• Hoppas03

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej, är själv 43 år och vill gärna ha ett syskon till vår lilla pojke som är 6 månader. Finns det någon här ute som lyckats? Hur lång tid tog det innan ni lyckades? Hur många månader efter avslutad amning? ´Några famgångstips? Har själv haft lätt att bli gravid trots att jag började försöka få barn efter 40. Drabbades dock av 4 miissfall innan vår lilla prins kom på naturlig väg. Är det någon annan 40 + som önskar barn får ni gärna höra av er så kan vi följas åt. Hoppas på lite solskenshistorier sóm inger hopp.Hälsningar från en mycket lycklig mamma som gärna önskar en till.

• Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40
  • Storakarin
    TyckOmMig skrev 2012-09-14 17:57:26 följande:
    Jag har ammat alla mina barn i 9 månader ca och blivit gravid när jag önskat tills för 2 år sedan då vi ville försöka bli med barn igen- var då 43 år tog upp emot ett halvt år för oss att bli gravida två missfall och ett IVF försök i somras nu åter spontangravida får se hur det går denna gång stor risk för missfall i vår ålder men jag har fått utskrivet DHEA Prasteron för att förbättra äggkvaliten så nu hoppas vi på att denna graviditet ger utdelning till en fin bebis i vår!

har försökt imboxa dej men kommer ej in på din profil. Vad ä> DHEA Prasteron? Känner till preparatet DHEA men aldrig hört att nån fått utskrivet i >Sverige.
  • missmadde

En äldre kollega till mig träffade en ny jämnårig man och de fick snabbt två barn. Första vid 45 år, andra vid 46 år. Barnen är närmare 20 nu och har en åldersskillnad på mindre än 1,5 år, så inga problem där :D

Jag funderar själv på barn nu efter 40 :)

• An onym

Tyckommig.
    Grattis och vad kul att höra att du fått så många barn efter 40! Det behövde jag höra nu också.

• spralla
    Hoppas03 skrev 2012-09-13 12:07:05 följande:
    Hejj ien!
    Tack så hemskt mycket för att ni delar med er. 

TyckOmMig och Spralla hur länge ammade ni och hur lång tid tog det innan ni blev gravida?

TyckOmMig stort grattis till plusset!

Spralla härligt att läsa om att du fick lilla Agnes trots druvböurd. Måste ha varit fruktaansvärt.
    Hoppfullt att höra att du fortfarande kan bli gravid även om det är oerhört ledsamt med MF. Vi hoppas på ett plus snart igen    
    Oj, jag kommer inte ihåg hur länge jag har ammat, men det är länge med alla. Svante ammade jag faktiskt till 4 års ålder, men på slutet bara på morgonen. Så jag blev alltså gravid när jag ammade Svante ( fast lite ), men det slöt som sagt i MF. Blev sedan gravid igen med Agnes trots att jag ammade. Svante ville sedan själv sluta när han förstod att jag hade en bebis i magen. Kan det ha någon betydelse att man ammar ? Att det är svårare att bli gravid då ? Eller att det är större risk för MF om man ammar ? Vet inte vad jag skall svara på hur lång tid det tog eftersom jag hade MF och gravidförbud innan Agnes. Att bli gravid med Svante tog bara 3 månader :)
  • Deniseb

Hej !Jag ansluter mig till gruppen..
    Fick min förste son vid 38 andra vid 40 o tredje vid 42 ,nu är jag 46 o har en graviditet pg.(MF 2011 juni) pga det missfallet är jag försiktig med att hoppas ..att denna grav skall leda till vårt 4e barn.Vi är båda lika gamla (min man och jag),så ha hopp om graviditet ,för 100 år sedan var det heller inte så ovanligt att föda barn i vår ålder!
    När ,i vilken ålder man börjar menstruera,kanske kan ha en betydelse för livsdugligheten hos våra ägg.. 
    Anledningen till att vara restriktiv med blodförunning är att man blöder mycket och länge då man sen kanske får mf eller menstruerar..eller bara slår sig o får ett blåmärke!Fragmin skrivs väl inte ut bara sådär hoppas jag-en utredning för proppbildning bör föregå.
    Bisolvon var det någon som föreslog mig en gång (slemlösande-hostmedicin)men har även pos effekt på kroppens andra sekret..lämna bort allt vetemjöl-det får sekret att bli segare.. 
    Som sagt det finns hopp bara man har tålamod..
    Lycka till 

2004,2006,2008
  • Deniseb

glömde att tillägga att jag ammat alla barnen över 1år.. När det gäller amning ss att ge ett "tröstmål" per dag har det ingen inverkan på nästa grav...tänker jag

2004,2006,2008
  • An onym

Deniseb
    Vad roligt för dig! Och glädjande att du delar med dig. Har ni gjort dem helt själva? hihi. Får man säga så? Hoppas det. Eller har ni fått hjälp av IVF? I så fall vet du vad du hade för AMH och andra värden?

Lycka till med no4

Kram

• Hoppas03

Tack alla ni som svarat. Det är så roligt att läsa om alla som lyckas! Men jag tänker även på er som ännu inte lyckats och hoppas att ni ska få uppleva lyckan att få barn. Själv är jag ju ändå lyckligt lottad som fått ett barn.

Fortsätter att hoppas på nummer två. Väntar på att ägglossningen ska komma igång efter avslutad amning-
    Fler som är i samma situation?  

• kirsikka

Jag fick mitt första när jag var 39, andra 42, åt Apiforce båda gånger (bidrottningsgele), ammade båda barn över 2 år. När jag blev gravid anda gången ammade jag mitt första fortfarande lite men jag fick mina mens och äl redan 1 år efter första förlossning. Så amning är inte ett hinder. Så fort du får mens är du fertil igen.

Jag är nu 46 och vi har försökt bli gravida nu ca 1 år. Har regelbunden mens och äl varje månad och inga tecken på klimakteriet. 

Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40