• Nenne666

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

Varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 11:36
    Efter snart 4o sidor är det bara att inse att det är vanligare än jag trodde att man käka och drack i butik, både hos barn och vuxna.

Detta med hänvisning till att man får ju göra så, samt en miljon ursäkter till varför man inte kan vänta tills man passerat kassan.

Jag vill ställa ytterligare en fråga.
    I och med att man får testa möblerna på Ikea, i alla möjliga och (o)tänkbara ställningar (man får ju det, det vet ju alla).
    Hur resonerar ni som förälder här?
    Får era barn hoppa och studsa i möblerna för att 'man får' testa dom?

Jag tycker mig se ungar som studsar, hoppar i sofforna på Ikea utan att föräldern bryr sig och säger till dom.
    Tillåter ni era ungar detta också?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 12:49
    Ni kan välja och hålla isär dom båda frågorna också, så slipper det skapa alltför stor förvirring hos vissa.

Detta liknar ju inte barn som är nästintill döende av hunger och törst i en matvarubutik, men i det stora hela något som underlättar för föräldern som just där och då inte vill ha en massa tjafs i onödan.

Just detta fenomenet kanske hänger ihop med samma föräldrar som dom som matar sina barn i matvarubutiken?

Vad vet jag? Därför frågar jag...

(hm, detta hoppandes i möblerna på Ikea sker varenda gång jag är där)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 14:59
    Det har startats en omröstningstråd av 'Jellybeanbaby' i frågan om ni låter ert barn äta och dricka inne i butik, innan ni har betalat?

www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66495468.html

• Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?
  • Queenie70

Det hände nån gång när det var kris när barnet var mindre. Ser inte det förfärliga i detta, då man ju ändå betalar varan.

• Aztrakan

Vi brukar äta en gratisbanan i affären! Inget annat, sonen har aldrig frågat efter annat för det har han nog förstått att man inte öppnar i butiken. Så nej, jag öppnar aldrig nåt!

Ser då och då folk som äter ur sina lösgodispåsar innan kassan (ej självscannat). Både vuxna och barn. Grr.

• sextiotalist

nej det har aldrig hänt. Men inte alltför längesedan så stod en pappa bakom mig som gav sina barn varsin dubbeljapp som han inte hade betalt, nej, det var inga skrikande eller gnälliga barn men tjatiga.

Visst kan det hända kriser, och jag är säker på att om man hugger en personal och säger till så är det helt OK. För övrigt har jag fått vatten själv när jag behövt, har inte ens behövt att ta en vattenflaska.

När det gäller mycket små barn så brukade ajg alltid har något med mig, vatten, dricka, kex eller vad som, för att stoppa i mitt barn när det krisade

Jag tycker det är dåligt stil att göra det         

• Naniismamma

Nej och kommer inte göra det heller, dels för att jag har alltid med mig något i nödfall och för att jag sedan min stora flicka var liten lärde henna att man måste betala först och det håller jag stenhårt på då hon öppnade en kexchoklad när hon var liten för hon trodde de var okey, men nu vet hon att man betalar först.

Tänk så hade man öppnat en dricka och så finns det inte pengar på kortet eller kortet funkar inte o man har
    inga kontanter mm.

• Nenne666
    Skit i det du skrev 2012-09-03 07:59:09 följande:
    Du verkar bo i en större stad? Eller knallar du runt med korv å sånt i väskan?

Nix, släpar inte runt på korv i väskan men bara för det är det inte svårt att mota den här typen av situation.

Vad spelar det för roll om jag bor i en stor stad eller inte?
  • Yoshii

Nej.
    På Maxi & Coop här där vi bor har en tunna med bananer som barnen kan få ta om dom vill ha och det brukar mina vilja, så en banan därifrån får dom ju ta. Men annars så får dom vänta.

• nevermind

Jag ger alltid en syrlig kommentar när föräldrar kommer till min kassa med till exempel ett glasspapper. "Var är glassen, stulen??"

• OnlyZ

Kan ha hänt nån gång? Men oftast så är det jag som gör så.. Och är ungen me då får han ju smaka? Asså.. Jag betalar ju för den så vad spelar det för roll?

• yodi
    nevermind skrev 2012-09-03 08:23:17 följande:
    Jag ger alltid en syrlig kommentar när föräldrar kommer till min kassa med till exempel ett glasspapper. "Var är glassen, stulen??"
    varför ge syrliga komentarer till kunder när dom faktiskt betalar för varan.?
Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?