• Hoppas03

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej, är själv 43 år och vill gärna ha ett syskon till vår lilla pojke som är 6 månader. Finns det någon här ute som lyckats? Hur lång tid tog det innan ni lyckades? Hur många månader efter avslutad amning? ´Några famgångstips? Har själv haft lätt att bli gravid trots att jag började försöka få barn efter 40. Drabbades dock av 4 miissfall innan vår lilla prins kom på naturlig väg. Är det någon annan 40 + som önskar barn får ni gärna höra av er så kan vi följas åt. Hoppas på lite solskenshistorier sóm inger hopp.Hälsningar från en mycket lycklig mamma som gärna önskar en till.

• Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40
  • Hoppas03

Hej!
    Tack för att du svarade. Låter hoppfullt att du känner så många som lyckats. Jag fick levaxin samt tog trombyl och progesteron efter att ha fått tips om det här på FL. . Hoppas verkligen att det lyckas för er också. Försöker ni naturligt eller med IVF? Det är som du säger det enda som hjälper är att försöka men för att hämta kraft till att orka är det bra med solskenshistorier.  

• Hoppas03

Kul att fler vill vara med. Då kan vi stötta varandra och byta erfarenheten och hoppas tillsammans! Pimpenellan vad är innohep? Che 71 hoppas att du får vara med i studien.

• Hoppas03

Hejj ien!
    Tack så hemskt mycket för att ni delar med er. 

TyckOmMig och Spralla hur länge ammade ni och hur lång tid tog det innan ni blev gravida?

TyckOmMig stort grattis till plusset!

Spralla härligt att läsa om att du fick lilla Agnes trots druvböurd. Måste ha varit fruktaansvärt.
    Hoppfullt att höra att du fortfarande kan bli gravid även om det är oerhört ledsamt med MF. Vi hoppas på ett plus snart igen    

• Hoppas03

Tack alla ni som svarat. Det är så roligt att läsa om alla som lyckas! Men jag tänker även på er som ännu inte lyckats och hoppas att ni ska få uppleva lyckan att få barn. Själv är jag ju ändå lyckligt lottad som fått ett barn.

Fortsätter att hoppas på nummer två. Väntar på att ägglossningen ska komma igång efter avslutad amning-
    Fler som är i samma situation?  

• Hoppas03

Hej igen!

Det går trögt här. Min mens har kommit tillbaka men ingen  ägglossning. Någon som haft det så och det sedan rättat till sig?. Innan graviditeten har jag allltid haft regelbunden mens och ägglossning. 

• Hoppas03

Hej! Har inte varit inne på ett tag och inte sett ditt inlägg förren nu..
    Nej det har inte hänt någonting ännu. Väntar fortfarande på att mens och äl ska bli mer regelbunden.. Jag får mens men inget utslag på äl stickorna. Innan jag blev gravid har jag alltid haft regelbunden ägglossning. Jag hoppas att det är amningen som fortfarande spökar och inte åldern. Men man vet ju inte nu när man kommit upp i åren.

Hoppas att din mens kommit i gång: Vet att det är drygt att vänta på mensen efter ett MF. Då man inget hellre vill än att bli gravid igen.    

• Hoppas03

Hej!
    Fortfarande imget utslag på äl-testerna. Någon som känner igen er i min situation och kan ge mig lite hopp?

• Hoppas03

Hej! Charlotte 45 och flannery. Tack så jätte mycket för era inlägg.

Flannery härligt att du fått två barn trots allt trubbel på vägen. Låter hoppfullt att pergotime kan fungera. Har prexis fått det utskrivet av en läkare i Stockholm

Charlotte 45 inboxa mig om du vill veta vilken läkre så kanske du också kan få det utskrivet.  Amh mäter ju bara kvantitet och inte kvalitet kanske värt att prova ändå.   

Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40