• Vickepicke

Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?

Hej! Är inne på min 2:a behandling med Gonal-F (har pco) och är nyfiken på hur många behandlingar ni genomgick innan ni plussade? Var på Sophiahemmet igår och fick starta med primolut-nor igen innan Gonalen "sätts in". Känns lite surt att man får börja om på lägsta dosen Gonal (men jag förstår ju varför).

• Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?
  • önskarnu

Grattis Bennysson!! Va roligt! Det här måste vara en lyckotråd! De där 17% chans per försök stämmer ju inte här i alla fall... 

Håller tummarna för dig Jagvill85! Att du har molvärk behöver inte betyda att du inte är gravid. 

• jagvill85

Helt otroligt!Plussade just Det tog en stund innan test strecket uppenbarade sig så hann redan bli ledsen men sen kom det! Måste testa digitalt på måndag !

• Vickepicke

Wow tjejer, det här är ju helt fantastiskt! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrattande

• önskarnu

Åh va roligt Jagvill85!! Grattis!! Nu får vi nog snart göra om det här till en gravidtråd... :)

• jagvill85
    bennysson skrev 2012-11-24 09:55:45 följande:
    Men Gud!!!! Grattis du med! Spännande för vi ligger ju precis lika då <3
    Jaa, helt lika Glad Ska testa på nytt på måndag...känns för bra för att vara sant! Känner du fortfarande inga symptom? Jag har värk i äggstockarna/livmodern och korsryggen lite från och till men jag hoppas det är normalt :)
  • bennysson

Jag måste också göra test igen haha så himla nojjig.

Jo jag har värk i brösten och de känns tunga. Dessutom har jag värk typ i vänster ljumske (?!) det hugger/ilar ganska konstant och har gjort det några dagar. trodde först att jag sträckt mig eller nåt men det verkar vara (enligt google.. hehe) typ växtvärk?

Var ju fem år sen jag var gravid sist med sonen och minns inte ett skvatt. men känner igen värken men har för mig att den kom mycket senare.. inte såå tidigt som nu. men som sagt minnet sviker en det ;) 

Minns iallafall att jag hade väldigt mycket växtvärk när jag var gravid. som mensvärk och det är ju helt normalt. men man blir ju ändå nojjig..

För er andra som lyckats. hur känns det för er? hur går det?
    Gick ni tillbaka till kliniken för att få "konstaterad" graviditet? jag vill ju kolla så att det bara är EN bebis och inte två... och så att det verkligen är något som "lever" där inne så att säga...

Ingår ett sånt besök eller måste man betala själv för vul då? jag tycker ju att det ska ingå när man betalt en behandling .. men man vet ju aldrig :) 

Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?