• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Snusann

1 år har vi försökt och 4 missfall. Har en polyp i livmodern som ställer till det, har precis fått operationstid för att ta bort den. Men det kanske får vänta nu om denna graviditeten bestämmer sig för att stanna.

• Maramina

Med fyra missfall kan jag förstå din oro! Hoppas nu att det inte blir några fler utan att ni får behålla barnet. Men skulle det ändå inte gå vägen den här gången måste det väl ändå på något vis kännas skönt att veta att du inte har några problem att bli gravid i alla fall och att orsaken till missfallen är förhållandevis enkelt att åtgärda? Fast som sagt var, jag hoppas verkligen att du får behålla barnet!

• Fröken Frågvis
    moderlig skrev 2013-08-23 11:45:10 följande:
    Åh härligt.hoppas allt går bra!! Varför tror du att det funkade just denna gång? Gjorde ni något annorlunda? Dela gärna med dig!!

Tack så mycket! Vi körde på som vanligt, med heminsemination. Det som kanske kan ha påverkat är att jag började äta inositol i våras. Det skulle ta 3 månader innan det gav full effekt och det var just då jag blev gravid. Inositol sägs bl.a. förbättra äggkvaliteten och minska missfallsrisken. I Italien ger man det till alla kvinnor med pco och alla över 35 som vill ha barn. Jag åt 2000 mg morgon och kväll. Mer info finns här: http://www.fertilitetsguiden.com/alternativ/kosttillskott.php 

Jag håller tummarna för er som väntar på BIM nu! Och hoppas det håller hela vägen för dig den här gången Snusann!
  • mammamumin

Hej, här är en till som kämpar, 12 månader har kämpat nu. Mannens sperma är bra och denna månaden har de mätt mina progesteronnivåer. Om allt är bra ska jag på kontraströntgen av mina äggledare, är det ngn som redan gjort det? Gör det ont? Så himla frustrerande att inte bli gravid, jag får ju plus på ägglossningsstickorna, har beställt en clearblue ovolationsmonitor nu, ngn som vet hur den funkar?

• Maramina
    mammamumin skrev 2013-09-01 14:34:18 följande:
    Hej, här är en till som kämpar, 12 månader har kämpat nu. Mannens sperma är bra och denna månaden har de mätt mina progesteronnivåer. Om allt är bra ska jag på kontraströntgen av mina äggledare, är det ngn som redan gjort det? Gör det ont? Så himla frustrerande att inte bli gravid, jag får ju plus på ägglossningsstickorna, har beställt en clearblue ovolationsmonitor nu, ngn som vet hur den funkar?

Välkommen hit! Jag har gjort spolning av äggledarna, så som det också kallas ibland och jag tyckte inte att det gjorde ont. Det kändes kanske lite som en lätt menskramp, men det var inte mer än så. Sen hade jag tagit en Alvedon ett tag innan själva undersökningen, efter rekommendation av läkaren. Jag har dock hört talas om dom som det gjort jätteont på men i många dallrar det varit "något" ivägen.
    Fröken Frågvis skrev 2013-09-01 09:14:14 följande:
    Tack så mycket! Vi körde på som vanligt, med heminsemination. Det som kanske kan ha påverkat är att jag började äta inositol i våras. Det skulle ta 3 månader innan det gav full effekt och det var just då jag blev gravid. Inositol sägs bl.a. förbättra äggkvaliteten och minska missfallsrisken. I Italien ger man det till alla kvinnor med pco och alla över 35 som vill ha barn. Jag åt 2000 mg morgon och kväll. Mer info finns här: www.fertilitetsguiden.com/alternativ/kosttillskott.php 

Jag håller tummarna för er som väntar på BIM nu! Och hoppas det håller hela vägen för dig den här gången Snusann!

Fick du inositol utskrivet eller vart fick du tag på det?
  • mammamumin

Tack, jo jag hoppas på att få tid till spolning snart, och jag hoppas verkligen att allt är bra och att spermierna har fri motorväg fram. IVF när man redan har ett barn kostar ca 5000 euro här i tyskland, även om det klart är värt pengarna så kommer det svida i plånboken. Jag har provat munkpeppar nu efter tips från min gynekolog, någon annan som har andra tipps på tillskott man kan ta? Sist jag blev gravid ( då försökte vi inte änns bli gravida) åt jag e-vitamin kapslar, har nu sett att det kan vara bra för slemmhinnorna så funderar på att prova det igen.

• Fröken Frågvis
    Maramina skrev 2013-09-01 16:26:15 följande:

Fick du inositol utskrivet eller vart fick du tag på det?

Jag var först i kontakt med tillverkaren av Inofolic i Italien. Det går att beställa direkt från dem men fraktkostnaden blir ganska hög så man får beställa ett rejält lager om det ska löna sig. Jag hittade sedan ett prisvärt alternativ från Jarrow Formulas på Gymvaruhuset, som jag kombinerade med vanlig folsyra. Dock verkar det ofta vara slut i lager där, så vid ett tillfälle beställde jag från UK via amazon.com.

Jag försökte även köpa Inofolic på apotek i Italien i somras, men det var otroligt dyrt. Apoteken lägger visst på 250%, så vill man köpa riktiga Inofolic lönar det sig ändå att beställa från tillverkaren.  
  • mammamumin
    SyskonÖnskas skrev 2013-09-03 22:40:39 följande:
    Plusade idag på BIM +5

Grattis!! hur länge har ni försökt? Jag fick min mens idag, så nu är det på nästa period bara. Denna gången ska vi testa med clear blue fertility monitor.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?