• Hoppas03

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej, är själv 43 år och vill gärna ha ett syskon till vår lilla pojke som är 6 månader. Finns det någon här ute som lyckats? Hur lång tid tog det innan ni lyckades? Hur många månader efter avslutad amning? ´Några famgångstips? Har själv haft lätt att bli gravid trots att jag började försöka få barn efter 40. Drabbades dock av 4 miissfall innan vår lilla prins kom på naturlig väg. Är det någon annan 40 + som önskar barn får ni gärna höra av er så kan vi följas åt. Hoppas på lite solskenshistorier sóm inger hopp.Hälsningar från en mycket lycklig mamma som gärna önskar en till.

• Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40
  • weeme

Härligt att det finns fler!

Jag är fortfarande gravid, men käner inget så jag vågar inte ens vara glad utan förbereder mig på det värsta. Får inget UL bara för att jag oroar mig tyvärr, så det är bara att härda ut tills jag lyckats få en privat tid att kolla. Har inte tid med ett halvårs MA om det nu är så... (Jag har aldrig stött ut en graviditet men har tre som avstannat i bagaget).

• Hoppas03
    lillajag70 skrev 2014-07-26 20:22:19 följande:

Jag blir 44 i sep, en dotter som blir 2 i sep och är i v 21 nu =) 

Grattis! Det inger hopp!
  • Hoppas03
    Hoppas03 skrev 2014-07-29 14:15:29 följande:
    Grattis! Det inger hopp!
    Håller tummarna för dig! Vet att det är jobbigt att vänta. Har du fått någon tid för VUL?
  • weeme

Jag har nu varit på UL och det var som jag befarade. Inget liv i magen längre. Såklart förkrossad och sååå trött på allt.

• Hoppas03

Fy vad tråkigt! Lider med dig vet hur fruktansvärt jobbigt det är.!!! Vet inte vad jag ska skriva för att ge dig kraft i detta läge mer än att dt bästa är att försöka komma igen så snart som möjligt  för nästa gång kan det gå hela vägen, Styre och tröstkramar  till dig!

• weeme2

Tack för sympati! Detta va ju ett misslyckat IVF försök som vi körde på. Kommer inte få fler försök. Utan stimulering har jag inte blivit gravid på över ett år.. Så det känns kört tyvärr.

Nu är det dags att krångla med gyn igen.redan första telsamtalet och dom är otrevliga. Det är så knäckande att behöva stångas med offentliga vården.

Försöker göra inlägg från mobilen, hm.

• villsågärna38

Är 43 år och gravid i v 31 med lillasyster Har en dotter på 2 år som vi fick via ÄD och många års kämpande med både ivf och ÄD. Lillasyster har kommit till på naturlig väg trots att det skulle vara omöjligt enligt våra läkare. Har man omvända problematiken dvs relativt lätt att få första barnet men svårt med syskon så kan jag bara rekommendera äggdonation. Är ju ofta äggkvalitet som spökar isf. Vår dotter är det bästa som hänt oss och hon har från första sekund varit 100% min trots att det inte är mitt ägg. Vi ser det bara som en oerhörd gåva att vi fick ett ägg av någon som ville hjälpa. Kram och stort lycka till!

• villsågärna38
    weeme skrev 2014-07-31 20:19:21 följande:

Jag har nu varit på UL och det var som jag befarade. Inget liv i magen längre. Såklart förkrossad och sååå trött på allt.

Beklagar din förlust! MA är fruktansvärt. Stora kramar
  • Hoppas03
    villsågärna38 skrev 2014-08-02 19:06:37 följande:

Är 43 år och gravid i v 31 med lillasyster Har en dotter på 2 år som vi fick via ÄD och många års kämpande med både ivf och ÄD. Lillasyster har kommit till på naturlig väg trots att det skulle vara omöjligt enligt våra läkare. Har man omvända problematiken dvs relativt lätt att få första barnet men svårt med syskon så kan jag bara rekommendera äggdonation. Är ju ofta äggkvalitet som spökar isf. Vår dotter är det bästa som hänt oss och hon har från första sekund varit 100% min trots att det inte är mitt ägg. Vi ser det bara som en oerhörd gåva att vi fick ett ägg av någon som ville hjälpa. Kram och stort lycka till!

Helt  otroligt att du nu är gravid på naturlig väg! Stort grattis! Dig kommer jag ihåg du tipsade mig om att ta trombyl och progesteron i min andra tråd någon 40+som tillslut fått barn efter 4 missfall på raken och som du vet fick jag tillslut en liten  prins, Nu kämpar vi för att få ett litet syskon,
  • Hoppas03
    villsågärna38 skrev 2014-08-02 19:06:37 följande:

Helt  otroligt att du nu är gravid på naturlig väg! Stort grattis! Dig kommer jag ihåg du tipsade mig om att ta trombyl och progesteron i min andra tråd någon 40+som tillslut fått barn efter 4 missfall på raken och som du vet fick jag tillslut en liten  prins, Nu kämpar vi för att få ett litet syskon,
Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40