• Hoppas03

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej, är själv 43 år och vill gärna ha ett syskon till vår lilla pojke som är 6 månader. Finns det någon här ute som lyckats? Hur lång tid tog det innan ni lyckades? Hur många månader efter avslutad amning? ´Några famgångstips? Har själv haft lätt att bli gravid trots att jag började försöka få barn efter 40. Drabbades dock av 4 miissfall innan vår lilla prins kom på naturlig väg. Är det någon annan 40 + som önskar barn får ni gärna höra av er så kan vi följas åt. Hoppas på lite solskenshistorier sóm inger hopp.Hälsningar från en mycket lycklig mamma som gärna önskar en till.

• Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40
  • Lenafena

Jag har ingen aning om vilket AMH jag hade tyvärr, har inte mätt någonsin. Fast jag har inte haft problem att bli gravid, bara att behålla det. Det känns så himla märkligt, efter missfallet i augusti så sa vi att nu får det vara. Jag gav bort alla kläder och leksaker och vi slutade försöka. Båda var överens och det var ganska skönt att ha tagit beslutet. Ingen idé att skaffa p-piller i min ålder heller när oddsen närmar sig 0 för egna ägg när man passerat 45... Tjena

Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • weeme

Har inte hunnit läsa så mycket, men så positivt att få se graviditeter här, grattis!! Samlar på positiva inslag. Fick MA i augusti så nu försöker vi igen, har hållt på i två år till våren. Det känns så klart hopplöst och även jag säljer och ger bort saker för att få plats hemma...

• ninotchka

Nu fick jag tid för ett tidigt ultraljud på tisdag nästa vecka inför nipt-testet! Ska bli spännande att se vad de daterar graviditeten till eftersom vi är lite osäkra på sista mens. 

BB Stockholm vill veta veckan samt att det endast bor en där inne och så snart man har svart på vitt kan man boka tid för nipt.

Hoppas bara att allt är bra därinne...när jag har läst så många inlägg om MA så blir jag rädd att det ska hända mig och att man tror att man ff är gravid fast man inte är det... Nä, nu ska jag inte vara pesimist utan försöka tänka positivt i stället på att allt kan gå bra också :)

• Lenafena

Nu har jag testat med stickor varannan dag och det blir starkare och starkare markeringar :)  Kanske man har tur att någon vill stanna kvar den här gången! Förra graviditeten var det svaga markeringar, så där förstod jag att det inte skulle gå, men nu - hoppas hoppas :)  Tror jag avvaktar att prata med MVC tills jag närmar mig 8-9 veckor. Tänkte ta KUB och sen FVP för att se att allt är som det ska. Förra gången jag gjorde KUB fick jag 1:7, men det var inga problem visade det sig när vi tog FVP som tur var!

Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • ninotchka

De flyttade mig lite på det tidiga ultraljudet så nu är jag i vecka 8+4. Tid för nipt fick jag nästa onsdag morgon. Egentligen är det lite väl tidigt så det är 10 % risk att de inte får något dna. Men det kan ju även gå vägen och då får vi ett snabbt svar! Annars är det ju bara att ta om det efter helgerna ju - det kostar inget extra.

Vad skönt det känns att läsa att det kan vara bra trots siffror på 1:7 på KUB! Det är just därför som jag vill göra nipt direkt eftersom jag ändå räknar med att få dåliga siffror hur som helst med tanke på min antika ålder :)

Allt verkar gå sin gilla gång och jag mår lite bättre nu - inte lika mycket illamående och så!

• Lenafena

Jotack, Ninotchka, det går ganska bra faktiskt :)  Går in i 9e veckan imorgon. Har haft lite rosa flytningar men ingen värk. Var hos BM idag och hon såg inga konstigheter och tyckte allt såg normalt ut. Sitter nu i telefonkö till gyn för att försöka få ett ultraljud så man kan lugna sig över julhelgen... Vi ska ta moderkaksprov och det blir ju ganska snart efter helgerna, så jag vill kolla att allt är grönt inför det. Vi hoppar över kub eftersom vi ändå kommer att få ett dåligt resultat pga min ålder och vikt.

Hur går det själv?

• ninotchka

Det går bra, peppar peppar....!

Är i vecka 10 nu (9+5) och det känns som om dagarna sniglar sig framåt tills det blir v12-13 veckor och man kan känna sig lite säkrare.

Jag lämnade blodprov för nipt i onsdags i förra veckan och ska lämna för KUB i morgon. Själva ultraljudet för KUB kommer jag göra den 9 januari.

Jag kommer att göra KUB eftersom man ser andra saker på fostret också när de kollar igenom det samt nacken då. Just nu känns det som om alla tester känns mer betryggande än att bara välja ett.

Vill gärna göra allt eftersom jag känner mig så orolig den här gången. I vanliga fall är jag inte den typen och har aldrig tänkt förut att något inte ska vara bra.

Så jag vill bara vet så mycket som jag kan för att sedan kunna slappna av, helt enkelt. Jag vet att jag sannolikt kommer att få ett sammantaget dåligt resultat på KUB med tanke på min ålder, men man får ju titta på det som man vill i stället och vi kommer ändå få resultatet på nipten inom ett par veckor nu.

Håller tummarna för att allt är bra!

• LinneaSvea

Hej, hur går det för er här inne! Lenafena och Ninotchka?
    Jag behöver ha lite stöd och uppmuntran. Fick mens igen i helgen och börjar ju så smått ge upp, vet inte om jag orkar med denna berg- och dalbana varje månad. Samtidigt så vill jag så innerligt. Men det frestar på med alla uppoffringar man får göra hela tiden. Inget kaffe, gluten, mjölk osv för att inte tala om alla kosttillskott jag tar för att försöka hjälpa till på traven. Jag har ju lågt amh också och har inte sett ett plus sen jan 2013. Vad säger ni, ska jag ge upp???

Emma70, hur går det för dig?

Kram och hoppas det går bra för er och magarna!

• Emma70
    LinneaSvea skrev 2015-01-07 15:06:18 följande:

Hej, hur går det för er här inne! Lenafena och Ninotchka?
    Jag behöver ha lite stöd och uppmuntran. Fick mens igen i helgen och börjar ju så smått ge upp, vet inte om jag orkar med denna berg- och dalbana varje månad. Samtidigt så vill jag så innerligt. Men det frestar på med alla uppoffringar man får göra hela tiden. Inget kaffe, gluten, mjölk osv för att inte tala om alla kosttillskott jag tar för att försöka hjälpa till på traven. Jag har ju lågt amh också och har inte sett ett plus sen jan 2013. Vad säger ni, ska jag ge upp???

Emma70, hur går det för dig?

Kram och hoppas det går bra för er och magarna!

Linneasvea, har du provat med Pergotime? Jag var hos gyn idag och fick det utskrivet, ska prova nästa cykel. Vill verkligen inte ge upp än...
Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40