• Vickepicke

Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?

Hej! Är inne på min 2:a behandling med Gonal-F (har pco) och är nyfiken på hur många behandlingar ni genomgick innan ni plussade? Var på Sophiahemmet igår och fick starta med primolut-nor igen innan Gonalen "sätts in". Känns lite surt att man får börja om på lägsta dosen Gonal (men jag förstår ju varför).

• Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?
  • skogstjejen19
    jagvill85 skrev 2012-12-14 10:26:53 följande:
    Jag fick se hjärtat slå! 9,4mm. Nu först börjar det kännas verkligt, lite samma känsla som när jag plussade Och mitt illamående är antagligen inte bara en inbillning längre...Ha en skön helg allihopa
    Grattis va roligt
  • bennysson
    jagvill85 skrev 2012-12-14 10:26:53 följande:
    Jag fick se hjärtat slå! 9,4mm. Nu först börjar det kännas verkligt, lite samma känsla som när jag plussade Och mitt illamående är antagligen inte bara en inbillning längre...Ha en skön helg allihopa

Gud vad härligt! Grattis!! Är nervös så inåthelvete håll tummarna 14:30
  • bennysson

Är så lättad ! Fick se en liten klump på ca 10mm med pickande hjärta. Dock världens sämsta ultraljudsmaskin!! Sjukt dålig bildkvalite! Men hon var noga att påpeka att "det är ju tidigt än så inget är säkert" men WTF!!! Ge mig ett brejk! Jag är väl medveten om det. Låt mej få slappna av lite va??? Så onödigt att säga det tycker jag!!

• jagvill85
    bennysson skrev 2012-12-14 15:06:41 följande:
    Är så lättad ! Fick se en liten klump på ca 10mm med pickande hjärta. Dock världens sämsta ultraljudsmaskin!! Sjukt dålig bildkvalite! Men hon var noga att påpeka att "det är ju tidigt än så inget är säkert" men WTF!!! Ge mig ett brejk! Jag är väl medveten om det. Låt mej få slappna av lite va??? Så onödigt att säga det tycker jag!!
    Härligt att höra! Jag tror nog du kan slappna av nu Oberoende pa ifall ul maskinen var av bra kvalitet el ej! Det var ju ett hjärta som slog Hjärta
    Min gyn höll pa och gratulerade mig under hela undersökningen, sa roligt, och tyckte att vi hade "jobbat bra"!

Fick tid för riktigt ul den 21.1, eftersom allt gatt sa pass bra tyckte han inte att behövdes tidigare. Men min man har fatt nytt jobb fr.o.m. den 15.1, sa för att han ocksa skall kunna komma med en gang fick jag tid för vul igen den 11.1 Glad 
    Angaende sex sa han att sa länge det inte gör ont eller börjar blöda gar det nog bra...känner att mannen (och jag..) börjar fa lite abstinens snart sa vi ska nog ha en mysig och försiktig helg nu Flört 
    Ha en skön helg!
  • Anninha

Skönt bennysson!! Trist med en sådan sur sköterska. Verkligen totalt onödigt att säga så, självklart vet hon (om hon inte är riktigt korkad) att alla gravida är medvetna om risken och oroar sig ändå... Men försök att inte bry dig om det.

Låter som en plan helgplan jagvill85, håller med att det blir lite väl avhållsamt till slut, om man tar det lite lugnt ska det nog inte vara någon fara :).

• önskarnu

Va härligt Benysson och Jagvill85!!! Grattis!! Verkligen onödig kommentar det där! Till mig sa min dr att om man sett hjärtslag och om allt ser normalt ut vid ul vid vecka 7 så är det bara 5% missfallsrisk... Då kan ni njuta i helgen! Själv ska jag på CUB test på måndag så lite nervös är man, men samtidigt blir det kul att få se den lilla igen :) Trevlig helg allihopa!

• Anninha

Precis vad min läkare sa, eller  i alla fall sa han när jag var i början av vecka 9 och att såg bra ut att det var 5%. Vilken dag gör du KUB-testet önskarnu? Undrar lite om när man kan göra det tidigast och senast eftersom vi är bortresta över jul och nyår. Har inte frågat om det är rutin här men ska göra det nästa gång, ska dit en gång till innan vi åker.

Önskar också trevlig helg till alla!

• önskarnu

Jag ska göra KUB testet v12+5. Man ska göra det i v13-14. I Sverige erbjuds kvinnor över 35 år att göra KUB test. Jag är inte så gammal men jag önskade att få göra det och det var inga problem. :)

• Anninha

Ok tack, i så fall blir det nog lagom till vi kommer tillbaka, kommer vara i vecka 12+0 då (om allt går bra, fingers crossed...). Jag är 33, min pojkvän tycker vi ska göra testet och det är väl lika bra tänker jag.

Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?