• Hoppas03

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej, är själv 43 år och vill gärna ha ett syskon till vår lilla pojke som är 6 månader. Finns det någon här ute som lyckats? Hur lång tid tog det innan ni lyckades? Hur många månader efter avslutad amning? ´Några famgångstips? Har själv haft lätt att bli gravid trots att jag började försöka få barn efter 40. Drabbades dock av 4 miissfall innan vår lilla prins kom på naturlig väg. Är det någon annan 40 + som önskar barn får ni gärna höra av er så kan vi följas åt. Hoppas på lite solskenshistorier sóm inger hopp.Hälsningar från en mycket lycklig mamma som gärna önskar en till.

• Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40
  • weeme
    villsågärna38 skrev 2014-08-02 19:07:39 följande:
    Beklagar din förlust! MA är fruktansvärt. Stora kramar
    Tack för sympatin! Jag väntar fortfarande på att på något sätt bli "av med det"...

Grattis till dig!!
  • weeme
    Klaramara skrev 2014-08-04 12:46:02 följande:
    Nej inget av det faktiskt. Helt ärligt så känns det jobbigt att gå till läkaren  efter att den förra sa till mig "det förstår du väl i din ålder". Blev så ledsen att jag på något sätt stängde av. Men nu när jag läser denna tråden och inte minst hör din fantastiska berättelse så tändes på något sätt ett hopp igen :) - Jag tror jag börjar med lchf idag.. Tack och kram och lycka till, till dig nu i dessa spännande tider!!
    Det har jag också fått höra tills vi tillslut fick hjälp, men nu känns det kört igen Rynkar på näsanjag får läsa här och peppa mig igen!!
  • Klaramara
    villsågärna38 skrev 2014-08-04 12:18:01 följande:
    Underbart - jag har redan bokat plats på hemmet eftersom det är så snart ;)
  • ursula

Min mor fick barn vid 40 ,41 och 45
    Jag var sladden

• ursula
    SIS79 skrev 2014-08-03 10:18:52 följande:
    En ärlig undran?
    Hur tänker ni som skaffar barn efter 40? När barnet är vuxet är ni pensionärer - känns inte det otäckt?

Ni kommer knappast att kunna finnas som ett stöd till era vuxna barn för då är ni antingen döda eller på ålderdomshemmet. Att bli mormor/farmor kanske ni hinner med men era barnbarn kommer inte komma ihåg er.

Jag tycker själv det är nog hemskt att jag var 30 när min yngsta föddes - känns som att jag är en urgammal mamma till honom.

Är den biologiska klockan så stark att dessa saker inte spelar någon roll eller vad är det som driver er?

Jag menar inte att fördöma utan jag har alltid bara undrat men inte haft någon att fråga.
    Vilken goja
    Mor var 45 när jag föddes och hade ett bra liv till hon dog 96 år gammal
    Hon blev mormor när hon var 69 och fick uppleva barnbarnen i 27 år
    Hon var barnvakt åt mina 2 barn så gått som dagligen
    hon fick till och med träffa ytterligare en generation under några år
    Själv är jag över 60 och passar ofta mina barnbarn och vabbar i istället för mina barn

• villsågärna38
    Klaramara skrev 2014-08-04 12:46:02 följande:

Nej inget av det faktiskt. Helt ärligt så känns det jobbigt att gå till läkaren  efter att den förra sa till mig "det förstår du väl i din ålder". Blev så ledsen att jag på något sätt stängde av. Men nu när jag läser denna tråden och inte minst hör din fantastiska berättelse så tändes på något sätt ett hopp igen :) - Jag tror jag börjar med lchf idag.. Tack och kram och lycka till, till dig nu i dessa spännande tider!!

Skönt att jag kunde väcka lite hopp men tog nio år för oss att bli gravida på naturlig väg. Har en dotter på två via äd, hon är det bästa som hänt oss förutom lilla bebben i magen. En helt underbar prinsessa! Hade jag varit du hade jag åkt till Riga och gjort ÄD. Kika in i den tråden, där finns mycket klokskap och råd från kvinnor både över och under 40. Framför allt är det många som får barn Kram
  • villsågärna38
    ursula skrev 2014-08-04 13:08:36 följande:

Vilken goja

Mor var 45 när jag föddes och hade ett bra liv till hon dog 96 år gammal

Hon blev mormor när hon var 69 och fick uppleva barnbarnen i 27 år

Hon var barnvakt åt mina 2 barn så gått som dagligen

hon fick till och med träffa ytterligare en generation under några år

Själv är jag över 60 och passar ofta mina barnbarn och vabbar i istället för mina barn

Heja! Min farmor blev 100 Kram
  • villsågärna38
    weeme skrev 2014-08-04 12:47:33 följande:

Tack för sympatin! Jag väntar fortfarande på att på något sätt bli "av med det"...

Grattis till dig!!

Nä men fy va jobbigt. Hjälper de dig inte på gyn? Skrapning eller medicinsk abort/tabletter? Kram
  • Klaramara
    villsågärna38 skrev 2014-08-04 13:21:21 följande:
    Skönt att jag kunde väcka lite hopp men tog nio år för oss att bli gravida på naturlig väg. Har en dotter på två via äd, hon är det bästa som hänt oss förutom lilla bebben i magen. En helt underbar prinsessa! Hade jag varit du hade jag åkt till Riga och gjort ÄD. Kika in i den tråden, där finns mycket klokskap och råd från kvinnor både över och under 40. Framför allt är det många som får barn Kram
    Tack, detta ska jag verkligen kolla upp noga nu har ju lite löst hört talas om Riga. Stort tack för support, känner mig genast mindre ensam i det här. Kram 
  • weeme
    Cytotec vägrar jag då jag blödde två månader då de gav det till mig första gången. Ingen vidare support eller information fick man heller. Väldig, väldigt B-aktigt alltihopa. Störtblödde emellanåt (en binda per 30 min) men fick inte ens vara sjuksriven. Nåja, det är en annan historia. Skrapning verkar de inte kosta på mig. Semestertider och kaos på sjukhuset sedan flera år, de har inte ens tid att ta hand om döende (vet jag tyvärr av egen erfarenhet). Ska dit på kontroll i morgon så får vi se vad de säger. Hade jag kunnat betala mig fram hade jag tusan gjort det, börjar hata svensk vård.
    r
Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40