• Vickepicke

Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?

Hej! Är inne på min 2:a behandling med Gonal-F (har pco) och är nyfiken på hur många behandlingar ni genomgick innan ni plussade? Var på Sophiahemmet igår och fick starta med primolut-nor igen innan Gonalen "sätts in". Känns lite surt att man får börja om på lägsta dosen Gonal (men jag förstår ju varför).

• Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?
  • bennysson

Vickepicke, förstår om det känns piss nu. Men kämpa på, på't igen!

Har en konstig känsla av att jag kommer gå samma väg till mötes. Mår alldeles för bra. Nu måste jag vänta 2 v på besked :-/

Väntar mig att något är fel

• Anninha

Så tråkigt vickepicke. Hoppas det är ok med dig... Usch, här känns det inte heller alls bra. Mina bröst är inte alls lika ömma längre och jag bara kan inte sluta tänka på det. Jag funderar nästan på att ringa till gyn på måndag och fråga om jag får komma tidigare, vet inte om jag står ut med att vänta tolv dagar på nästa vul...

• Matilda03

Hur många vul har ni fått gå på under behandlingarna? Jag har PCO och vad jag förstår kan det göra att man måste gå ganska ofta, vad har ni för erfarenheter?

• Matilda03

Jag ska alltså börja med vad jag tror blir Menopur i dec eller jan, det är väl ungefär samma som gonal-f.

• önskarnu

Neeeej Vickepicke!!! Va tråkigt! tycker så synd om dig! Finns inga ord som kan trösta. Måste vara fruktansvärt! Hoppas du kan resa på dig snart igen! Det som jag själv tänker på om jag skulle få missfall är att det i alla fall var ett steg i rätt riktning att man kunde bli gravid... Men det är nog inte så lätt att tänka på när man väl råkar ut för något så hemskt. Vilken läkare fick du träffa? Tänker på dig!

Hej Matilda03 och välkommen hit! Jag har också PCO och har behövt gå på mellan 4-8 ul under varje behandling. Har dock varit svårbehandlad. Har behandlats med Gonal f, men Menopur är samma sak tror jag. 

• bennysson

Välkommen Matilda03!

Första omgången gjorde jag 5-6 vul och andra omgången 3 tror jag..

• bennysson

Känns som om någon droppar syra på mina bröstvårtor! Faaaasen vad de svider/sticker/spänner!! Aoouch. Hade aldrig så med sonen

• önskarnu

Hej Bennysson! Jag är kvar :) Var på inskrivning igår och fick göra ett extra UL idag då jag var orolig för att jag har så lite symtom. Såg ett litet sparkande foster på 4.5cm :) Är så lättad. Har typ inte mått illa alls, är dock väldigt trött. Vägde mig igår och har gått upp 7kg!!!! sedan jag började med senaste stimuleringen. BM trodde att jag gått upp så mkt delvis pga att jag blev överstimulerad... Men det är galet mkt, får tänka lite på vad jag äter nu... hehe

• önskarnu

Bennysson, hur mår du? När skulle du på vul? Det där med bröstvårtorna är nog inte helt ovanligt... :)

Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?