• Klaramara

Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

Hej,
    Har läst igenom hela tråden och pendlar mellan hopp och förtvivlan. Jag är 43 och fyller 44 och hoppas fortfarande på att bli gravid. Vi har försökt ett par år men inget händer. Kanske en märklig fråga men äter någon av er som lyckats särskild mat eller något kosttillskott? P.s Stort Grattis till er alla som lyckats - vi andra får väl stötta varandra d.s 

• Klaramara
    villsågärna38 skrev 2014-08-04 08:49:25 följande:
    Har ni gjort utredning? Ivfer? Äggdonation kan ju vara ett alternativ om äggstocksreserven håller på att ta slut t ex vilket är vanligt om man är över 40. Vi åt lchf innan jag blev gravid på naturlig väg i januari men vet inte om det påverkat. Kram och lycka till!
    Nej inget av det faktiskt. Helt ärligt så känns det jobbigt att gå till läkaren  efter att den förra sa till mig "det förstår du väl i din ålder". Blev så ledsen att jag på något sätt stängde av. Men nu när jag läser denna tråden och inte minst hör din fantastiska berättelse så tändes på något sätt ett hopp igen :) - Jag tror jag börjar med lchf idag.. Tack och kram och lycka till, till dig nu i dessa spännande tider!!
  • Klaramara
    villsågärna38 skrev 2014-08-04 08:49:25 följande:
    Har ni gjort utredning? Ivfer? Äggdonation kan ju vara ett alternativ om äggstocksreserven håller på att ta slut t ex vilket är vanligt om man är över 40. Vi åt lchf innan jag blev gravid på naturlig väg i januari men vet inte om det påverkat. Kram och lycka till!
    Nej inget av det faktiskt. Helt ärligt så känns det jobbigt att gå till läkaren  efter att den förra sa till mig "det förstår du väl i din ålder". Blev så ledsen att jag på något sätt stängde av. Men nu när jag läser denna tråden och inte minst hör din fantastiska berättelse så tändes på något sätt ett hopp igen :) - Jag tror jag börjar med lchf idag.. Tack och kram och lycka till, till dig nu i dessa spännande tider!!
  • Klaramara
    villsågärna38 skrev 2014-08-04 12:18:01 följande:
    Underbart - jag har redan bokat plats på hemmet eftersom det är så snart ;)
  • Klaramara
    villsågärna38 skrev 2014-08-04 13:21:21 följande:
    Skönt att jag kunde väcka lite hopp men tog nio år för oss att bli gravida på naturlig väg. Har en dotter på två via äd, hon är det bästa som hänt oss förutom lilla bebben i magen. En helt underbar prinsessa! Hade jag varit du hade jag åkt till Riga och gjort ÄD. Kika in i den tråden, där finns mycket klokskap och råd från kvinnor både över och under 40. Framför allt är det många som får barn Kram
    Tack, detta ska jag verkligen kolla upp noga nu har ju lite löst hört talas om Riga. Stort tack för support, känner mig genast mindre ensam i det här. Kram 
Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40