Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?
Det finns två olika typer av handlingssituationer: en snabbis efter jobb för att man måste köpa nåt till middagen eller typ mjölk eller bljöjor, och storhandling. Snabbishandling efter jobbet- Ja absolut. Om barnet vill ha ett päron eller banan (finns inte gratisbananer här) så väger jag den och skriver ut en etikett som jag lämnar i kassan sen och betalar. Är han törstig öppnar jag en flaska vatten som jag sen betalar. Jag ser verkligen inte problemet, så länge man betalar för sig. Jag har frågat i kassan en gång och fick svaret att naturligtvis gick det jättebra. Till er som tycker att det är "dålig planering" att inte ha sprillans nyätna barn med sig i butiken kan jag bara skratta, om jag skulle hem och lämna barn, vänta på att maken kommer hem och sen åka och handla den mjölken eller den grädden som är den sista ingridiensen som fattas för att laga middag skulle middagen bli förskjuten säkert en timme. Att snabbt stanna till och köpa det som saknas tar max 10 minuter. Eller ni kanske tycker jag ska lämna en dagistrött småhungrig tvååring i bilen under tiden ;) Men om man ska strosa runt och storhandla så tar gör vi det utan barn. Om han mot förmodan var med skulle han absolut vara nybytad och mätt, allt annat vore att utmana ödet.