• Nenne666

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

Varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 11:36
    Efter snart 4o sidor är det bara att inse att det är vanligare än jag trodde att man käka och drack i butik, både hos barn och vuxna.

Detta med hänvisning till att man får ju göra så, samt en miljon ursäkter till varför man inte kan vänta tills man passerat kassan.

Jag vill ställa ytterligare en fråga.
    I och med att man får testa möblerna på Ikea, i alla möjliga och (o)tänkbara ställningar (man får ju det, det vet ju alla).
    Hur resonerar ni som förälder här?
    Får era barn hoppa och studsa i möblerna för att 'man får' testa dom?

Jag tycker mig se ungar som studsar, hoppar i sofforna på Ikea utan att föräldern bryr sig och säger till dom.
    Tillåter ni era ungar detta också?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 12:49
    Ni kan välja och hålla isär dom båda frågorna också, så slipper det skapa alltför stor förvirring hos vissa.

Detta liknar ju inte barn som är nästintill döende av hunger och törst i en matvarubutik, men i det stora hela något som underlättar för föräldern som just där och då inte vill ha en massa tjafs i onödan.

Just detta fenomenet kanske hänger ihop med samma föräldrar som dom som matar sina barn i matvarubutiken?

Vad vet jag? Därför frågar jag...

(hm, detta hoppandes i möblerna på Ikea sker varenda gång jag är där)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 14:59
    Det har startats en omröstningstråd av 'Jellybeanbaby' i frågan om ni låter ert barn äta och dricka inne i butik, innan ni har betalat?

www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66495468.html

• Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?
  • JUSTICE
    Regnig måndag skrev 2012-09-02 23:02:24 följande:
    Jag förstår det men frågan kvarstår varför inte du gör de där meningsfulla sakerna istället för att tjafsa.

Mja, jag tänkte ju först skriva mitt svar på ts fråga men sen såg jag att tråden redan var söndertjafsad så då ändrade jag mig och skrev en annan typ av inlägg istället. För ärligt talat så vet jag inte om jag hade vågat att skriva mitt svar utan att få hela tråden emot mig vilket sket sig ändå då men haha! Men jag ska lämna tråden nu så kan ni få gnabba vidare om ni vill. Låt inte mig störa!
  • Nenne666
    JUSTICE skrev 2012-09-02 23:13:06 följande:

Mja, jag tänkte ju först skriva mitt svar på ts fråga men sen såg jag att tråden redan var söndertjafsad så då ändrade jag mig och skrev en annan typ av inlägg istället. För ärligt talat så vet jag inte om jag hade vågat att skriva mitt svar utan att få hela tråden emot mig vilket sket sig ändå då men haha! Men jag ska lämna tråden nu så kan ni få gnabba vidare om ni vill. Låt inte mig störa!
    Ser dock inte så värst mkt gnabb, men däremot en del meningsskiljaktigheter.

• skrik och panik
    Nenne666 skrev 2012-09-02 21:26:04 följande:
    Varför?
    Nej, för det är samma sak som att snatta. Förbruka varorna gör man efter man har betalat!
  • skrik och panik
    skrik och panik skrev 2012-09-02 23:18:37 följande:
    Nej, för det är samma sak som att snatta. Förbruka varorna gör man efter man har betalat!
    Så länge det inte är riktig stora butiker som IKEA eller Ullared! :) Om ungen är törstig så får de dricka! Men spara flaskan! :)
  • Nenne666
    skrik och panik skrev 2012-09-02 23:18:37 följande:
    AmenFlört
  • Vidalila

Det finns två olika typer av handlingssituationer: en snabbis efter jobb för att man måste köpa nåt till middagen eller typ mjölk eller bljöjor, och storhandling. Snabbishandling efter jobbet- Ja absolut. Om barnet vill ha ett päron eller banan (finns inte gratisbananer här) så väger jag den och skriver ut en etikett som jag lämnar i kassan sen och betalar. Är han törstig öppnar jag en flaska vatten som jag sen betalar. Jag ser verkligen inte problemet, så länge man betalar för sig. Jag har frågat i kassan en gång och fick svaret att naturligtvis gick det jättebra. Till er som tycker att det är "dålig planering" att inte ha sprillans nyätna barn med sig i butiken kan jag bara skratta, om jag skulle hem och lämna barn, vänta på att maken kommer hem och sen åka och handla den mjölken eller den grädden som är den sista ingridiensen som fattas för att laga middag skulle middagen bli förskjuten säkert en timme. Att snabbt stanna till och köpa det som saknas tar max 10 minuter. Eller ni kanske tycker jag ska lämna en dagistrött småhungrig tvååring i bilen under tiden ;) Men om man ska strosa runt och storhandla så tar gör vi det utan barn. Om han mot förmodan var med skulle han absolut vara nybytad och mätt, allt annat vore att utmana ödet.

• JUSTICE
    Nenne666 skrev 2012-09-02 23:16:10 följande:
    Ser dock inte så värst mkt gnabb, men däremot en del meningsskiljaktigheter.

Ja självklart får man ju tycka olika men ibland blir det tråkig och hård stämning på fl. Tyvärr gör det att man inte vågar säga sin mening då man är rädd att bli halshuggen typ. Men men, det är OT.
  • MissGreen

Nej jag kan inte göra det av någon anledning, trots att mina föräldrar gjorde så med mig när jag var liten, typ en MER-förpackning. Var tydligen inget konstigt med det.

• JUSTICE
    BymBym skrev 2012-09-02 23:17:38 följande:
    Nä JUSTICE! - skriv ditt svar först, SEN kan du lämna

Svara på vadå? Jag tycker jag svarar folk så fort jag bara hinner med.
Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?