• Nenne666

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

Varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 11:36
    Efter snart 4o sidor är det bara att inse att det är vanligare än jag trodde att man käka och drack i butik, både hos barn och vuxna.

Detta med hänvisning till att man får ju göra så, samt en miljon ursäkter till varför man inte kan vänta tills man passerat kassan.

Jag vill ställa ytterligare en fråga.
    I och med att man får testa möblerna på Ikea, i alla möjliga och (o)tänkbara ställningar (man får ju det, det vet ju alla).
    Hur resonerar ni som förälder här?
    Får era barn hoppa och studsa i möblerna för att 'man får' testa dom?

Jag tycker mig se ungar som studsar, hoppar i sofforna på Ikea utan att föräldern bryr sig och säger till dom.
    Tillåter ni era ungar detta också?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 12:49
    Ni kan välja och hålla isär dom båda frågorna också, så slipper det skapa alltför stor förvirring hos vissa.

Detta liknar ju inte barn som är nästintill döende av hunger och törst i en matvarubutik, men i det stora hela något som underlättar för föräldern som just där och då inte vill ha en massa tjafs i onödan.

Just detta fenomenet kanske hänger ihop med samma föräldrar som dom som matar sina barn i matvarubutiken?

Vad vet jag? Därför frågar jag...

(hm, detta hoppandes i möblerna på Ikea sker varenda gång jag är där)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-03 14:59
    Det har startats en omröstningstråd av 'Jellybeanbaby' i frågan om ni låter ert barn äta och dricka inne i butik, innan ni har betalat?

www.familjeliv.se/Forum-3-25/m66495468.html

• Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?
  • mandelblomma
    Saian skrev 2012-09-03 08:31:24 följande:
    mandelblomma: håller med! Och som chef hade jag inte blivit glad att en anställd behandlar kunder så!
    nej verkligen inte uppskattat om jag var chef att anställda hade en sådan taskig attityd mot kunderna.
  • straw2008

Skulle aldrig drömma om att varken jag eller barnen börjar äta/dricka något i affären ?? Det är inte betalt alltså inte mitt. Skulle jag bli bestulen på plånkan under tiden jag handlar (läs äter) så kan jag inte betala för det jag snaskat i mig.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Nenne666
    OnlyZ skrev 2012-09-03 08:30:57 följande:
    Men när ni köper jordgubbar, eller typ vindruvor.. Smakar ni inte på dom innan ni köper dom? Ja snackar INTE om äpplen eller päron eller så, men dom mindre frukterna/bär.. Hur ska ni annars veta om dom e goda?
    Nix, jag står inte och äter i affären öht. Jag köper efter utseendet...
  • straw2008
    OnlyZ skrev 2012-09-03 08:30:57 följande:
    Men när ni köper jordgubbar, eller typ vindruvor.. Smakar ni inte på dom innan ni köper dom? Ja snackar INTE om äpplen eller päron eller så, men dom mindre frukterna/bär.. Hur ska ni annars veta om dom e goda?

Smakar du även på mjölken ? kycklingen ? Formfranskan ? Chipspåsen ? Provar så att blöjorna funkar ??
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Loveistheshit

Det spelar ingen roll sålänge man inte glömmer att betala

• Nenne666
    Saian skrev 2012-09-03 08:31:24 följande:
    mandelblomma: håller med! Och som chef hade jag inte blivit glad att en anställd behandlar kunder så!
    Nix, som chef blir man aldrig glad om man som anställd inte hela tiden utgår ifrån att 'kunden har alltid rätt-principen'.

• Loveistheshit
    straw2008 skrev 2012-09-03 08:42:15 följande:
    Smakar du även på mjölken ? kycklingen ? Formfranskan ? Chipspåsen ? Provar så att blöjorna funkar ??

Skrev hon att hon gjorde det?
  • Saian

straw2008: jag förstår hur du tänker men för mig utgör inte det ett problem. Pinsamt ja, men då skulle jag lösa det OM det mot all förmodan skulle hända.

• rockaroll

Var med om det en gång när jag satt i kassan på Ica en sommar. En mamma som tröttnade på ungens tjat om glass. ;) Själv skulle jag aldrig göra så, och jag blev helt ställd när hon kom fram med det kladdiga pappret!

• Petrellie

Det gör vi. Stulit har man inte gjort förrän man lämnat affären. Dessutom självscannar vi nästan alltid. Skulle det osannolika hända att min plånbok blir stulen skulle jag ju ändå ersätta affären. I de två affärer jag handlar frekvent uppmanar de oss kunder att smaka på vindruvor, körsbär eller annan "lättsmakad" frukt för att kolla kvalitet.

Jag har aldrig blivit dåligt bemött vid en kassa för att vi tagit en ask av åtta i russinförpackningen eller druckit ur en smoothie eller liknande.

Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?