• MrsL

Homosexualitet vs Bibeln

I "vissa" trådar har origanlfrågan spårat ur och istället har homosexualitet och kriatendomen ifrågasatts. Undrar nu: Vad tycker DU? Är det förenligt med kristen tro att acceptera homosexualitet? Är homosexualitet "naturligt"? Och andra frågor som har mer med kristen tro/religion att göra. Vore kul att höra era synpunkter!

För er som undrar: Jag är kristen. Jag tycker inte att homosexuella ska dödas eller utstötas från vårt samhälle. Men jag kan inte heller tycka att det är helt naturligt.

• Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln
  • Lamia

Så här skriver Paulus om judarna:
    "Judarna trotsar Gud och är fiender till hela mänskligheten" (1 Thess 2:15)
    och så här skriver han om kvinnan:
    "Kvinnan skall ta emot undervisning i stillhet och alltid underordna sig. Att själv undervisa tillåter jag henne inte och inte heller att bestämma över mannen, utan hon skall hålla sig tyst och stilla (1Tim 2:11-12).
    Detta står i NT inte GT (som ni påpekar inte är giltig längre)

• Lamia

Skulle ni starta en tråd om kvinnans undreordnande av mannen, att judarna er fiender till mänskligheten, eller känns det inte lika viktigt som att starta trådar om homosexuellas vara eller icke vara?

• Lamia

Hon verkade ju så pigg på att diskutera, men det var inte mycket till svar man fick...
    Argumenten kanske sinade...?

• Lamia

Oj, glömde svara på TS fråga Jag tycker homosexualitet är naturligt, och jag kan inte se hur man med bibeln som facit kan säga att det är fel när man samtidigt accepterar (eller tillåter) andra förbud/påbud i bibeln.

• MrsL

Till skillnad från många andra har jag ett liv även utanför Fl, så jag kan tyvärr inte sitta och bevaka alla trådar.....

• Yiskah

MrsL : Det var nog den sämsta ursäkt jag nånsin hört när någon blir rejält satt på plats! Det var ju du som startade tråden!

Jag tycker förövrigt det är korkat att starta upp såna här trådar överhuvudtaget då det bara blir en massa dravel och förbannade människor.

Men i vilket fall som helst så tycker jag inte att homosexualitet och kristendom hör ihop, pga synen som kristna har på homosexualitet. Är man homosexuell bör man allvarligt se över sin tro!!!

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln