• Hoppas03

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej, är själv 43 år och vill gärna ha ett syskon till vår lilla pojke som är 6 månader. Finns det någon här ute som lyckats? Hur lång tid tog det innan ni lyckades? Hur många månader efter avslutad amning? ´Några famgångstips? Har själv haft lätt att bli gravid trots att jag började försöka få barn efter 40. Drabbades dock av 4 miissfall innan vår lilla prins kom på naturlig väg. Är det någon annan 40 + som önskar barn får ni gärna höra av er så kan vi följas åt. Hoppas på lite solskenshistorier sóm inger hopp.Hälsningar från en mycket lycklig mamma som gärna önskar en till.

• Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40
  • Hoppas03

Härligt med någon som plussat!. Hur gammal är du?
    Avsaknaden av plus över lång tid gör att jag själv börjar misströsta lite. Det är en jobbig känsla att man kanske kommer tvingas att vara klar fast det inte känns så. Tror ni fortfarande att det kan komma ett guldägg fastän jag är 45? Vill inte ge upp än.

• Mommytobe
    Hoppas03 skrev 2015-02-16 21:00:55 följande:

Härligt med någon som plussat!. Hur gammal är du?

Avsaknaden av plus över lång tid gör att jag själv börjar misströsta lite. Det är en jobbig känsla att man kanske kommer tvingas att vara klar fast det inte känns så. Tror ni fortfarande att det kan komma ett guldägg fastän jag är 45? Vill inte ge upp än.

Hej!

Jag är 42 år men dessvärre inte gravid längre... Japp, fick missfall. Men jag känner mig ändå glad för plusset. Det visar ju att det funkar så långt iaf.
  • Gabriella46

Hej! Hoppar med här i tråden...

Börjar med att beklaga missfallet Mommytobe! Har aldrig haft ett missfall själv men förstår att det måste kännas tungt... Dock, superattityd med tankesättet att du FAKTISKT kan bli gravid på naturlig väg och bara det är en framgång!

Just dessa ord sa jag faktiskt till en vän som är lika gammal som jag, 46 år, och som fick missfall i December... Vi har ju inte så stor chans enligt vetenskapen så bara att lyckas med egna ägg ser jag som en framgång... Lycka till framöver!

Själv är jag 46 år, blir 47 år i år och har efter många dödsfall i familjen och egen sjukdom och sköldkörtelproblem precis börjat känna att kanske, kanske vågar vi oss på ett försök till innan tåget gått alldeles...

Jag har 2 barn som jag fick vid 37 års ålder och 40 års ålder - samme gamle man!

Har en vän som precis som jag är 46 år och försöker, ännu en vän som är 44 år och precis fick sitt femte barn och en annan vän som fyller 41 år och just fick sitt tredje barn...

Finns det en presentationslista? Eller hänger några av er på Facebook så skulle vi kunna skapa en Closed Group där om ni vill? Känner att jag nu är mer hemma på Facebook än här på FL men hängde mycket här 2004-2009!

• Gabriella46

Bellamamma:
    Jag kan tänka mig att lägga upp en Facebookgrupp senare, är med i flera själv gällande bland andra sköldkörtelproblem och nu när jag kollade så inser jag att skapar jag en grupp så ser alla mina vänner vilka grupper jag är med i samt att de kan se medlemmarna i gruppen... Hmmm, det vill jag inte då jag vill vara hemlig med våra försöka inför alla vänner... Ska kolla lite mer ifall det går att göra all medlemmar hemliga och så - återkommer om detta! Man kanske kan skapa en grupp som heter nåt helt annorlunda så ingen av vännerna blir intresserad av vad det är för grupp, ex, "Vi som gillar att skura golv med såpa" eller nåt, haha!

Jag är van vid Facebook och från tidigare på FL att det är lite mer fart i trådarna men alla har väl fullt upp antar jag! Själv är jag just nu hemmafru och då skolan dessutom är försenad idag så spelar ungarna spel i källaren och här sitter jag med kaffekoppen och slappar. Dock med en förskräcklig huvudvärk som kommit efter att jag nu gått runt med en öroninflammation i en veckas tid! 

Skulle gärna ha en liten presentation av vilka som är aktiva i denna grupp just nu så jag börjar med mig själv:

Gabriella46 - 47 år i år, gift med 2 barn 10 år och 7 år och en stor hund, svåra hormonproblem pga operererat bort sköldkörteln 2011, går på Levaxin sedan dess, bor utomlands och har precis börjat fundera på att försöka med en trea trots allt man läser om gamla ägg, högre missfallsrisk och högre risk för kromosomförändringar... 

• Niki

Hej Gabriella och alla andra, fyller 45 år i år, försök till tredje barnet. 
    gift med samma man och våra gemensamma barn. Hänger gärna med i eran gruppGlad

• Gabriella46

Hej Niki!
    Vad kul att flera i vår ålder joinar gruppen! Hur gamla är dina barn och hur tänker du gällande åldern, jag menar - de flesta i vår ålder skulle aldrig ens komma på tanken att försöka en gg till, de är nöjda och vill inte börja om igen?

Hur länge har ni försökt? Vi har bara hunnit ett försök hittills, BIM om en vecka! Och jag har redan börjat bli lite orolig om det var rätt, vad har jag gett mig in på - om det händer liksom?

• LinneaSvea

Hej på Er!
    Jag blir 45 i sommar och har försökt i drygt ett och ett halvt år. Jag börjar tyvärr misströsta men vill så gärna ha en liten till. Har två tjejer på snart 5 och 7.

Jag har gjort och testat det mesta i dessa månader men inget verkar ta sig så jag tror tyvärr mina ägg är alldeles för gamla.... Behöver nog lite pepp och stöd!

• Gabriella46

Hej LinneaSvea! Tror jag sett ditt namn i någon annan tråd också... blir lite yr i mössan av alla dessa trådar igen då jag 2004-2009 var van vid en enda tråd där vi höll till vi 35+ are som försökte få barn då... Nu är det så många olika trådar under både Planerar Barn och Svårt att Få Barn och jag tror tom jag svarade i en tråd för 40+ under Gravid fast jag inte är det! Haha, jag söker väl med ljus och lykta efter trådarna med oss gamlingar i!

Unga kvinna LinneaSvea - säger jag som är 2 år äldre än dig! Jag tror det kommer att gå bra! Har du kollat dina sköldkörtelvärden TSH, Fritt T4 och FRitt T3 och har du varit hos Gyn och hon har kollat dina värden om du hamnat i menopaus? Kan vara bra att göra! Jag opererade bort min sköldkörtel 2011 och har hemska symptom av detta fram och tillbaka då sköldkörteln styr så mycket i kroppen som hjärta, ämnesomsättning och även är starkt kopplat till övriga hormoner... Jag kollade mig hos Gyn 2013 för att se ifall jag hamnat i klimakteriet, inte för att försöka bli gravid utan för att jag hade så hemska symptom - men det visade bara att jag ännu hade ägglossning och inte var i närheten av menopaus/klimakteriet! Men det var då, det är ju nu jag kommit på att vi kanske ska försöka...  

• Niki

Så tänker jag också, tänk om man är nära klimakteriet, men varje gång kommer ju mensen punktligt. Vi har försökt i ungefär ett halvår men inte lyckats få ett ända litet mini plus ..så man börjar undra. Mina värden såg bra ut enligt farbror dotkorn och fin slemhinna mm ändå får vi inget plus???
    Mina barn är stora  8 och  10 och då blev jag gravid på första försöken, fattar inte att det kan ändra sig så mycket. 
    Jag undrar hur är det egentligen med dessa billiga ägglossningsstickor, de har visat svagt streck inte alls lika starkt som kontrollstrecket och då är det väl ingen ägglossning? Men med clearblue visar det en glad smiley? Så vilken ska man tro på?

Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40