• miap01

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter att ha försökt med syskon i ca 2,5 år låter ivf jäkligt lockande. Att sexa är bara ett arbete man ska utföra 5 dagar/ månad och sen ha semester ifrån några veckor.

Är helt inne på att om det inte fungerar denna äl så skrapar vi ihop pengarna och kontaktar en privat klinik. Känner som er andra att detta är helt hopplöst, men ett barn ska det bli på ett eller annat sätt!

Har både gjort en mindre utredning på mig pga att jag inte blir gravid, samt när jag väl blir det så är det mf. Allt ser ok ut båda utredningarna. Var är då problemet?!

• miap01

Det känns sjukt orättvist.

Ja vi har två barn sedan tidigare, så något i mon kropp har uppenbarligen förändrats.

Det som håller mig över ytan är att vi kommer kontakta privat klinik efter detta försök.

Och att vi gläds över de barn vi har, det finns ju de som inte har några och jag kan bara tänka nog deras frustration, men hjälpen där är ju mer..

• miap01

Man har själv lite svårt att förstå hur man kan tänka på något så mycket. Det går nog inte en timme utan att jag tänker på något som har med processen att få barn att göra.

Pricken över i: et är att nyårsafton kommer präglas av bebisar och bebisprat. Pust och stön....

Är det någon som kollat upp ivf närmare? Där de inte hittat fel på någon av er? Undrar hur de ställer sig till att göra ivf. Undrar hur kliniken ställer sig till ivf pga sekundär barnlöshet där inga fel finns och en del upprepade missfall är ett faktum.

• miap01

Här har jag idag, om än lite sent fått blinkande gubbe på cb- digital äl-test. Jag fräknar med hög fertilitet imorgon också, för att på fredag och lördag få max. Skulle ju ha äl imorgon.. Men men bättre ett lite sent utslag än inget alls, så nu blir det att knäcka extra i sänghalmen i några dagar.

Med ivf vet jag inte våra chanser, antar att det inte är större chans att lyckas behålla graviditeten med ivf än utan. Hoppas de är ärliga och säger hur våra chanser ser ut, men önska ju att chanserna är goda för oss, kosta vad det kosta vill.

• miap01
    M och M skrev 2014-01-01 19:35:26 följande:

Kör ni på varje dag? Har inte orkat mer än var tredje, som de säger ska räcka, de senaste månaderna. Eller äl - dagen och så dagen före eller dagen efter också. Men annars var tredje... Har ni en sån monitor? Missfall har jag, mig veterligen, ingen erfarenhet av. Aldrig upplevt. Så jag hoppas ju på nåt vis att när jag väl är befruktade så fortsätter det så. Tänker att IVF skulle vara positivt då..
    Jag har köpt en moniter som där en glad gubbe blinkar vid hög fertilitet i två dagar och sen en glad gubbe som består vid max fertilitet, borde bli max imorgon då den även idag blinkade.

Vi kör på varje dag, ibland varannan under dessa dagar.

Vi är beredda att prova allt, även om det kostar, sen hoppas jag ju att vi slipper låna till det, men klinikerna har nog lån de erbjuder genom olika kreditbolag, precis som tex butiker där man kan köpa saker mot avbetalning.
  • miap01
    M och M skrev 2014-01-02 16:57:30 följande:

Går det bra att köra varje dag? Har du regelbunden cykel eller är det olika månad från månad?
    Det går väl bra att köra på varje dag antar jag :/

Vi spexade i onsdags vid hög fertilitet, hoppade över igår då det fortfarande var hör fertilitet, idag får vi få till det igen och så fick jag max fertilitet imorse. Sen bet jag inte hur vi för resten av dagarna, min man har blivit lire sjuk (manlig förkylning) så ska kanske inte köra slut på honom helt :)

Jag fyller snart 33 och mannen 32.
  • miap01

Jag har också ganska regelbunden cykel, men denna månaden upptäckte jag att min äl var några dagar senare än jag förväntat mig. Jag kombinerade vanliga äl- stickor med monitorn denna månad för att se när jag fick utslag på dem, och det blev positiv idag också. Så de funkar ju men kanske lite sent, vill ju ha en hint några dagar innan om att det är på G.

Och vi spexade givetvis inte utan sexade :)

• miap01
    M och M skrev 2014-01-05 14:41:23 följande:

Har ni lust fortfarande? Hur får ni liksom till det utan att det bara bli mekaniskt och känslan av att man bara gör det av en anledning? Är ju inget kul!

Nä det är inget kul längre, knappt ens mysigt. Men man får väl försöka spetsa till det lite. Nya underkläder mm. Inte vara rädd för att prova något nytt, och framför allt tala om för partnern om det är något som skulle få igång en. Inte vet jag, som sagt detta är liksom ett extraknäck :/
  • miap01
    M och M skrev 2014-01-09 08:22:31 följande:

Blev så ledsen idag då en jobbet sa att hennes barn som det skiljer 5 1/2 år emellan inte har så mycket ut av varandra... :-\ Skulle jag bli gravid nu skulle det skilja 4 1/2 år på mina barn, men jag tror ju inte jag kommer bli det nu utan det blir ju säkert 5-5 1/2år emellan om jag har tur att få en till. Ska de inte nån glädje av varandra då? smile4.gif

Om det blir något nu, så kommer vi ha ca 5 1/2 år mellan vår yngsta och bebis. Jag ser det som att syskonet kan bli mer delaktigt och jag har vänner det skiljer 5 år på som idag vid vuxen ålder umgås jättemycket. Det är bara 2 år mellan mig och min bror, vi har alltid bråkat, nu kommer vi bra överens men har ingen super kontakt.

Jag hade dock velat ha närmare varandra så de kunnat leka mer, men jag tror det blir bra ändå och så blir det väl lite vad man gör det till.

Vi har bara 1 1/2 år mellan våra barn men de är av olika kön, olika personligheter och olika intressen. Visst leker de om de blir "tvungna" men jag vet inte om de har ut speciellt mycket av varandra :/
  • miap01
    Kingston skrev 2014-01-15 18:46:41 följande:

Ännu ett misslyckande... Tårarna bränner som eld bakom ögonlocken och jag tycker livet är orättvist, pissigt och onödigt!

Nä fy för! Orättvisa är bara förnamnet.

Ut med ilskan spotta och svär, sparka och skrik! Kram
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?