• Vickepicke

Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?

Hej! Är inne på min 2:a behandling med Gonal-F (har pco) och är nyfiken på hur många behandlingar ni genomgick innan ni plussade? Var på Sophiahemmet igår och fick starta med primolut-nor igen innan Gonalen "sätts in". Känns lite surt att man får börja om på lägsta dosen Gonal (men jag förstår ju varför).

• Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?
  • jagvill85
    bennysson skrev 2012-11-20 19:23:55 följande:
    Ja du....jagvill85 Känner ingenting. Så vet inte ens om mensen är på G. Känner inga vanliga "veckan före menssymptom" Inställd på att börja om med sprutorna. Men än är inte loppet kört. Men hoppas ingenting. Lika bra så :( när ska du testa?

Tiden segar sig fram, hade så lite att göra på jobbet idag att det var riktigt outhärdligt. Testar nog allra tidigast på lördag. Om jag räknar utgående från förra gången så borde mensen annonsera sin ankomst ikväll för att komma igång imorgon. Har du testat ren el när tänkte du testa?
  • bennysson

Jag har inte testat än. Tänkte göra det i morgonbitti..... Fortfarande inga känningar alls.

Har köpt test. Är så nervös. Ska man gå på ännu en nit?

Huuu kommer inte kunna sova inatt

• jagvill85

Varje toalett besök är en skräckupplevelse...kommer nog inte heller sova lugnt i natt ifall jag inte får en tråkig överraskning redan ikväll...har lite konstig känsla i kroppen men det beror säkert bara på nervositet. Brukar ha problem med urinvägsinfektioner (ont i blåsan) ganska ofta och under de två senaste veckorna har det varit värre en vanligt...förstås försöker jag analysera in nåt där också! Sov gott Bennysson och uppdatera hur det gick imorgon sä gör jag det samma!

• bennysson

Jag har typ gråtit hysteriskt i en timme nu. Av lättnad. Fick ett tydligt GRAVID 2-3 veckor nu på morgonen. Så inga symptom kan vara ett symptom!

Nu börjar bara oron att något ska hända....

Men bara att ha lyckats efter två år är fantastiskt oavsett. Kroppen kan!

Håller alla tummar för jagvill85

• jagvill85
    bennysson skrev 2012-11-23 06:13:09 följande:
    Jag har typ gråtit hysteriskt i en timme nu. Av lättnad. Fick ett tydligt GRAVID 2-3 veckor nu på morgonen. Så inga symptom kan vara ett symptom! Nu börjar bara oron att något ska hända.... Men bara att ha lyckats efter två år är fantastiskt oavsett. Kroppen kan! Håller alla tummar för jagvill85

Ååh vad roligt att höra! Grattis Benny! Gråt på bara så kan du skratta ikväll Jag tror att inga symptom är bra, därför tror jag inte de funkat för mig denna gång heller, har allt för ont i tjejmagen. Tror jag blivit traumatiserad av alla negativa tester under senaste året så föredrar att vänta in mensen ist för att testa neg... Njut av helgen
  • skogstjejen19
    bennysson skrev 2012-11-23 06:13:09 följande:
    Jag har typ gråtit hysteriskt i en timme nu. Av lättnad. Fick ett tydligt GRAVID 2-3 veckor nu på morgonen. Så inga symptom kan vara ett symptom!

Nu börjar bara oron att något ska hända....

Men bara att ha lyckats efter två år är fantastiskt oavsett. Kroppen kan!

Håller alla tummar för jagvill85
    Grattis!!! bennysson!!!!!

jagvill85 hoppas att även du plussar

• Anninha

Grattis bennysson!! Ååå vad underbart!! Det här ÄR verkligen en lyckotråd.

Håll ut jagvill85, innan mensen kommer vet man ju inte. Tycker det verkar ganska vanligt med molvärk vid graviditet.

Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?