• Hoppas03

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej, är själv 43 år och vill gärna ha ett syskon till vår lilla pojke som är 6 månader. Finns det någon här ute som lyckats? Hur lång tid tog det innan ni lyckades? Hur många månader efter avslutad amning? ´Några famgångstips? Har själv haft lätt att bli gravid trots att jag började försöka få barn efter 40. Drabbades dock av 4 miissfall innan vår lilla prins kom på naturlig väg. Är det någon annan 40 + som önskar barn får ni gärna höra av er så kan vi följas åt. Hoppas på lite solskenshistorier sóm inger hopp.Hälsningar från en mycket lycklig mamma som gärna önskar en till.

• Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40
  • Emma70

Jag tycker att väntan är olidlig, ena stunden känner jag mig pms:ig andra stunden känner jag mig gravid, försöker att koppla av och koppla bort tankarna men oj vad det är svårt! Tänker på er som fått missfall, först total lycka som byts ut mot en så stor sorg. Vet inte om jag skulle klara det, har väntat i nästan tre år på att "börja försöka" och känner en sån oro över att det kanske är för sent nuRynkar på näsan. Blev gravid när jag var 23, 28 och 38, den sista graviditeten var dock inte planerad och jag valde att avsluta den. Har haft väldigt lätt för att bli gravid tidigare men vad hjälper det nu när man har åldern emot sig. Tycker att det är väldigt jobbigt att behöva försvara sin bebislängtan, de flesta som jag pratar med tycker att jag borde vara nöjd med två friska barn, jag är nöjd men nu har jag en ny relation och det skulle vara så fantstiskt att få ett gemensamt barn. Jag har svårt att njuta av "friheten" som man får när barnen blir stora, jag saknar småbarnstiden. Skönt att läsa här om andra som också har denna längtan, gör att man inte känner sig så "onormal".Glad

• Katt12

Förstår dig precis, Emma! Är 69a och försöker få en trea, absolut sista chansen... Tänk om du har sånt flyt att du lyckas nu direkt, vore ju fantastiskt.

• LinneaSvea

Jag är också 44 och försöker få en trea, det går väldigt trögt tyvärr, har inte haft ett plus sen januari 2013 men ska försöka orka lite till.

Vad underbart om det kunde ta sig för den med en gång, det skulle ge lite extra hopp till oss andra. Jag håller tummarna, skriv och berätta hur det går!

• Emma70

Blev lurad av en uviRynkar på näsan, kollade upp det idag, tyckte att molvärken blev värre. Får försöka igen nästa äl, då med älstickor, och hoppas på lite tur! 

• Lyckoprinsessan

En av mina närmsta väninnor har fått tre barn efter 40 år. Hon är född 1965 och fick sin sista dotter 2010. Hon hade sedan tidigare en son född 1996 så hon har fyra barn men träffade en ny man när hon var 38.

• weeme

Älskar när folk över 40 blir gravida, haha! Mer pepp till oss andra. Jag har varit gravid fyra gånger efter 40-årsdagen. Med resultatet ett barn dock, men men.

Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40