• Nenne666

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

Varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 11:36
    Efter snart 4o sidor är det bara att inse att det är vanligare än jag trodde att man käka och drack i butik, både hos barn och vuxna.

Detta med hänvisning till att man får ju göra så, samt en miljon ursäkter till varför man inte kan vänta tills man passerat kassan.

Jag vill ställa ytterligare en fråga.
    I och med att man får testa möblerna på Ikea, i alla möjliga och (o)tänkbara ställningar (man får ju det, det vet ju alla).
    Hur resonerar ni som förälder här?
    Får era barn hoppa och studsa i möblerna för att 'man får' testa dom?

Jag tycker mig se ungar som studsar, hoppar i sofforna på Ikea utan att föräldern bryr sig och säger till dom.
    Tillåter ni era ungar detta också?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 12:49
    Ni kan välja och hålla isär dom båda frågorna också, så slipper det skapa alltför stor förvirring hos vissa.

Detta liknar ju inte barn som är nästintill döende av hunger och törst i en matvarubutik, men i det stora hela något som underlättar för föräldern som just där och då inte vill ha en massa tjafs i onödan.

Just detta fenomenet kanske hänger ihop med samma föräldrar som dom som matar sina barn i matvarubutiken?

Vad vet jag? Därför frågar jag...

(hm, detta hoppandes i möblerna på Ikea sker varenda gång jag är där)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 14:59
    Det har startats en omröstningstråd av 'Jellybeanbaby' i frågan om ni låter ert barn äta och dricka inne i butik, innan ni har betalat?

www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66495468.html

• Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?
  • JUSTICE
    BymBym skrev 2012-09-02 23:29:09 följande:
    JUSTICE - svara på TS. Du skrev att du tänkte göra det men att du skulle strunta i det och lämna tråden.

Jaha ok nu förstår jag. Ok här kommer mitt så efterlängtade svar då haha! Jag har aldrig behövt göra det hittills men jag hade utan tvekan gjort det om det var akutläge då barnen är vråltörstiga och verkligen behöver dricka. Jag brukar ha med mig eget vatten i skötväskan men det kan man ju glömma ibland. Skulle aldrig låta mina barn plågas en halvtimma i en matvaruaffär om det skulle krisa. Kunde heller inte bry mig mindre om hur andra föräldrar gör, så länge de betalar förr eller senare. Halshugg mig nu!
  • JUSTICE
    Nenne666 skrev 2012-09-02 23:30:03 följande:
    Kan jag hålla med om att det är ibland.

Men tycker man lika blir det ingen diskussion, det är ju det som gör det hela till en diskussion sen är det bara å skita i dom som kliver över gränsen.

Ja det har du faktiskt rätt i även om det är svårt att låta bli
  • Marie-anne

hm ja till mej själv och min mor då vi alltid är törstiga när vi ska handla, men jag scannar alltid först och betalar=)  och är det nån jag känner i kassan, berättar jag att vi druckit!

• Kimona

Jag skulle absolut inte göra det om det inte var i nödfall, exempelvis det är jättevarmt ute och jag glömt ta med något att dricka, då kan jag öppna en flaska.

Jag tycker man ska föregå med gott exempel och visa att man alltid betalar innan man öppnar någonting, dvs du äger inte saken innan du betalt den och kan därför inte göra vad du vill med den.

• Ernst Hugo

Skulle aldrig förekomma. Såvida det inte är fråga om sjukdom så är det ett helt orimligt tillika olagligt beteende.

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • BymBym

JUSTICE - jag skickar dig inte till giljotinen . Jag håller ju med dig! Till 100% dessutom

• JUSTICE
    BymBym skrev 2012-09-02 23:58:26 följande:
    JUSTICE - jag skickar dig inte till giljotinen . Jag håller ju med dig! Till 100% dessutom

Oh sedär vad bra, nu kan jag lämna tråden med gott samvete då hehe. På återseende!
Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?