• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • moderlig

hehe det där va klockrent!Särskilt punkt 13;)

Maramina skrev 2013-06-16 08:41:50 följande:
    Man kan ju inte bli annat är förbannad för sådana kommentarer och dessutom göra annat än tycka synd om personen ifråga! Kolla in den här blogginlägget, kanske kan den vara något att hänvisa personer som är oförstående till: fridagro.blogspot.se/2013/06/oppet-brev-till-dig-som-vill-bli-gravid.html

Nästa gång du får en liknande kommentar, fråga hur det kommer sig att tankens kraft är SÅÅÅ stark och varför det är så många som då blir ofrivilligt gravida, och även varför man inte inom repriduktionsmedicin, då särskilt inom landstinget där man sparar och vrider på vartenda öre inte fokuserar på terapi och positivt tänkande istället för enormt dyra hormonbehandlingar och IVF:er. Jag skulle så gärna vilja veta det...

• moderlig

hehe det där va klockrent!Särskilt punkt 13;)

Man kan ju inte bli annat är förbannad för sådana kommentarer och dessutom göra annat än tycka synd om personen ifråga! Kolla in den här blogginlägget, kanske kan den vara något att hänvisa personer som är oförstående till: fridagro.blogspot.se/2013/06/oppet-brev-till-dig-som-vill-bli-gravid.html

Nästa gång du får en liknande kommentar, fråga hur det kommer sig att tankens kraft är SÅÅÅ stark och varför det är så många som då blir ofrivilligt gravida, och även varför man inte inom repriduktionsmedicin, då särskilt inom landstinget där man sparar och vrider på vartenda öre inte fokuserar på terapi och positivt tänkande istället för enormt dyra hormonbehandlingar och IVF:er. Jag skulle så gärna vilja veta det...

• moderlig

Brukar säga hur det känns innan..tex om det känns som mensvärk osv(som de gjorde igår:/) ..o så brukar han fråga.. lika jobbigt att konstatera varje gång:( Jag vill att det ska gå NU..!

M och M skrev 2013-06-16 00:28:06 följande:
    Hur säger ni till er partner varje gång det "misslyckas"? Blir som lätt trivialt och tjatigt att nä inte denna månad heller...

• M  och  M
    Man kan ju inte bli annat är förbannad för sådana kommentarer och dessutom göra annat än tycka synd om personen ifråga! Kolla in den här blogginlägget, kanske kan den vara något att hänvisa personer som är oförstående till: fridagro.blogspot.se/2013/06/oppet-brev-till-... Nästa gång du får en liknande kommentar, fråga hur det kommer sig att tankens kraft är SÅÅÅ stark och varför det är så många som då blir ofrivilligt gravida, och även varför man inte inom repriduktionsmedicin, då särskilt inom landstinget där man sparar och vrider på vartenda öre inte fokuserar på terapi och positivt tänkande istället för enormt dyra hormonbehandlingar och IVF:er. Jag skulle så gärna vilja veta det...

Fantastiskt blogginlägg!! Slog huvudet på spiken rejält! Man har nästan lust att skicka det till sina kompisar... Men kanske är lite väl uppkäftigt
  • M  och  M

Tycker #9 var den mest träffande. DET är min största rädsla. Skulle någon säga att om tre år blir du gravid, då skulle jag kunna slappna av och leva!

• Maramina
    M och M skrev 2013-06-16 18:26:25 följande:
    Fantastiskt blogginlägg!! Slog huvudet på spiken rejält! Man har nästan lust att skicka det till sina kompisar... Men kanske är lite väl uppkäftigt

Du kan ju alltid länka till den på FB Vill du inte vara öppen med att ni försöker få till ett syskon kan du ju alltid kommentera något kryptiskt i stil med "Nu förstår jag dom som har svårt att bli gravida bättre" eller "En vän till mig är ofrivilligt barnlös och hon länkade till detta blogginlägg som får en att tänka till"
  • moderlig

do it!

M och M skrev 2013-06-16 18:26:25 följande:

• M  och  M

Oj så konstigt det är här nu. Hade BIM igår. Har sen i fredags haft lite småblödnibg precis som jag brukar ett par dagar innan mens så förstod vad som var på gång. Sent i lördagskväll kom lite rent blod om man så säger så då var Jag helt bombsäker att det hade startat och att det skulle vara i full gång när jag vaknade på söndag. Brukar alltid börja så på morgonen. Men till min förvåning då det inte blir nåt mer alls, utan åt andra hållet. Småblödningar har också upphört. Oj tänkte jag, är det min tur nu??!! Med dottern var det så, att jag trodde mensen kommit men den bara försvann och så var jag gravid. Men jag tänkte att har det inte hänt nåt mer på måndagmorgon så gör jag ett test. då. Gjorde det nu och det visade negativt. Förstår ingenting. Jag brukar ha regelbunden och tydlig mens, men vad blev det av det här då.. .? :-\

• mammamia78
    M och M skrev 2013-06-17 05:09:50 följande:
    Oj så konstigt det är här nu. Hade BIM igår. Har sen i fredags haft lite småblödnibg precis som jag brukar ett par dagar innan mens så förstod vad som var på gång. Sent i lördagskväll kom lite rent blod om man så säger så då var Jag helt bombsäker att det hade startat och att det skulle vara i full gång när jag vaknade på söndag. Brukar alltid börja så på morgonen. Men till min förvåning då det inte blir nåt mer alls, utan åt andra hållet. Småblödningar har också upphört. Oj tänkte jag, är det min tur nu??!! Med dottern var det så, att jag trodde mensen kommit men den bara försvann och så var jag gravid. Men jag tänkte att har det inte hänt nåt mer på måndagmorgon så gör jag ett test. då. Gjorde det nu och det visade negativt. Förstår ingenting. Jag brukar ha regelbunden och tydlig mens, men vad blev det av det här då.. .? :-\

Ungefär så som det varit/ är för mig. Har kvar alla symptom o får negativt på testerna bara. Det gör mig orolig för jag undrar vad kommer den här molvärken av om jag inte är gravid?? Börjar tänka cystor, cancer m.m bara dåliga tankar... har fått tid hos en gynekolog dig så hoppas få svar på mina frågor då. Men undrar var mensen tog vägen den brukar aldrig hoppa över eller bara dyka upp i knappt ett dygn.

Vill veta säkert nu en gång för alla vad som händer med mig! Om jag inte är gravid vad är då felet på mig???
  • M  och  M

Jahapp behövde ju inte fundera speciellt länge för där kom mensjäveln. Tack kroppen för att du ingav mig hopp ett dygn eller två. Blä. :-\ Jag våt så lycklig denna lilla stund jag trodde det hade gått vägen...

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?