• Vickepicke

Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?

Hej! Är inne på min 2:a behandling med Gonal-F (har pco) och är nyfiken på hur många behandlingar ni genomgick innan ni plussade? Var på Sophiahemmet igår och fick starta med primolut-nor igen innan Gonalen "sätts in". Känns lite surt att man får börja om på lägsta dosen Gonal (men jag förstår ju varför).

• Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?
  • Anninha

Hej tjejer. Jag gjorde ett test nyss och det blev plus!!! Kan inte fatta det, darrar när jag skriver! Egentligen skulle jag testa söndag eller tidigast lördag, men jag är hemma i Sverige hos mina föräldrar på en slags familjesammankomst och kommer dela badrum med massa kända och halvokända människor från imorgon så jag bestämde mig för att ändå testa i lugn och ro idag. Testade med mycket koncentrerad morgonurin och det blev ett klart och tydligt plus på cb-stickan. Min pojkvän kommer hit i eftermiddag, ska berätta då. Oj, hur ska jag kunna dölja detta för min familj. Kanske berättar för mamma och syster sen, de vet att vi försöker. Jag är så glad fast det känns helt overkligt.

• Anninha

Tack skogstjejen! Tänkte just, tror ni det kan vara ovitrellen? Tolv el tretton dagar dagar sedan äl som jag tror jag hade lördag natt och starkt plus, borde väl vara riktigt?

• Vickepicke

Wow STORT grattis Anninha!!! Gud så roligt :D

• Anninha

Tack Vickepicke! Kan säga att jag inte ens är orolig för missfall- än i alla fall :). Bara otroligt glad.

• jagvill85

Wow Anninha, grattis! Vilken underbar start på helgen! Tack för dina visdomsord angående besvikelse igår! I slutändan tror jag inte man kan påverka själva biologin med varken hopp eller besvikelse, lyckas det så lyckas det och det verkar ju lyckas för de flesta i denna tråd....

• Anninha

Tack jagvill85!

Jag kan erkänna att fast jag försökt ignorera det har jag faktiskt har haft ett tecken (vilket gör att jag också tror på det mer). Sedan i tisdags ungefär har jag känt mig liksom lite yr och aning en matt. Som lågt blodtryck, vilket jag har ibland, men det brukar mer vara tillfälligt och det här har varit i flera dagar, har aldrig känt mig så innan. Just nu har jag svag molvärk och fortfarande den lätta 'yrseln'.

Och ja just det, en annan sak, häromdagen så blev jag så otroligt svartsjuk. Jag tyckte min pojkvän satt och sneglade på en snygg tjej på restaurangen och sedan berättade han dessutom någon historia om ett ex. Jag brukar verkligen aldrig vara svartsjuk (det är mer han som har den rollen med sitt sydländska påbrå :) ) så jag blev rätt förvånad själv men kunde inte hindra vad jag kände.

• önskarnu

Grattis Anninha!!! Va roligt!! Det kan ju inte vara Ovitrelle sprutan, du måste helt enkelt vara gravid!!! :) 

• bennysson

grattis Anniha!!! Hoppas att det här verkligen är en lyckotråd :D Hur går det för er jagvill85? Kändes som jag hade ÄL idag på eftermiddagen. Men då är det närmare 48 Tim efter Ovitrelle . Så känns märkligt? Eller? Så spännande att vi är precis samtidigt!

Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?