Anninha skrev 2012-12-12 11:04:02 följande:
Ville bara berätta att jag var på mitt andra vul igår i början av vecka 9 och allt såg bra ut. Hjärtat slog fint och vi såg en liten en på drygt 16 mm. Konstigt nog var jag inte så orolig den här gången, jag har kännt mig allt mer gravid den senaste veckan med trötthet och illamående. Men det var såklart underbart att få se att allt är bra. Min läkare säger att missfallsrisken är nere i fem procent nu och minskar med tiden. Vissa säger ju att risken ökar igen i vecka 9-11 så jag vet inte riktigt vem man ska lita på...
Vi pratade även om vad man ska unvika att äta, mitt blodprov visade att jag inte har haft toxoplasmos innan så måste se upp med det. Då nämnde han att förutom det vanliga med gravat/torkat/rått kött eller fisk så tycker han man ska undvika att äta råa grönsaker och rå frukt om man inte vet om det är tvättat ordentligt, alltså t.ex. på restaurang. Detta har jag inte hört innan men det är ju logiskt eftersom parasiten kan finnas på vegetabilier också och bara försvinner om man tvättar noga eller hettar upp.
Är hur som helst bara sugen på apelsinjuice och skorpor just nu...
Lycka till med era vul på fredag!
Härligt att höra Anninha!

Jag tror du kan lita pa honom angaende den minskade missfallsrisken.
Jag är lite orolig fran och till för fredagens vul, borde vara ca vecka 7+0. Men samtidigt borde man ju inte oroa sig för sant som man inte kan paverka själv. Försöker iaf att inte googla allt för mycket pa olika symptom
Ha en riktigt bra dag i värmen där nere

Här är alptopparna nu snötäckta och det är ju inte sa illa det heller!