MIna bröst
Ämnet är bröst och ordet är fritt. Hur ser dina bröst ut och trivs du med dem?
Ämnet är bröst och ordet är fritt. Hur ser dina bröst ut och trivs du med dem?
Mina bröst har vuxit enormt på bara några månader. Är gravid såklart.
Från en nätt fin 75B till en 85E på några månader. Så har fått bristningar runt bröstvårtorna så de ser ut som solar och bröstvårtorna som innan var röda och små som gelehallon är nu mörkbruna och mycket större.
Det kommer ta ett tag innan jag vänjer mig vid det här. Gillade mina bröst precis som dom var.
Hoppas att bristningarna som nu är röda bleknar och inte syns lika tydligt senare.
Jag är inte nöjd med mina bröst och om jag hade råd skulle jag operera, göra ett bröstlyft och ev något mera om det behövs. Jag mår egentligen inte dåligt av att jag inte har så snygga bröst och jag har inte några problem med att visa mej näck för min partner, på badhus osv. Enda orsaken egentligen till att jag verkligen vill operera är att det är nästan omöjligt att hitta en bh som sitter bra. Jag handlar bara bh i specialaffärer och fast jag provar 20-30 bhar så kan jag med lite tur ibland hitta en som sitter bra men 9 gånger av 10 får jag gå därifrån utan att köpa för ingen sitter bra. Jag har gått ner ca 65 kg och efter det finns det tyvärr väldigt mycket överskottshud som gör att det är nästan omöjligt att hitta bh. Jag har 80 F-G men eftersom dom numera består av typ 50 % hud så är dom inte så stora som det låter.
Jag är inte 20 år längre,mina bröst har mognat med åren,så de känns ganska ok
Jag hade två st bröst i storlek 80E. Sen kom bröstcancern och snodde 1/3 av mitt vänstra bröst.
Nu har det gått 18 mån och jag har avslutat mina cellgiftsbehandlingar och strålbehandlingar och har nu jag blivit erbjuden rekonstruktiv kirurgi men jag har tackat nej. Jag tycker att mitt demolerade bröst, som för övrigt är skitsnyggt och sitter på plats till skillnad från det andra är en symbol för min överlevnad.
Kirurgen ansåg att jag kanske borde finslipa till det friska bröstet för att få symmetri!?
Min fråga tillbaka till honom var:
-Är dina pungkulor symmetriska?
Annars så kanske du skulle finslipa till dom så att du får lite balans i dom nedre regionerna så inte hjärnan guppar runt så förbaskat!!
Om det är någon som stör sig på mitt utseende så får dom väl titta åt ett annat håll! Jag har gått igenom tillräckligt för stunden och det sista jag funderar på är om jag är symmetrisk!!
Onkologen som jag har försökte propsa på mig en peruk när jag hade tappat allt hår, med motiveringen att det kan vara skönt och ha en sån på sig om man vill vara lite extra fin
Mitt svar till henne:
-Tycker du att jag är ful när jag är skallig?
Hon blev ganska tyst kan jag upplysa er om, och min mamma skrattade så tårarna rann.
Jag blev vid ett senare tillfälle tillfrågad utav samma onkolog om jag ville leda och delta i en samtalsgrupp för kvinnor som mådde dåligt pga dom fysiska effekterna som våran sjukdom ger, och jag tackade ja! I en grupp där 35 kvinnor deltog, där samtliga bar peruk så var det iaf 13 kvinnor som lämnade salen utan peruk eller annat trams på huvudet! Seger!
- Budskap: Du duger som Du är, låt ingen få dig att tro annat!
Jag äääääälskar mina bröst!! Så fina, runda och alldeles perfekta!!
Har gjort en bröstförminskning, hade runda stooora bröst förut (75H), men hade jätteproblem med ryggen, brösten var fina men väldigt stora. Nu har jag fått mindre bröst och kan knappt gå förbi en spegel utan att dra upp tröjan och kika lite..
Jag har 80B i behåstorlek och visst har de glidit ner lite efter tre barn men jag är nöjd och de är fortfarande snygga och välbehållna. Däremot skulle jag vilja ha ett par gedigna silliconrattar al'a porrskådis. Kan inte hjälpa det, tycker det är skitsnyggt Har dock inte kommit till skott och fixat ett par än dock... Men vem vet, kanske kommer
Nej jag är inte ett dugg nöjd och är glad att dem ska opereras då jag fyllt 18
Nu trivs jag med mina bröst, gjorde det inte innan efter att ha ammat 3 barn.
Jag opererade dom för snart 3 månader sen.
Jag gick från en b-c kupa till en H-kupa. Dock är dom inte så stora som dom låter.
Inplantat drar större storlek än naturliga bröst.
Visuellt ser dom ut som en D/E-kupa.
Dock är vårtgårdarna lite åt det stora hållet (skulle gärna ha dom något mindre) men jag ville inte få fler ärr än nödvändigt.
Jag är fortfarande så pass ung att jag antagligen kommer att göra en ny operation om ca 10 år och då kommer jag att passa på och lyfta om det behövs samt förminska vårtgårdarna.