Anninha skrev 2012-11-27 15:52:22 följande:
Har varit på vul idag. Fostret var 4 mm och man såg ett svaaagt hjärtslag, eller rättare sagt han kunde mäta det, inget man kunde se. Tyckte 4 mm lät litet då jag är i vecka 6+1 eller 2 om man räknar från ägglossning (kanske hade det någon dag senare än jag trodde). Men jag frågade flera gånger och läkaren sa att det var helt normalt och att allt såg ut som det skulle. Blir lite förvirrad av alla olika trådar och tabeller, t.ex. om det står att fostret ska vara en viss storlek vecka 6, menar man då i början eller slutet av vecka 6? Till slut hittade jag den här sidan som jag tycker är väldigt bra och tydlig, får se om länken fungerar:
www.barntotal.se/portal/index.php Och enligt den verkar det ju normalt, i den lägre änden av skalan. Nu när jag kom hem från utlandsvistelsen vägde jag mig och såg att jag gått ner mer än två kilo jämfört med en månad sedan kring ägglossning. Har jag tyckt jag ätit lika mycket som vanligt minst och har inte tränat förutom promenader. Brösten är större än någonsin och magen lite svullen så jag har inte märkt det. Min pojkvän tyckte inte alls det var bra.. får tänka på att äta lite oftare kanske så det räcker till. Hoppas det inte är något som påverkar, har läst att vissa går ner i början så det ska väl vara ok ändå. Nytt vul om två veckor. Hur går det för er andra?
Det varierar säkert mellan olika tabeller och millimetrar men om din gyn säger att det är normalt så kan du nog lita på honom

Jag ville fråga dig Anninha vad du gör i Frankrike, jobbar du el studerar? Eller var det så att din pojkvän jobbar där? Jag har nyligen blivit klar med min doktorsavhandling här i Schweiz och har ett jobb kontrakt (uppehållstillstånd) till slutet av januari. Hade så gott som lyckats få ett nytt jobb fixat fr.o.m. februari (muntligt kontrakt) men fick just ett email om att tyvärr p.g.a omstruktureringar kan de inte längre erbjuda mig ett jobb! Blev såå ledsen! Känns som att det är sä svårt att hitta ett jobb och nu dessutom blir det ju ännu knepigare i.o.m. graviditeten. Ãr samtidigt såå lycklig över mitt plus och positiva blodprov idag! Men det känns som en så knepig situation för tillfället

Lyckligtvis har mannen anställning ännu framtill 2014...ursäkta men jag måste bara få skriva av mig...