! Men du får precis som du säger försöka se det positivt, du kommer vara dig själv under intervjuerna och få en sommar "ledig" från hormonbehandlingar...
  • Ampin
    Snusann skrev 2013-06-05 09:09:53 följande:
    Hej alla...

Ny här! Har en son född 2010 och längtar så efter ett till barn. Verkar inte ha problem med att bli gravid men får missfall efter missfall. Har läst lite grann här inne och jag ser att många kämpar... Jag tycker det är otroligt tufft även om jag inser att många har det värre än oss men detta plus lite andra saker har gjort mig heldeppig.

Tänker att jag ska försöka njuta av sommaren och en längre ledighet med min son... <3    
    Välkommen! Fy vad tungt med missfallen, beklagar verkligen. Hoppas att det snart ska vända för er! Trist som tusan med deppigheten men bra att du i alla fall kan se glädje i sommaren och att umgås med sonen, hoppas det kan få upp måendet!!
  • Ampin
    mammamia78 skrev 2013-06-05 09:26:46 följande:
    Tror jag fått mensen, men smärtan är lite annorlunda mot för hur den brukar vara vid mens för mig. Kraftigare och blodflödet känns mindre, mer ljusrött blod utan så mycket klumpar i som det brukar (ursäkta detaljer).

Är det mensen trots allt eller kan det vara en graviditetsblödning? Anledningen att jag undrar är för den inte brukar komma tidigare som den gjorde nu... och smärtan var lite annorlunda, magen är sjukt svullen och det gjorde ont när jag gick förut till affären och tillbaka varje steg ömmade magen.
    Funderar du på att ta ett grav test kanske trots blödningen?
  • M  och  M
    Snusann skrev 2013-06-05 09:09:53 följande:
    Hej alla...

Bra att du hittat hit!

Ja du, här inne vet v nog alla hur tufft det är att inte få det efterlängtade syskonet. Och vad hemskt att få plusset och känna lyckan och sen bara få mattan bortdragen under fötterna på en och få missfall på missfall ;-(

Känner igen mig i deppigheten. Har varit jättedeppig länge. Sista månaden har det av någon anlending känts lite bättre. Har känt lite som att ja någon gång är det min tur, gäller bara att ha tålamod att vänta in den och fortsätta tro att loppet inte är kört (än fast det MÅNGA ggr känns så...)
  • Maramina
    Ampin skrev 2013-06-05 19:25:58 följande:
    Neeej vad störigt! Att det ska handla om bara timmar, vad är oddsen?!! Men du får precis som du säger försöka se det positivt, du kommer vara dig själv under intervjuerna och få en sommar "ledig" från hormonbehandlingar...

Eller hur! Men en sak som är positivt, i nästa vecka har jag tre (!) jobbintervjuer inbokade, en första intervju och två där jag träffar företaget för andra gången. Om mensen hade kommit tidigare så skulle jag varit mitt inne i behandlingen och mått Gud vet hur. Nu är jag istället hormonfri (inte helt, men i alla fall inga extra tillagda) och mår förhoppningsvis tipp topp och briljerar förhoppningsvis rejält så att jag lyckas i alla fall ro hem ett av jobben.
    mammamia78 skrev 2013-06-05 09:26:46 följande:

Det kan vara vilket som. En blödning trots graviditet kan se så olika ut. Det kan vara en sådan blödning. Det kan vara ett tidigt missfall eller så är det bara en helt vanlig mens, men lite annorlunda mot dom du brukar ha. Om du inte redan har gjort det så ta ett test. Det är det enda som kan ge dig svar på din fråga
  • Fröken Frågvis

Här hände ett exciting turn of events igår... Jag fick ett oväntat och sent plus på äl-stickan (dag 21) samtidigt som mannen kom hem från sin jobbresa. Vi lyckades till på köpet få till ett "riktigt" försök så nu är vi plötsligt med i leken igen den här månaden. Så sent som i måndags trodde jag att jag fått en ny cysta på äggstocken, vilket skulle sabba ny pergokur nästa månad och ev skjuta upp ivf-starten också (i höstas hamnade jag ju t.o.m på operationsbordet). Nu känns det lite mer hoppfullt, trots att äl- känningarna sitter på vänster sida där äggledaren är blockerad. På nåt sätt känns det ändå mycket lättare att ställa in väntan på två veckor (mens el plus) än att behöva vänta en månad el två på ny äl.

• M  och  M

Så är man där då, en vecka efter äl och letar tecken och symptom än fast man sagt att man inte ska... :-\

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?