• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Maramina
    moderlig skrev 2013-07-13 11:17:36 följande:
    Grattis till jobbet!!! Och tack för långt o utförligt svar. Några följdfrågor: Hur påverkades humöret? Hur upplevde du hela proceduren som? Var det slitsamt? Vad är Amh-värde och hyperemesis gravidarum? om du inte orkar svara kan jag givetvis googla:) Å just det, bloggan ska jag definitivt kolla in!

Hmm, humöret minns jag inte (man förtränger så fort). Däremot så fick jag bl.a. kolik (!) av sprayen och så mådde jag allmänt dåligt. Det blev lite bättre när jag kunde börja med sprutorna och halvera spraymängden. Det är bättre att du kollar som sagt var i bloggen under "IVF" så får du allt berättat. AMH-värdet ger en fingervisning på hur ens äggreserver är. Och hyperemesis gravidarum är när man kräks väldigt mycket under graviditeten, ofta är det så att man blir helt uttorkad och måste läggas in för dropp, och i många fall håller kräkningarna i sig under hela graviditeten. Men som sagt var, allt finns i bloggen. Och jag säger det inte enbart för att locka läsare dit. Jag skriver mestadels för min egen skull
  • moderlig

Usch,lät inte som nån höjdare m sprutor o skit..också leder det ingen vart:/ måste ju varit hemskt..  Åh va det känns orättvist just nu.. Fick det röda idag. Förstår inte att man kan hopas så pass mycket varje gång..att inte hjärnan tröttnar. Hur länge orkar man hålla på såhär? Önskar man bara kunde ge upp

• Maramina

Det var faktiskt inte så jobbigt att det inte lyckades, jag var helt inställd på att det inte skulle göra det. Det var därför vi köpte ett paket med tre försök. Däremot så tycker jag att det är jobbigare nu när det inte blir något försök så som det var tänkt från början....!

• Fröken Frågvis

Längesen det skrevs i tråden, hur går det för alla?

Jag har haft en segdragen cykel, ägglossningen kom först på dag 27 trots pergotime. BIM imorgon och det var tänkt att jag skulle påbörja min första IVF nästa vecka, men till min stora förvåning plussade jag i förrgår! 
    Jag kan ännu inte riktigt ta in det och är livrädd att det ska gå fel igen. Efter två mf och med en enda skadad äggledare vågar jag inte riktigt vara glad än, men jag ska ringa kliniken på måndag och be om ett tidigt vul för att säkerställa att fostret sitter rätt. 

Oavsett hur det går kan man i alla fall konstatera att det kan funka bra med inseminationer också       

Hoppas på fler goda nyheter i tråden!  

• Ampin
    Fröken Frågvis skrev 2013-08-01 17:54:07 följande:
    Längesen det skrevs i tråden, hur går det för alla?

Jag har haft en segdragen cykel, ägglossningen kom först på dag 27 trots pergotime. BIM imorgon och det var tänkt att jag skulle påbörja min första IVF nästa vecka, men till min stora förvåning plussade jag i förrgår! 
    Jag kan ännu inte riktigt ta in det och är livrädd att det ska gå fel igen. Efter två mf och med en enda skadad äggledare vågar jag inte riktigt vara glad än, men jag ska ringa kliniken på måndag och be om ett tidigt vul för att säkerställa att fostret sitter rätt. 

Oavsett hur det går kan man i alla fall konstatera att det kan funka bra med inseminationer också       

Hoppas på fler goda nyheter i tråden!  
    FANTASTISKT!!! Stort stort grattis!!! Så glad jag blir, skönt att slippa IVF med allt vad det innebär, du har ju gått igenom så det räcker med alla pergokurer..! Så himla fantastiskt, du är gravid!! Wiii!
  • Försök 1 2012

Det finns fler! Underbart att inte behöva känna sig ensam.

Vi har en son som är 5 och de sista två åren har vi försökt oss på syskon, förgäves! Det sista året har vi försökt med två ivf som inte lyckats och den som har upplevt en 30 000 kr mens vet hur det är... Lyckligvis är kanske inte pengar problemet för oss, men tankarna kommer att pengarna vi använder till detta kunde vi gjort något annat för!

Jag känner mig så ledsen över att sonen inte kommer så syskon, inte ha någon att dela med sig till.     

• moderlig

Ååh en 30000 kronors mens...fattar precis pressen fy faan...! Har precis lämnat in pappren för IVF. Men det är inte utan tvekan. Visst,pengar är inte allt,det går att låna men ÄNDÅ..Det är SÅÅ sjukt att vi inte får hjälp ekonomiskt!! Åtminstonde till att få 1 syskon...! Så grymt och orättvist så man blir galen. Har precis fått det där förbannade blodbadet och går åter ner i bitterdjup deppdvala ;-( HATE THIS!

• Fröken Frågvis
    Ampin skrev 2013-08-01 20:58:10 följande:
    FANTASTISKT!!! Stort stort grattis!!! Så glad jag blir, skönt att slippa IVF med allt vad det innebär, du har ju gått igenom så det räcker med alla pergokurer..! Så himla fantastiskt, du är gravid!! Wiii!

Tack! Ska på mitt första vul imorgon och är galet nervös. Snälla, snälla, snälla, låt den sitta rätt!
  • Ampin
    Fröken Frågvis skrev 2013-08-08 19:52:05 följande:

Tack! Ska på mitt första vul imorgon och är galet nervös. Snälla, snälla, snälla, låt den sitta rätt!
    Så spännande=) Håller alla tummar och tår!!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?