• LinneaSvea

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Grattis lenafena!!
    Underbart! det är sånt vi vill se mer av i tråden!! Stort grattis!! Gjorde du eller åt nu något speciellt för att lyckas!?

• LinneaSvea

Hej Lenafena och storakarin, hur ska man göra då?? när ska man veta att man har ägglossning, hur var det för dig Lenafena, tog du tester?? ska man tempa, är det bättre, tacksam för alla tips!

• LinneaSvea

Jag är också 44 och försöker få en trea, det går väldigt trögt tyvärr, har inte haft ett plus sen januari 2013 men ska försöka orka lite till.

Vad underbart om det kunde ta sig för den med en gång, det skulle ge lite extra hopp till oss andra. Jag håller tummarna, skriv och berätta hur det går!

• LinneaSvea

Stort Grattis Ninotchka!! Vad underbart att höra!!! Det ge mer hopp till oss andra.

Själv fyllde jag 44 i somras och har försökt varje månad i ett och ett halvt år så jag börjar ge upp men kanske ska ge det några månader till då

Har du gjort något speciellt?? Alla tips tas tacksamt emot.

Håll oss gärna informerade om hur det går för dig!

Grattis igen och lycka till!!!!!!!!!!!

• LinneaSvea

Oj, hade du ett amh på 4,2 nu?? Det är ju helt fantastiskt. Mitt har pendlat mella 0,2 och 0,7 så mina chanser är  minimala....

Det är klart det kommer att gå bra, håller alla tummar och tår för er!

• LinneaSvea

Åh Stort Grattis till Er, Nikochita och LenaFena!!! Men jag blir naturligtvis galet avundsjuk också. Själv inväntar jag mensen som borde komma typ i morgon eller torsdag. Jag har tagit Lutinus denna månaden från ÄL och den spelar mig verkligen ett spratt. Har känt mig vrålgravid fram till i går eftermiddag när jag naturligtvis bara känner av samma gamla jäkla molande igen. Jag säger som Hoppas, det var ju ett jäkla tag sedan jag var gravid, snart två år sedan i januari.

Vet inte hur länge till jag orkar, detta att kastas mellan hopp och förtvivlan och allt där emellan.

LenaFena vad du vad du hade för AMH??
    Stort lycka till nu!!!

• LinneaSvea

Hej, hur går det för er här inne! Lenafena och Ninotchka?
    Jag behöver ha lite stöd och uppmuntran. Fick mens igen i helgen och börjar ju så smått ge upp, vet inte om jag orkar med denna berg- och dalbana varje månad. Samtidigt så vill jag så innerligt. Men det frestar på med alla uppoffringar man får göra hela tiden. Inget kaffe, gluten, mjölk osv för att inte tala om alla kosttillskott jag tar för att försöka hjälpa till på traven. Jag har ju lågt amh också och har inte sett ett plus sen jan 2013. Vad säger ni, ska jag ge upp???

Emma70, hur går det för dig?

Kram och hoppas det går bra för er och magarna!

• LinneaSvea

Hej Emma70, Ja, jag har ätit pergotime ganska mycket. Alla de ggr jag blivit gravid har jag ätit det. Nu har jag ätit det från och till i snart ett år men inget händer så jag förmodar att det är åldern. Läste att du hade bra AMH-värde, Grattis! Det är det som spökar för mig bland annat ska jag säga. För jag har lågt värde. Synd att du inte frågade vad du hade, hade varit intressant att veta.

Denna månaden har jag faktiskt fått tag i menopursprutor som jag började med cd 2. Ska göra ett UL dag 12 för att kolla äggutveckligen men jag börjar ge upp hoppet. Det är tredje omgången jag testar med menopursprutor som sägs kunna förbättra äggkvaliteten men för mig har det inte heller hjälpt.

Jag tror jag är för gammal helt enkelt och att det inte finns några guldägg kvar .
    Jag tar både munkpeppar och rosenrot men det har jag gjort ganska länge, både till Pergo och nu till menopuren. Min homepat menar att det inte ska vara någon fara att blanda örter med medicin.

Hoppas du känner mer hopp än vad jag gör, så kanske jag kan bli lite peppad!

• LinneaSvea

Hej Emma70,
    Ja, längtan är verkligen enorm. Håller tummarna nu att det går vägen denna gången för dig! Skönt att du har modet uppe och tron att det kan ta sig. Min är som bortblåst just nu.
    Menopur har jag fått här via FL och självmedicinerar. Pergotime får jag dock utskrivet av min gyn samt att han låter mig komma på kontinuerliga äggblåsekontroller men det är det enda han kan hjälpa till med säger han. Nu har han dessutom hjälpt mig i över ett år så jag tror han börjar tröttna och tycker jag ska se sanningen i vitögat så att säga.... Ja, jag har gått på akupunktur i nästan ett år med sommar och juluppehåll då varje vecka så gott som. Även gått hos en homepat men sen vet jag inte vad man kan göra mer. Äter ju mängder av vitaminer och kosttillskott också. Det är ju så att när man är så här gammal skrattar de nästan åt en när man kommer till en ny gyn och vill ha lite hjälp så tyvärr är svaret nej, vad jag vet finns inte så mycket att göra mer om inte du har några härliga tips att dela med dig av

• LinneaSvea

Hej på Er!
    Jag blir 45 i sommar och har försökt i drygt ett och ett halvt år. Jag börjar tyvärr misströsta men vill så gärna ha en liten till. Har två tjejer på snart 5 och 7.

Jag har gjort och testat det mesta i dessa månader men inget verkar ta sig så jag tror tyvärr mina ägg är alldeles för gamla.... Behöver nog lite pepp och stöd!

Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40