• Hoppas03

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej, är själv 43 år och vill gärna ha ett syskon till vår lilla pojke som är 6 månader. Finns det någon här ute som lyckats? Hur lång tid tog det innan ni lyckades? Hur många månader efter avslutad amning? ´Några famgångstips? Har själv haft lätt att bli gravid trots att jag började försöka få barn efter 40. Drabbades dock av 4 miissfall innan vår lilla prins kom på naturlig väg. Är det någon annan 40 + som önskar barn får ni gärna höra av er så kan vi följas åt. Hoppas på lite solskenshistorier sóm inger hopp.Hälsningar från en mycket lycklig mamma som gärna önskar en till.

• Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40
  • ninotchka

Jag fyller 45 i januari och plussade idag. Jag har 4 barn sedan tidigare som är 5,9,13 och 17. Vi försökte för ett år sedan med IVF eftersom min man har för få simmare. När det inte fäste, struntade vi i nya försök eftersom det var så jobbigt för kroppen.

Jag skulle precis sätta tillbaka min spiral den här månaden eftersom jag blir så ilsken utan :) Och sen började jag känna mig konstig, fick en risbuske till hår och det började svartna för ögonen när jag böjde mig ned - samt blev andfådd. Jag trodde att det berodde på stress - för det har varit ganska körigt de senaste veckorna. aldrig tänkte jag att jag kunde vara gravid!

Tydligen är jag i vecka 6 så mycket kan hända. Stannar det kvar och är friskt är det ett mirakel och en present - men gör det inte det åker spiralen in!

Man kan aldrig veta hur naturen är funtad ibland :)

• LinneaSvea

Stort Grattis Ninotchka!! Vad underbart att höra!!! Det ge mer hopp till oss andra.

Själv fyllde jag 44 i somras och har försökt varje månad i ett och ett halvt år så jag börjar ge upp men kanske ska ge det några månader till då

Har du gjort något speciellt?? Alla tips tas tacksamt emot.

Håll oss gärna informerade om hur det går för dig!

Grattis igen och lycka till!!!!!!!!!!!

• ninotchka

Ja - vi har inte gjort något speciellt alls eftersom vi trodde att vi inte kunde bli gravida utan IVF. Jag hade slutat med folsyra, åt inga vitaminer, har inte haft tid att motionera ( om man inte räknar med hundpromenader) - och har dessutom stressat för mycket och sovit för lite!

Så vi har faktiskt inte gjort något alls för att hjälpa upp en graviditet!

Nu är jag tydligen i vecka 7 och fick en tid hos barnmorskan på torsdag - samma goa som jag hade förra gången för sex år sedan!

Det som upptar tankarna är om barnet är friskt och vi funderar på att betala för ett sådant där nytt test - nipt - som man kan göra direkt redan i vecka 9 och som ger samma svar som mkv och fvp utan stick i magen. Jag skulle inte vilja gå igenom alla veckors väntan efter KUB och sedan fler tester innan man ( kanske ) får veta att barnet inte är friskt.

Det som håller modet uppe, är att jag hade ett värde på AMH som låg på 4,2 - vilket motsvarar en kvinna på 36. Och då borde jag inte ha så dålig kvalitet på mina ägg...hoppas jag i alla fall.

Livet är konstigt ibland - och jag känner mig mycket gravid!

• LinneaSvea

Oj, hade du ett amh på 4,2 nu?? Det är ju helt fantastiskt. Mitt har pendlat mella 0,2 och 0,7 så mina chanser är  minimala....

Det är klart det kommer att gå bra, håller alla tummar och tår för er!

• Hoppas03
    ninotchka skrev 2014-11-24 15:47:29 följande:

Ja - vi har inte gjort något speciellt alls eftersom vi trodde att vi inte kunde bli gravida utan IVF. Jag hade slutat med folsyra, åt inga vitaminer, har inte haft tid att motionera ( om man inte räknar med hundpromenader) - och har dessutom stressat för mycket och sovit för lite!

Så vi har faktiskt inte gjort något alls för att hjälpa upp en graviditet!

Nu är jag tydligen i vecka 7 och fick en tid hos barnmorskan på torsdag - samma goa som jag hade förra gången för sex år sedan!

Det som upptar tankarna är om barnet är friskt och vi funderar på att betala för ett sådant där nytt test - nipt - som man kan göra direkt redan i vecka 9 och som ger samma svar som mkv och fvp utan stick i magen. Jag skulle inte vilja gå igenom alla veckors väntan efter KUB och sedan fler tester innan man ( kanske ) får veta att barnet inte är friskt.

Det som håller modet uppe, är att jag hade ett värde på AMH som låg på 4,2 - vilket motsvarar en kvinna på 36. Och då borde jag inte ha så dålig kvalitet på mina ägg...hoppas jag i alla fall.

Livet är konstigt ibland - och jag känner mig mycket gravid!

Vad härligt att läsa! Lycka till nu!
  • Lenafena

Hej!

Jag var med här för några månader sedan men fick missfall ganska tidigt. Tro det eller ej, men det blev ett positivt test i tisdags på BIM+2! Vi har inte försökt pricka ÄL och jag trodde vi var tidigt ute sist gång, men tydligen inte ;)

Får se hur länge jag håller mig kvar i gruppen den här gången, är skeptisk men lycklig om det går hela vägen! BF 6 augusti och då fyller jag 46 en knapp månad senare... Ujuj... :D

Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • Emma70

Hoppas verkligen att det går bra nu! Så kul att höra, det ger också hopp! GladMin ÄL närmar sig (om jag har ÄL dvs) så nu är det bara att ligga i :) Har beställt munkpeppar och rosenrot men det har inte kommit än tyvärr, får bli nästa gång om det inte tar sig nu. 

• ninotchka

Igår gick jag in i vecka åtta och håller mina krokiga tummar...har jätteont i brösten som vuxit ordentligt redan och extremt ont i ryggslutet! Plus att mitt mellangärde har svällt upp och står rakt ut :)

Det är väl bara att ta en dag i sänder och hoppas att allt får vara bra. Barnen förstår att en bebis kan sluta utvecklas om det går fel och att även det kan hända. Tom 5-åringen förstår eftersom hans "gubbar" i spelet utvecklas!

Jag tänker på det här med MA som man ju faktiskt inte känner, men får vänta på det tidiga VUL som ska göras när jag gör NIPT. Då ser man ju hur allt ser ut - annars är det bara att gilla läget och tänka att det inte var meningen. Det känns tråkigt att inte känna sig odelat glad men jag är realistisk på ett helt annat sätt den här gången.

Tänkte köpa ett sådant där grav. test som ska finnas som mäter graviditetsveckan idag eftersom jag inte är helt säker på sista mensen..

Nu ska här julpyntas och ätas adventchoklad i stället för att tänka för mycket. Jag hoppas att det går bra för er andra med :)

Trevlig första advent till alla!

• Hoppas03

.Tack detsamma! Det är så roligt att läsa om dig och Lenafena. Jag håller tummarna för er båda och hoppas att allt kommer att gå bra.
    Jag hoppas på samma tur som er. Tycker dock att det är länge sedan jag var gravid senast. Hoppas inte att det år ett dåligt tecken. I veckan fick jag veta att mina FSH-värden  fortarande är normala. Det är skönt at veta

• LinneaSvea

Åh Stort Grattis till Er, Nikochita och LenaFena!!! Men jag blir naturligtvis galet avundsjuk också. Själv inväntar jag mensen som borde komma typ i morgon eller torsdag. Jag har tagit Lutinus denna månaden från ÄL och den spelar mig verkligen ett spratt. Har känt mig vrålgravid fram till i går eftermiddag när jag naturligtvis bara känner av samma gamla jäkla molande igen. Jag säger som Hoppas, det var ju ett jäkla tag sedan jag var gravid, snart två år sedan i januari.

Vet inte hur länge till jag orkar, detta att kastas mellan hopp och förtvivlan och allt där emellan.

LenaFena vad du vad du hade för AMH??
    Stort lycka till nu!!!

Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40