LinneaSvea skrev 2015-01-08 11:40:39 följande:
Hej Emma70, Ja, jag har ätit pergotime ganska mycket. Alla de ggr jag blivit gravid har jag ätit det. Nu har jag ätit det från och till i snart ett år men inget händer så jag förmodar att det är åldern. Läste att du hade bra AMH-värde, Grattis! Det är det som spökar för mig bland annat ska jag säga. För jag har lågt värde. Synd att du inte frågade vad du hade, hade varit intressant att veta.
Denna månaden har jag faktiskt fått tag i menopursprutor som jag började med cd 2. Ska göra ett UL dag 12 för att kolla äggutveckligen men jag börjar ge upp hoppet. Det är tredje omgången jag testar med menopursprutor som sägs kunna förbättra äggkvaliteten men för mig har det inte heller hjälpt.
Jag tror jag är för gammal helt enkelt och att det inte finns några guldägg kvar
.
Jag tar både munkpeppar och rosenrot men det har jag gjort ganska länge, både till Pergo och nu till menopuren. Min homepat menar att det inte ska vara någon fara att blanda örter med medicin.
Hoppas du känner mer hopp än vad jag gör, så kanske jag kan bli lite peppad!
Är Pergotime och Menopur de enda alternativen? Kan man inte få någon hormonell behandlig också? Vad säger din gyn. om dina chanser? Antar att han/hon tror att det finns en chans ändå, eftersom du fortfarande får behandlig. Förstår dig dock, det är svårt att hålla hoppet uppe så lång tid. Jag tror fortfarande att det finns en chans men jag känner en ledsamhet och besvikelse över att vi började försöka så sent, min partner ville inte tidigare och ändrade sig först i somras. Har levt med min obesvarade längtan i nästan fyra år. Vill inte bli bitter men det är inte så lätt... Är nu på BIM+-0, har dock tydliga pmsbesvär så mensen kommer nog tyvärr när som helst. Jag håller tummarna för oss alla som har denna längtan, den är så stark och så svår att beskriva för någon som inte har den. Ps. Har du provat akupunktur?