• miap01

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

M och M skrev 2014-01-24 06:34:44 följande:

Herregud jag tror det är positivt!!! De bara ett sånt med plus hemma och det är två streck! Dock är ett väldigt svagt. Men ett streck är ett streck ändå har jag fatt. Men nu måste jag försöka få t på ett digitalt så jag verkligen r det svart på vitt! Herrejävlar jag är i chock!

Tjoho! Vad spännande! Grattis! Som anceka sa så kommer ett digitalt bekräfta! Tror nog 2014 visat vad set går för :)

Idag tog jag nytt test bim +6 och testet kunde inte bli starkare:) digitalt på söndag för att kolla veckorna.
  • miap01
    M och M skrev 2014-01-24 09:11:58 följande:

Fan! Det digitala visar "inte gravid" smile4.gif Kan det bero på att det inte var morgonurin? Ska ju ändå funka typ BIM - 4 och jag är på BIM +2 enligt vad jag tror :-\ Dubbelt det blev nu.. Glad för testet i morse och bedrövad över detta...

De ska ju tas på morgonen! Jag hade haft is i magen och gjort ett nytt imorgon bitti! Kram
  • miap01
    M och M skrev 2014-01-25 07:46:58 följande:

Jag är gravid!!! smile2.gif

Tänkte väl till det! ;) grattis igen!

Här är jag mer orolig för alla gravsymptom som lyser med sin frånvaro. 5+0 idag...
  • miap01
    Anceka m D skrev 2014-01-25 11:07:03 följande:

4+4 för mig och jag har inte heller mycket symtom. Men jag vet att jag kände så med sonen också, då kom illamåendet runt 6+0. Så jag försöker ha is i magen och passa på att äta ordentligt tex. Men funderar på om jag ska ta ett nytt digitalt nästa vecka när det borde vara 3+ veckor.
    Jag har ett digitalt till hemma. Funderar på att ta det imorgon eller måndag.

Tror ju inte heller det var såhär tidigt jag började må illa med de andra, minns knappt, det var ju ett tag sedan sist. :) men man vill ju bara ha den lilla bekräftelsen på att det är något, tyvärr är ju inte ett positivt test nog för mig :/
  • miap01
    M och M skrev 2014-01-25 23:35:45 följande:

Här har det kommit blod ikväll smile4.gif Så det blir inget med det.

Nej, är det mycket? Med min dotter blödde jag en del tidigt i graviditeten. Det behöver väl inte nödvändigtvis betyda missfall? Kram
  • miap01
    M och M skrev 2014-01-26 08:59:21 följande:

Fan.

Ja, fan är det rätta ordet! Förstår din frustration och ilska. Jävla skit rent ut sagt!!!
  • miap01
    M och M skrev 2014-01-26 12:49:44 följande:

Mm skit. Brukar aldrig ha cykler längre än 28 dagar och nu blev den 31... Hur fan ska man veta om man bara har en blödning eller missfall?

Tyvärr finns det inte så mycket mer att göra än att vänta. Fortsätter graviditetstesten att öka i styrka, är det läge att boka vul, men de ser ju tyvärr inte så mycket så tidigt.

Mina missfall har inte börjat med blödning, utan de har märkt det först på vul/ul. Men avsaknaden av symptom gör mig orolig för det är ett tecken på att det inte går som det ska för mig. Mina gravtester har till och med ökat i styrka och det digitala har utvecklats fint fast det inte varit en lyckad graviditet.

Håller tummarna för att det "bara" är en blödning.
  • miap01
    Anceka m D skrev 2014-01-26 18:19:15 följande:

Jag känner mig mycket mer nojig den här gången. Tycker inte heller att jag har några direkta symtom. Tänker mest på allt som kan gå snett. Funderar på om jag ska boka tidigt VUL trots allt. 

Jag vill ha vul pga att mina ma upptäckts så pass sent men vul/ul. Vill liksom inte gå länge än nödvändigt om det ändå inte är något. Om jag inte gjort de där vul/ul så vet jag inte hur länge jag gått ovetandes.

För mig hade det nog känts lugnast i vilket fall som helst.

Tycker inte man ska behöva gå med ovisshet eller oro i onödan när man med så pass enkla medel kam kolla hur det ligger till.
  • miap01
    M och M skrev 2014-01-26 18:57:58 följande:

Är som vanlig mens så gissar att det är kört

Usch. Men som sagts ovan, loppet är kanske inte kört.

Kolla med ett nytt test om ett par dagar. Kram
  • miap01
    M och M skrev 2014-01-26 19:05:53 följande:

Ja man kan ju hoppas. Undra hur man ska räkna ägglossningen nu...
    Om det nu är missfall, hade jag räknat detta som mens.
  • miap01

Så, nu har jag byggt upp oron igen. Bara 2-3 v på digitala! Hade kanske förväntat mig 3+ iaf. Förstår inte varför man utsätter sig själv för detta!!

• miap01

M och M. Jag hade nog också begärt vul, men jag hade nog väntat två veckor iaf även om bara det är en jobbig väntan. Går du dit nu, kommer de ändå inte med största sannolikhet att se något embryo utan bara början till graviditet. Och det kommer kanske spä på oron än värre, sen får man ändå gå och våndas någon v innan de gör ett nytt vul.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?