• Hoppas03

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej, är själv 43 år och vill gärna ha ett syskon till vår lilla pojke som är 6 månader. Finns det någon här ute som lyckats? Hur lång tid tog det innan ni lyckades? Hur många månader efter avslutad amning? ´Några famgångstips? Har själv haft lätt att bli gravid trots att jag började försöka få barn efter 40. Drabbades dock av 4 miissfall innan vår lilla prins kom på naturlig väg. Är det någon annan 40 + som önskar barn får ni gärna höra av er så kan vi följas åt. Hoppas på lite solskenshistorier sóm inger hopp.Hälsningar från en mycket lycklig mamma som gärna önskar en till.

• Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40
  • SIS79
    Iselin skrev 2014-08-09 02:38:21 följande:

Kan du inte göra en egen tråd och fråga om det då? :) Som du själv skriver kan till och med ett barn dö. Trots det finns det friska 100-åringar här i världen.

Visst kan jag göra det men fullt så intresserad är jag inte. Lustigt bara att det enda DU diskuterat i den här tråden är mina inlägg.

Alla ni andra - Lycka till med era bäbisar. Jag tar mina obekväma frågor och drar vidare.
  • SIS79

LenaFena

Grattis till underverket och hoppas det får sitt syskon.

Jag hoppas verkligen att det där du sa att man inte är äldre än man känner sig inte stämmer - då är jag nämligen 85 år idag. ;)

• LinneaSvea

Grattis lenafena!!
    Underbart! det är sånt vi vill se mer av i tråden!! Stort grattis!! Gjorde du eller åt nu något speciellt för att lyckas!?

• Lenafena
    LinneaSvea skrev 2014-08-11 11:20:55 följande:

Grattis lenafena!!
    Underbart! det är sånt vi vill se mer av i tråden!! Stort grattis!! Gjorde du eller åt nu något speciellt för att lyckas!?

Tack! Nope, inget speciellt alls förutom att jag var helt ute och cyklade när det gäller äl. Var säker på att vi missat det eftersom min man hade ont i ryggen och vi inte kom till på rätt dagar. Trodde jag i alla fall ;) Är väldigt glad att jag hade fel och att han hade ryggont :)
    Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • Storakarin
    Lenafena skrev 2014-08-11 12:54:24 följande:
    Tack! Nope, inget speciellt alls förutom att jag var helt ute och cyklade när det gäller äl. Var säker på att vi missat det eftersom min man hade ont i ryggen och vi inte kom till på rätt dagar. Trodde jag i alla fall ;) Är väldigt glad att jag hade fel och att han hade ryggont :)
    Har hört många fertilitetsläkare säga att man inte ska lite på ÄL tester och dylikt.... GRATTIS!
  • LinneaSvea

Hej Lenafena och storakarin, hur ska man göra då?? när ska man veta att man har ägglossning, hur var det för dig Lenafena, tog du tester?? ska man tempa, är det bättre, tacksam för alla tips!

• Lenafena
    LinneaSvea skrev 2014-08-11 21:24:34 följande:

Hej Lenafena och storakarin, hur ska man göra då?? när ska man veta att man har ägglossning, hur var det för dig Lenafena, tog du tester?? ska man tempa, är det bättre, tacksam för alla tips!

Jag får väldigt tydliga ägglossningsflytningar - när man halkar med toapappret så är det ägglossningsdagar Min logik säger mig att det är äl när det är halkigt och simmarna får hjälp i 3-4 dagar men så är det tydligen inte för mig. Min äl är tydligen direkt efter detta! Har inte tagit andra tester mer än någon enstaka gång, men jag kände att det inte var för mig.
    Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • weeme

Usch, jag tycker inte jag har ÄLflytningar längre... Men jag kanske inte varit så observant. Ja, nu har jag ju varit gravid sedan i våras då men innan.

• Hoppas03

Va kul att et har blivit liv i tråden igen, Härligt med alla positiva berättelser som ger inspiration!
    Angående ägglossningstest. För mig har et fungerat. Av dem 7 ggr jag varit gravid har 6 ggr varit med hjälp av ägglossningstest. Hat testat Clerablue och apotekets ( vanliga apoteket det ursprungliga) och kommit fram till att apotekets är det som fungerar för mig. Clerarblue fungerar inte alls, bara en massa felmeddelanden och test som inte fungerar. Har reklamerat.

• Storakarin
    LinneaSvea skrev 2014-08-11 21:24:34 följande:

Jag tror man ska ha regelbundet och passionerat sex =) En fertilitetsläkare , minns ej vem satsa på choklad och champagne och skrota testen. Många som blir otippat gravida blir det ju ofta när man " räknat fel" eller trodde att amn inte kunde bli med barn etc...
Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40