• Hoppas03

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej, är själv 43 år och vill gärna ha ett syskon till vår lilla pojke som är 6 månader. Finns det någon här ute som lyckats? Hur lång tid tog det innan ni lyckades? Hur många månader efter avslutad amning? ´Några famgångstips? Har själv haft lätt att bli gravid trots att jag började försöka få barn efter 40. Drabbades dock av 4 miissfall innan vår lilla prins kom på naturlig väg. Är det någon annan 40 + som önskar barn får ni gärna höra av er så kan vi följas åt. Hoppas på lite solskenshistorier sóm inger hopp.Hälsningar från en mycket lycklig mamma som gärna önskar en till.

• Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40
  • LinneaSvea

Hej Emma70, Ja, jag har ätit pergotime ganska mycket. Alla de ggr jag blivit gravid har jag ätit det. Nu har jag ätit det från och till i snart ett år men inget händer så jag förmodar att det är åldern. Läste att du hade bra AMH-värde, Grattis! Det är det som spökar för mig bland annat ska jag säga. För jag har lågt värde. Synd att du inte frågade vad du hade, hade varit intressant att veta.

Denna månaden har jag faktiskt fått tag i menopursprutor som jag började med cd 2. Ska göra ett UL dag 12 för att kolla äggutveckligen men jag börjar ge upp hoppet. Det är tredje omgången jag testar med menopursprutor som sägs kunna förbättra äggkvaliteten men för mig har det inte heller hjälpt.

Jag tror jag är för gammal helt enkelt och att det inte finns några guldägg kvar .
    Jag tar både munkpeppar och rosenrot men det har jag gjort ganska länge, både till Pergo och nu till menopuren. Min homepat menar att det inte ska vara någon fara att blanda örter med medicin.

Hoppas du känner mer hopp än vad jag gör, så kanske jag kan bli lite peppad!

• Emma70
    LinneaSvea skrev 2015-01-08 11:40:39 följande:

Hej Emma70, Ja, jag har ätit pergotime ganska mycket. Alla de ggr jag blivit gravid har jag ätit det. Nu har jag ätit det från och till i snart ett år men inget händer så jag förmodar att det är åldern. Läste att du hade bra AMH-värde, Grattis! Det är det som spökar för mig bland annat ska jag säga. För jag har lågt värde. Synd att du inte frågade vad du hade, hade varit intressant att veta.

Denna månaden har jag faktiskt fått tag i menopursprutor som jag började med cd 2. Ska göra ett UL dag 12 för att kolla äggutveckligen men jag börjar ge upp hoppet. Det är tredje omgången jag testar med menopursprutor som sägs kunna förbättra äggkvaliteten men för mig har det inte heller hjälpt.

Jag tror jag är för gammal helt enkelt och att det inte finns några guldägg kvar .
    Jag tar både munkpeppar och rosenrot men det har jag gjort ganska länge, både till Pergo och nu till menopuren. Min homepat menar att det inte ska vara någon fara att blanda örter med medicin.

Hoppas du känner mer hopp än vad jag gör, så kanske jag kan bli lite peppad!

Är Pergotime och Menopur de enda alternativen? Kan man inte få någon hormonell behandlig också? Vad säger din gyn. om dina chanser? Antar att han/hon tror att det finns en chans ändå, eftersom du fortfarande får behandlig. Förstår dig dock, det är svårt att hålla hoppet uppe så lång tid. Jag tror fortfarande att det finns en chans men jag känner  en ledsamhet och besvikelse över att vi började försöka så sent, min partner ville inte tidigare och ändrade sig först i somras. Har levt med min obesvarade längtan i nästan fyra år. Vill inte bli bitter men det är inte så lätt... Är nu på BIM+-0, har dock tydliga pmsbesvär så mensen kommer nog tyvärr när som helst. Jag håller tummarna för oss alla som har denna längtan, den är så stark och så svår att beskriva för någon som inte har den. Ps. Har du provat akupunktur?
  • LinneaSvea

Hej Emma70,
    Ja, längtan är verkligen enorm. Håller tummarna nu att det går vägen denna gången för dig! Skönt att du har modet uppe och tron att det kan ta sig. Min är som bortblåst just nu.
    Menopur har jag fått här via FL och självmedicinerar. Pergotime får jag dock utskrivet av min gyn samt att han låter mig komma på kontinuerliga äggblåsekontroller men det är det enda han kan hjälpa till med säger han. Nu har han dessutom hjälpt mig i över ett år så jag tror han börjar tröttna och tycker jag ska se sanningen i vitögat så att säga.... Ja, jag har gått på akupunktur i nästan ett år med sommar och juluppehåll då varje vecka så gott som. Även gått hos en homepat men sen vet jag inte vad man kan göra mer. Äter ju mängder av vitaminer och kosttillskott också. Det är ju så att när man är så här gammal skrattar de nästan åt en när man kommer till en ny gyn och vill ha lite hjälp så tyvärr är svaret nej, vad jag vet finns inte så mycket att göra mer om inte du har några härliga tips att dela med dig av

• weeme

Hoppas på menopuren nu då Linneasvea! Jag känner också att mensen är PG och fattar inte heller hur man ska orka. Hoppas ju så innerligt varje månad. Tar ingen lutinus mer denna omgång ingen ide att slösa. Ge mig ett starkt och friskt ägg nuuuuuu!!!!!

Kram på er alla.

• En bebis till

Hej på er. Hur går det för er? Jag är 42 och har en liten på 1,5 år. Det tog drygt ett år med förra, från spiralen åkte ut till det tog sig på riktigt. Ett MA på vägen dock. Har nu försökt sedan i augusti och det händer ingenting. Jag har ägglossning (iaf lh-stegring) regelbundet. Är däremot skengravid varje cykel. Det tär. Någon som plussat i dagarna som man kan glädjas lite med?!

Kram på er

• Hoppas03

Hej En bebis till!
    Kul att vi blir fler i tråden. Tyvärr kan jag inte glädja dig med ett plus. Nu är det över ett år sedan jag plussade senast. Men det är ju ett par stycken i tråden som är gravida om som vi alla håller tummarna för. Själv tror jag att du har goda chanser att få ett plus. Mitt senaste plus fick jag vid nyligen fyllda 44. Nu är jag 45 och hoppas fortfarande även om jag försöker vara realist, Välkommen!

• Katt12

Ja usch det är trögt nu..! Märkligt att kroppen är konstruerad så att den fortsätter producera ägg men av så dålig kvalitet att det inte kan bli barn. Ser så hoppfullt ut med den glada ÄL gubben, men sen kommer pms symtomen för min del redan efter ett par dagar, innan ett ev ägg ens haft chansen att fästa... Blir nog ÄD för vår del även om jag brottas m många tankar om att "folk" (om man nu skulle lyckas) kommer tycka att det är konstigt att man inte bara uppskattar mer egentid i stället. Men tyvärr är det inte det jag längtar efter:(

• Hoppas03

Jag håller verkligen med dig! Koppen är ju så finurligt utformad annars. Jag har också haft utslag varje månad hittills men inget plus. Om jag inte hade vetat att jag fyllt 45 så hade jag inte märkt något på menscykeln eftersom allt är precis som det alltid har varit. Jag vill fortarande oerhört gärna och det känns tungt när det inte dyker upp något plus. Jag  fortsätter att leva på hoppet ett tag till. Jag sprider lite kraft till dig och alla andra som kämpar!

• Niki

Här en till som försöker är fyllda 44. Inget är omöjligt det kan fortfarande komma några guldägg!! Ägglossning för några dagar sedan nu väntar jag med spänning och hoppas.

• Mommytobe

Tack Hoppas03.

Tänkte ingjuta lite hopp i er andra. Det går...

...jag har plussat. BIM im men ser ett svagt plus på CB plus stickan.

Det funkar åtm så här långt...

Delmål 1 nått, nu väntar jag på v12.

Kram till er!

Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40