• Nenne666

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

Varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 11:36
    Efter snart 4o sidor är det bara att inse att det är vanligare än jag trodde att man käka och drack i butik, både hos barn och vuxna.

Detta med hänvisning till att man får ju göra så, samt en miljon ursäkter till varför man inte kan vänta tills man passerat kassan.

Jag vill ställa ytterligare en fråga.
    I och med att man får testa möblerna på Ikea, i alla möjliga och (o)tänkbara ställningar (man får ju det, det vet ju alla).
    Hur resonerar ni som förälder här?
    Får era barn hoppa och studsa i möblerna för att 'man får' testa dom?

Jag tycker mig se ungar som studsar, hoppar i sofforna på Ikea utan att föräldern bryr sig och säger till dom.
    Tillåter ni era ungar detta också?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 12:49
    Ni kan välja och hålla isär dom båda frågorna också, så slipper det skapa alltför stor förvirring hos vissa.

Detta liknar ju inte barn som är nästintill döende av hunger och törst i en matvarubutik, men i det stora hela något som underlättar för föräldern som just där och då inte vill ha en massa tjafs i onödan.

Just detta fenomenet kanske hänger ihop med samma föräldrar som dom som matar sina barn i matvarubutiken?

Vad vet jag? Därför frågar jag...

(hm, detta hoppandes i möblerna på Ikea sker varenda gång jag är där)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 14:59
    Det har startats en omröstningstråd av 'Jellybeanbaby' i frågan om ni låter ert barn äta och dricka inne i butik, innan ni har betalat?

www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66495468.html

• Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?
  • Embla

Nej, skulle aldrig komma på tanken. Finns det de som gör så?

• missen73

Nä så kan man väl inte göra ??

• cosinus

Nä barnen får bara gratisbananer som en del affärer har. Däremot har jag själv sprättat en flaska vatten en gång när jag var höggravid och höll på att svimma och kände att jag behövde vätska. Det gick bra det med och de sa inget i kassan.

• Nenne666
    Embla skrev 2012-09-02 21:27:48 följande:
    Nej, skulle aldrig komma på tanken. Finns det de som gör så?
    Jo, förutom att jag har en väninna som gör så, så har jag sett en del av det när jag jobbade i butik. Det betalas ju i kassan.

Men enligt mig är det så upp åt väggarna fel och rent av illa.
  • Paisley

Bara i utlandet där är det okej.

Jag var helt chockad första gången jag såg det utomlands. Men man vande sig vid att det var så vanligt. Men det gäller väl kanske inte alla länder.

I en utländsk affär i Sverige kan jag fråga innan, gör klart för barnet att vi betalar för oss. Om barnet skulle bli jättetörstigt och skrika en massa kan jag visst be om att få öppna en drick-pack. Det är för att jag vet att de brukar vara okej med det.

Detaljerna är helheten
Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?