• Vickepicke

Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?

Hej! Är inne på min 2:a behandling med Gonal-F (har pco) och är nyfiken på hur många behandlingar ni genomgick innan ni plussade? Var på Sophiahemmet igår och fick starta med primolut-nor igen innan Gonalen "sätts in". Känns lite surt att man får börja om på lägsta dosen Gonal (men jag förstår ju varför).

• Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?
  • jagvill85
    Vickepicke skrev 2012-11-28 07:54:56 följande:
    4 mm låter ju normalt för 6+1, min var ju bara 5,2 mm i vecka 6+5. Jag ska på vul imorgon igen och så mycket ångest som jag haft de senaste 2 veckorna har jag aldrig upplevt tidigare. Jag känner nästan att det inte är värt att vara gravid pga hur jag mår.. När jag var gravid med min son var allt bara bra och jag hade inga tankar alls på missfall. Det är mitt förra missfall och läkarens ord som förstört all glädje nu. Inatt drömde jag att fostret var dött och att jsg fick abortpiller för att skynda på kroppen att stöta ut det. Gjorde ju inte ångesten mindre... MEN imorgon får vi veta, ska bli skönt hur det än blir. Jag är ju fortfarande lite illamående ibland, så lite hopp finns det ju också :) It aint over til the fat lady sings :)

Men vilken hemsk dröm! Du måste försöka att inte oroa dig så mycket, vet att det är lättare sagt än gjort. Lycka till så mycket imorgon så får du berätta hur det gick sen
  • jagvill85

Anninha, det låter som ett intressant jobb Det är alltid lite knepigt att skapa ett nytt nätverk men sagjta men säkert Visst känns det bara att ha avhandlingen klar men planen var att fortsätta jobba för min handledare ännu ett år, eftersom planen var att försöka bli gravid. Nu bestämde han sig tyvärr för att flytta till Berlin i februari, men vi får se, kanske jag hänger på för några månader åtminstone. Eftersom vi är gifta, borde det i slutändan inte vara så farligt ifall jag inte hittar ett jobb direkt, jag kan nog stanna iaf. Är också så glad för min man eftersom han fick ett nytt jobb idag fr.o.m 2013, så pass välbetalt att det borde räcka för oss båda för ett tag Min man är av afrikanskt ursprung och jag är själv finlandssvensk, har redan länge fantiserat om hur våra barn skulle kunna se ut

• jagvill85
    bennysson skrev 2012-11-27 20:22:04 följande:
    Anninha. Om Gyn säger att det är normalt så är det förmodligen det :) Längtar som en galning till 14 dec. Kommer då vara i vecka 7+0 den dagen tror jag ( om man utgår från ägglossningen eller 7+3 om man räknar från mensen) Gjorde nytt test idag bara för att jag är nojjig. Plusset kom fram direkt då nu är jag lite lugn igen. Men ujuj vilket humööööör jag har.... Min man är redan trött på Mig hahahahaha

Fick också tid för vul den 14 .12 Fick ta ett nytt blodprov idag som visade att hcg nivån dubblats sen i måndags, vilket var bra. Spännande två veckor vi har framför oss nu! Jag tycker jag mår lite små illa mest hela tiden, plus molvärk och ömma bröst mellan varven... Ska åka till Sverige över helgen så tror att jag skall berätta för henne åtminstone
  • bennysson

Jagvill85 haha hjälp vi verkligen följer i samma fotspår.

Jag har lite ömma bröst men känner inte så mycket mer. Inget illamående och ingen molvärk. Ska man vara orolig???? Hjälp.

Vill minnas dock att mitt illamående kom senare med sonen men att jag hade rejäl molvärk i början..

Usch gillar inte att oroa mig. Dum som jag är så googlade jag missfallsstatistik i morse.... Dumt dumt.

Anninha. De tar en heeeel del blodprover i Sverige också när man blir gravid. Bl.a. HIV-test och Rubella (röda hund) mm.

• Vickepicke

Tyvärr visade sig mina farhågor vara sanna. Hjärtat slog inte idag på vul, nu väntar missfall.

• Vickepicke

Tyvärr visade sig mina farhågor vara sanna. Hjärtat slog inte idag på vul, nu väntar missfall.

• skogstjejen19
    Vickepicke skrev 2012-11-29 14:37:15 följande:
    Kramar om 
  • bennysson

Men neej Vickepicke :( fy vad ledsamt. Finns verkligen inget som Tröstar så skickar en stor kram!!!

• jagvill85
    Vickepicke skrev 2012-11-29 14:37:15 följande:

Men nej vad tråkigt! Sänder dig också många kramar!
Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?